wie kan mij helpen aan het schema van een hondenhalsband of robot grasmachine. Ik zou graag een grasrobot maken maar weet niet hoe die het einde van het grasperk weet te zien. Op een robot zit een regensensor, een omkantelsensor, een benaderingssensor maar vindt niets van die sensor die op het einde van het grasperk vindt. Ik heb al zitten proberen met snuffelspoelen van werken niet goed of ik heb niet de juiste manier als ik zie hoe goed zo'n hondehalsband werkt.
Wie kan helpen?
Van een hondenhalsband ga je nooit een schema vinden.
Made in China.
Maar leg eens uit wat je eigenlijk wil?
Ik zou graag een grasrobot maken maar in het groot. Ik bedoel daarmee een gewone zitmaaier automatisch laten rijden maar moet dan zeker zijn dat hij het signaal ziet. Onze weide komt leeg te staan volgend jaar en wil het wel proper houden en denk om dat zo te doen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Als ik jou was zou ik de moderator vragen om de naam van het topic te wijzigen, want dit is niet typisch een hondenbandvraag. Ook past de vraag beter onder de categorie Robotica. Meer kans op terzake antwoorden.
En dan tenslotte nog een idee dat off-topic is maar misschien ook goed werkt: Vraag een schaapsherder om er zo nu en dan met zijn of haar kudde te grazen. Geeft ook broeikasuitstoot maar het heeft wel wat charmants.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Inderdaad, beter in robotica.
Misschien kun je iets doen met een (aangepaste) flight controller module van een drone? Die kun je op GPS coordinaten laten vliegen...
Een paar (dwerg)geitjes?
Ik zou wel heel zeker willen weten dat je robot geen sensatie wordt en veilig blijft (afgesloten terrein).
Je kan met een camera beeldherkenning toepassen, zodra een bordje met een symbool uit beeld verdwijnt keert de robot om. Één bordje in het midden van een grens wordt onzichtbaar als de hoek te klein wordt
theove
Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
Mijn maai robot stopt op het ingegraven draadje rond het erf. Overige obstakels via aanraking. Hondenhalsbanden zijn er ook met het systeem van een draadje. Komt de hond in de buurt dan gaat de band piepen. Nog dichter bij dan een schok. Is dat de link in dit topic? Een grensdraad?
http://www.ardumower.de/index.php/en/
Open source robot grasmaaier met een arduino. Zit ook het schema + software van die bekende 'afscheidingsdraad' in. Werkt ook met andere merken robot maaiers. Spreek uit ervaring
.
jerome
Golden Member
Je wil dus een gewone benzine zitmaaier onbemand laten rijden zoals een robotje dat doet? In welke sf-film heb je dat gezien!
inderdaad ik zou een benzine zitmaaier onbemand het gras in de weide willen laten afrijden. Een robotje kan ik niet gebruiker daar de weide niet plat genoeg is. Daarom denk ik om dit zo te doen totdat de weide weer gebruikt wordt. machine huren om om de 2 a 3 weken het gras af te rijden zie ik niet zitten. Geiten en schapen kan ik niet steken daar de weide niet geschikt is ervoor.
K7Jz: beeldherkenning zie ik niet zitten ken daar niets van en denk ook dat het te moeilijk is.
Theove: inderdaad het is zoiet dat ik wil maken maar groter omdat de weide niet plat genoeg is en een robot dit niet kan.
Vincent1971: Dat is het denk ik .Zal vanavond dit verder bekijken.
Bekijk dan eens de perimeter op die site. Daar is ook een print van te koop. Denk dat je die zoekt.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (80%)]