Heb een ECU (Motronic) van een BMW uit 1986 waar een storing in zit.
Hij blijft de bobine continu aansturen.
Heb een testopstelling gemaakt met een lampje i.p.v. de bobine om de stroom te beperken en snel resultaat te kunnen zien.
De enige manier om de eindtrap (T504) niet te laten geleiden is R505 los te nemen.
Hier stopt mijn kennis en logica, is er iemand die mij de goede richting op kan sturen?
De volgende dingen heb ik al getest / gemeten:
-R521 losgenomen: lampje gaat uit
-D502 losgenomen: lampje blijft aan
-T501 losgenomen: lampje gaat uit
-T502 losgenomen: lampje blijft aan
-R505 losgenomen: lampje gaat uit
alles heb ik 1 voor 1 gedaan, dus na R521 losgenomen was en getest of het lampje aan of uit was voor de volgende test hem eerst weer vastgesoldeerd.
De +5V voeding aan R505 klopt en is 5.1V
of moet ik het bij T730 gaan zoeken?
Dank alvast!