Splitsen van 'De regels' en Faq is een idee?
Net zoals in de supermarkt:
Voor u deze winkel betreedt dient u accoord te gaan met de regel dat de mogelijkheid bestaat dat uw tas gecontroleerd word op inhoud?
(niet sarcastisch bedoeld overigens, maar meer als 'real-live' voorbeeld)
MvgEat
nog even een kleien aanvulling omtrent het neit lezen. zie het zelfs als het niet gelezen is: men wordt geacht ze te kennen, kent men ze niet dan kan men hierop angesproken worden. Net als de wetgeving in NL nochthans; ieder burgr wordt geacht hem te kennen. is er hier iemand die het burgelijk wetboek van buiten kent? Ik denk NIEMAND!!
maar het meeste doen we uit sociaal gevoel, dus hoeven we ht niet EXACT te kennen, echter overtreden we een regel, dan kunnen we hierop aangesproken worden
edit Rd12tf:
das dus nar mijn idee helemaal geen gek idee, splitten van regels een FAQ
Op 28 december 2004 00:34:18 schreef klein is fijn:
[...]
Jazeker dat ik hem zie, maar ik ga niemand bekritiseren om zijn taalgebruik...Kunnen niet gewoon bepaalde woorden in topictitels geweigerd worden, zoals help en titels van hoofdletters? Dat zou alweer een paar ergernissen schelen...
[...]
Toch even kritiek geven:D, wat is een "ballotage cie" invredesnaam, mijn Frans? is niet zo goed.
Sorry, Ballotage cie = Comissie van goedkeuring! 
Zoals in: Heer Klein Is Fijn U draagt een rood met gele hoed en U houdt zich niet op met joffers met baard en snor! U bent toegelaten tot de sekte de ... (vul zelf maar in)
(Zal het nooit meer doen
Zulke woorden gebruiken, snif)
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]
hmm, waarom hoogdrempelig? jij leeft toch ook gewoon?
het moeten normale regels zijn dus. Net als de wetgeving. Regels waar het gros goed mee kan leven. Ds niet teveel regels, maar gewoon een soort duidelijk afspraken van wat wel en niet kan
Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is da dubbele nicks eigenlijk niet kunnen, omdat het gewoon verwarrend is! hier kun je dus een regel voor maken, nu is het nog vrijblijvend, want er is geen regel die het je verbied, dus kan een mod niet concreet optreden
[edit]
het optreden voor de mods wordt dus makkelijker (let op makkelijker, ik zeg niet minder!! Maar ze kunnen zich nu p de regels beroepen
[Bericht gewijzigd door High met Henk op ]
klein is fijn
Moderator
Je blijft toch het probleem houden dat mensen de regels niet lezen voor ze een bericht plaatsen. Hoevaak worden er nog dubbele topics geopend, hoevaak staat er toch weer een crack?
En als ze ze wel lezen hoe wilde je ervoor zorgen dat ze zich aan de regels houden, want een pagina met regels is heel mooi een duidelijk, maar als niemand zich er aan houd heeft het nog geen zin...
maw: Je kan nog zoveel regels opstellen, maar daarmee ben je het probleem alleen maar aan het omzeilen, je moet het bij de bron aanpakken.
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 28 december 2004 00:42:12 schreef Rd12tf:
Splitsen van 'De regels' en Faq is een idee?
Hoe had je dat praktisch in gedachten?
Op 28 december 2004 01:10:55 schreef klein is fijn:
maw: Je kan nog zoveel regels opstellen, maar daarmee ben je het probleem alleen maar aan het omzeilen, je moet het bij de bron aanpakken.
dmv regels heeft CO (de mods) een mogelijkheid om op te treden. Zonder die regels heeft een mod geen been om op te staan (officieel gezien dan).
En mooi gezet van die bron, maar wat is volgens jou de bron? Waar begint het hele eieren eten? 
Hoe had je dat praktisch in gedachten?
Voor het betreden van het forum een waarschuwing ...
Toch een commisie van toetreding? Ik hoop het niet ...
Eat
iedereen mag vrij in nederland verblijven, hij wordt echter GEACHT de wet te kennen, wederom; ik zie weinig mensen van te voren het burgerlijk wetboek lezen. Echter het is er wel!! en ze worden geacht het te kennen. maar om in NL te komen is toch ook geen selectie nodig?
je moet mensen alleen wel erop wijzen dat er regels zijn idd, hoe dat praktisch gaat, heb ik ff nog geen idee van
Ik denk niet dat er veel mensen hier de regels gelezen hebben, je voelt toch aan wat kan en wat niet kan...
Miezjel
Si vis pacem para bellum.
Het topic is wel lang geworden inderdaad, maar denk dat het wel eens nuttig is dat we met zijn ALLEN eens gaan overleggen naar een oplossing van het steeds groter wordende probleem.
Wat al aangegeven is is dat het opstellen van regels niet direct een oplosing is, maar de Mods kunnen er wel naar grijpen bij het geven van waarschuwingen en ban's het staat nou eenmaal zwart op wit dan dat het niet mag.
Een forum kan je nooit helemaal waterdicht maken, daar is het nou eenmaal te anoniem voor (dubbele nicks), bepaalde mensen kunnen daar volwassen mee omgaan en andere niet.
Het blijft dan toch de taak voor de mods om deze mensen te waarschuwen en ze te wijzen op hun gedrag.
Kern van de boodschap: Regels opstellen is niet een voorkoming van narigheid maar geeft de Mods wel een poot om op te staan, en zo mensen te bannen.
mvg Michel
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Anoniem
kunnen nieuw komers niet een vragen lijst invullen en aan de hands van hun antwoorden die men kan vinden in de faq bepaald of hij/ zij toegang krijgt of niet het dwingt hun de faq te lezen voordat ze toegang krijgen
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
ja goed idee
laat ze meteen ff foto´s insturen van voorkant links en rechts bij voorkeur in gestreepte pyjama met een later toe te kannen registaratie nummer
jongens waar moet dit heen
ik ben meer voor
1 Iedereen word geacht de regels te kennen(HmH) en hier staan ze
2 houd je je er niet aan kill topic
straks moeten we eerst inburgeren om op CO te mogen
totale onzin het is niet nodig.
gebruik je ´gezonde´ verstand en met een paar goede mods dan werkt dit forum prima zoals het altijd gedaan heeft
hmm dat lijkt mij niet de methode, je kan mensen er niet toe diwingen, dan leg je idd wel een drempel en dat lijkt me niet gezond
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
nee startours, we hebben het hierover al gehad: we duwen de mensen niet in hokjes. Niet iedereen kan even toegewijd zijn.
iemand dwingen de FAQ te lezen kan ook niet, we kunnen er wel op sturen. Het is iets menselijk dat je niet leest wat je niet graag wil lezen...
Er zijn er volgens mij weinig die op hun eerste lid-dag hier bij CO de FAQ al hadden doorgenomen 
[Bericht gewijzigd door Jonathan op ]
Op 29 december 2004 00:59:59 schreef Sp3ci3S:
Er zijn er volgens mij weinig die op hun eerste lid-dag hier bij CO de FAQ al hadden doorgenomen
* High met Henk denkt: ben ik nu echt de enige geweest?
Anoniem
Op 29 december 2004 01:04:35 schreef High met Henk:
[...]High met Henk]denkt: ben ik nu echt de enige geweest?
gelukkig maak je druk je bent niet de enige ik heb eerst de boel ook gelezen voordat ik me op het forum begaf ik heb misschien niet alles gelezen maar het meeste wist ik voor ik op het forum ging
Als er eentje bijzit die zo is dan is dat nog best grappig maar als er vort veel zijn (nu dus) dan is het forumvervuiling en het is ook niet meer grappig.
Hoe meer mensen zich regisreren hoemeer van die mensen er ook bijzitten
Squant
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Ik heb dit gezien bij een paar andere fora waar ik af en toe rondhang zoals 8052.com en somethingawful.com . Naarmate deze gemeenschappen groeiden kreeg je meer en meer zogenaamde "Trolls".
Wat ik persoonlijk een goed systeem vind en ook tegelijk de druk van de moderators wat vermindert is het metamoderatie systeem.
Mensen die vaak online zijn, topics lezen en posten krijgen zogenaamde moderatie punten, en kunnen topics een punt geven (positief of negatief). Tot een maximum van het aantal punten wat een persoon in een keer kan krijgen.
Dus als je in een keer 5 punten krijgt, kun je een topic 5 positieve punten geven.
Als mensen naar laatst geposte topics kijken kunnen ze instellen of ze alle topics met 0 of meer punten kunnen bekijken. Alle stomme topics die nergens op slaan zie je gewoonweg niet omdat deze al vroeg een -1 punt hebben gekregen en hierdoor negatief zijn geworden.
Kijk ben niet een ster in uitleggen maar hier is een uitleg hoe het op slashdot.org is geimplementeerd.
http://slashdot.org/faq/com-mod.shtml#cm600
Volgens mij kan het probleem makkelijk opgelost worden. Ieder MOET een geldig emailadres opgeven. Komt er rotzooi, dan rechtstreeks via mail aan die persoon doen. Als er zoveel reactie komt zoals nu bij dit topic, zal die persoon wel stoppen. Die heeft dan zijn tijd nodig om alle mail te downloaden en eventueel te lezen. Het schrijven zal hem dan wel vergaan. Als alles binnen de perken blijft dan allle reactie via dit forum.
Gerwin
An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
kun je geen topic report ding maken like GoT als er dan weer een kloon is gezien of een onzin topic klik je op topic report vertel je netjes wat er aan de hand is enzo (ook handig om topic titel te veranderen) en vervolgens kunnen de mods dat lezen 
ow en
if ($host == $banhost) {
exit;
}
is erg efficient 
klein is fijn
Moderator
Op 29 december 2004 16:54:13 schreef Mik:
Volgens mij kan het probleem makkelijk opgelost worden. Ieder MOET een geldig emailadres opgeven. Komt er rotzooi, dan rechtstreeks via mail aan die persoon doen. Als er zoveel reactie komt zoals nu bij dit topic, zal die persoon wel stoppen. Die heeft dan zijn tijd nodig om alle mail te downloaden en eventueel te lezen. Het schrijven zal hem dan wel vergaan. Als alles binnen de perken blijft dan allle reactie via dit forum.
Hmmm, gewoon iemand z'n mailbox vol spammen als die het forum aan het vervuilen is?
Tand om tand dus, ik denk dat dat niet helemaal de oplossing is als we niet terugwillen naar de oertijd.
Op 29 december 2004 17:00:29 schreef Gerwin:
kun je geen topic report ding maken like GoT als er dan weer een kloon is gezien of een onzin topic klik je op topic report vertel je netjes wat er aan de hand is enzo (ook handig om topic titel te veranderen) en vervolgens kunnen de mods dat lezen
Dat is er toch al, de sectie Site Feedback of Lieve Moderators?
Gerwin
An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
Op 29 december 2004 17:07:26 schreef klein is fijn:
[...]
Hmmm, gewoon iemand z'n mailbox vol spammen als die het forum aan het vervuilen is?
Tand om tand dus, ik denk dat dat niet helemaal de oplossing is als we niet terugwillen naar de oertijd.[...]
Dat is er toch al, de sectie Site Feedback of Lieve Moderators?
topic report ziet niemand
alleen de moderators