lion accu Giant twin energieset 26v 9ah BMS vraagje

Ik 2 Giant accupacks waar de BMS niet meer werkt.
In de accupack zitten 35 cellen lithium-ion in, die in 7 groepen van 5 cellen zijn geconfigureerd.
Deze 7 groepen wil ik opladen met een 29 volt lader met een 7S BMS er tussen.
nu heb ik Aliexpress gekeken, en heb deze gevonden.
Het aansluiten tussen de cellen op de witte 8 polige connector begrijp ik wel (de 8 solderingen op de oude bms.
http://i67.tinypic.com/fx54w7.jpg

Mijn vraag is nu, op welke (kleuren) draden moet ik nu de lader aansluiten in dit schema van de info bij Aliexpress, want ik begrijp het verhaal (kleur geel)= charging negative en de (kleur blauw)= discharging negative niet helemaal.

http://i68.tinypic.com/29vggh.png

je hebt ivm een meetshunt in de min verschillende plaatsen om de verbruikers min en laad min op aan te sluiten in de BMS.

geel is de min voor de oplader, en blauw is de min voor de verbruiker, dus de fiets..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dus als ik het goed begrijp;
(zwart) B- is de min van accupack
Blauw = is dus ook min van de accupack
geel is de min voor de oplader = ok
dan = rood de plus van de oplader en de plus van de lader?
Dus met andere woorden

blauw moet samen met zwart en is de min van fiets
Geel is de min van de oplader.
en rood moet samen met de + van de oplader en de + van de fiets?

klopt, de BMS schakelt af als er iets niet ok is in de min, vandaar dat de plus dus wel direct naar de accu gaat..

edit, min van de accu zelf idd ook apart op B- aansluiten op de print!

waar rook was, werkt nu iets niet meer

zwart moet je absoluut niet aan de fiets hangen.

de accu komt met die 8polige connector op de BMS en met zijn dikke zwarte ook. vanaf dan is BMS en ACCU 1 geheel.

nu moet je dus de rode en blauwe gebruiken om aan de fiets te hangen. rood is positief, blauw is massa.

en voor de accu op te laden, moet je rood en geel gebruiken waarbij geel dan de massa wordt die aan je lader hangt.
de zwarte mag je absoluut niet meer gebruiken. de BMS zal namelijk de zwarte van de blauwe afkoppelen als je de accu te leeg trekt, en zal de zwarte van de gele afkoppelen als je teveel wilt laden.

als je zwart en blauw samenhangt, dan kan de bms niks meer doen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 2 oktober 2016 15:25:25 schreef fcapri:
zwart moet je absoluut niet aan de fiets hangen.

de accu komt met die 8polige connector op de BMS en met zijn dikke zwarte ook. vanaf dan is BMS en ACCU 1 geheel.

nu moet je dus de rode en blauwe gebruiken om aan de fiets te hangen. rood is positief, blauw is massa.

en voor de accu op te laden, moet je rood en geel gebruiken waarbij geel dan de massa wordt die aan je lader hangt.
de zwarte mag je absoluut niet meer gebruiken. de BMS zal namelijk de zwarte van de blauwe afkoppelen als je de accu te leeg trekt, en zal de zwarte van de gele afkoppelen als je teveel wilt laden.

als je zwart en blauw samenhangt, dan kan de bms niks meer doen

Dus aan de gele draad hang ik de - van laderplug.
Aan de rode draad hang ik + van laderplug, en de + van fiets en (laatse) + van de 7 in serie geschakelde cellen.
en aan de blauwe draad de min van de fiets.

dus zo?:

http://i65.tinypic.com/163pxd.jpg

Geel= min lader
blauw = min motor controller fiets
zwart = min accupack
rood = plus motor controller fiets en plus lader.

Ja, dat begint er op te lijken!

Behalve dan dat je in de tekening impliceert dat de plus van je lader via de fiets gaat, maar dat hoeft niet. Die had je beter naar "dichter bij de batterij" kunnen tekenen.

In text zou ik het zo schrijven:
* Zwart: B- BMS <---> Accu min.
* Rood: Lader PLUS <---> Accu PLUS <---> FIETS PLUS
* BLAUW: P- BMS <---> Fiets MIN.
* GEEL: C- BMS <---> lader MIN.

[Bericht gewijzigd door rew op zondag 2 oktober 2016 17:17:31 (32%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

duidelijk!
thanx voor de uitleg allemaal.

Kan iemand mij uitleggen waar ik de draden van de laderplug moet aansluiten?
Er zijn 4 draden tw Rood ,Blauw, Wit en Zwart.
Als ik onderstaande BMS gebruik houd ik een blauwe draad over.
In de originele BMS was wit en blauw in het midden van de print ingegoten.