Op 1 december 2016 18:57:43 schreef pascalbythree:
Mzzzz, kijkhttp://www.hifistereo.nl/online_bestellen/categorie/117/Elektronenbuiz…
Als ik nu bij hifistereo nu een setje glasbuizen koop. Heeft iemand een Nederlands schema, of Engels dan? Om na-te-solderen?
Schema's zijn niet Engels of Nederlands,een schema is een schema. 
Edit\ @Shiptronic leuk schema, maar hoe kom ik aan die emmer wijwater ( rechts onderin)voor de aarde? Ik woon in de Bible Belt, er is hier geen paap te vinden om een emmer water te zegenen.

OT\@mel, knoflook ook,is btw ook een goed middel tegen refo's. 
(Sorry papen en refo's,no offence) 
[Bericht gewijzigd door Hubie op (24%)]
Op 1 december 2016 18:57:43 schreef pascalbythree:
Mzzzz, kijkhttp://www.hifistereo.nl/online_bestellen/categorie/117/Elektronenbuiz…
Als ik nu bij hifistereo nu een setje glasbuizen koop. Heeft iemand een Nederlands schema, of Engels dan? Om na-te-solderen?
schemas zijn er genoeg, maar waar ga je die nederlandstalige TO3's dan kopen
pascalbythree
Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Mod-edit: Crosspost naar iets heel anders
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (77%)]
Op 6 december 2016 14:24:34 schreef rob040:
Wat is de relatie met de 10W complexere versterker?
Geen enkele 
MGP
LDmicro user.
Mijn dag is weer naar de knoppen.
Is het zo dat jullie "anders" zijnde mensen van antwoord dienen.
Zijn zinsbouw, denkwijze en taalgebruik zijn niet wat "normale" mensen hier verwachten maar dat mag hier toch of niet soms?
Als ik naar jullie profiel kijk krijg ik stellig de indruk dat sommigen toch veel lessen hebben gebrost.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi,
MGP, is het je dan nog niet bekent dat ook dit forum regelmatig verzand in een ouwehoer kroeg! 
Men blijft gewoon door neuzelen en het gaat vaak helemaal nergens meer over.
Net zoals de bagger op de asociale media.
Groet,
Blackdog
MGP
LDmicro user.
Op 7 december 2016 09:52:03 schreef blackdog:
Men blijft gewoon door neuzelen en het gaat vaak helemaal nergens meer over.
Net zoals de bagger op de asociale media.
Idd, maar in principe heb ik daar niks op tegen maar in sommige gevallen gaat het mij te ver en daar kan ik ook niet tegen.
Maar bedankt voor de steun.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het mensen die anders zijn bedienen is het forum heel goed in, we zijn hier vrijwel allemaal anders, apart en raar.
Ik heb de indruk dat pascalbythree nog tegen een stevige leercurve zit aan te hikken en niet zo interactief meedoet gewoon omdat hij dingen nog niet helemaal kent en weet dus niet weet hoe te reageren, maar van lezen word je ook veel wijzer. Gericht vragen stellen is soms ook een kunst op zich. Of hij heeft over een jaar een andere hobby of hij praat over een jaar enthousiast mee en geeft anderen advies.
Hoe dan ook, in topics waar de TS niet zo interactief meedoet zorgen de anderen gewoon voor de vulling. Meestal ook best leerzaam.
Op 7 december 2016 08:44:05 schreef MGP:
Zijn zinsbouw, denkwijze en taalgebruik zijn niet wat "normale" mensen hier verwachten maar dat mag hier toch of niet soms?
Daar zit volgens mij het probleem niet.
Volgens mij is er goed geprobeerd pascal te helpen, maar als hij zelf weigert mee te doen (niet luisteren wat er gezegd wordt, geen antwoord geven op vragen etc.), dan wordt het lastig. Dan kom je er niet achter waar de schoen nou echt wringt, haakt TS af en gaan we in kroegmodus.
Dat is mijn aanvoelen ook. Overigens stel ik keer op keer vast dat als de vorm van een bijdrage slordig is, de inhoud ook rammelt. Mede daarom dring ik keer op keer aan op correct taalgebruik: wie haar/zijn bericht naleest en oppoetst alvorens te verzenden, die zal (hopelijk) ook de inhoud fatsoeneren tot iets leesbaars.
In dit concrete geval neem ik het de T/S stevig kwalijk dat we wel mogen vernemen dat de oorspronkelijke versterker terug werkt, maar dat we niet mogen weten hoe dat dan wel in zijn werk is gegaan.
Pascalbythree doet zijn uiterste best, geloof me. We moeten met zijn alle wat meer begrip op brengen, en als je dat niet kan dan reageer je gewoon niet.
Op 7 december 2016 16:43:13 schreef maartenbakker:
Hoe dan ook, in topics waar de TS niet zo interactief meedoet zorgen de anderen gewoon voor de vulling. Meestal ook best leerzaam.
Maar soms ook totaal niet... ik heb een deel uit het topic gesnoeid wat helemaal nergens op sloeg. De desbetreffende personen die iets missen krijgen een hint van me: De koffiecorner, waar veel om gezeurd is, maar amper gebruikt wordt...
Aan iedereen het verzoek om een beetje rekening met elkaar te houden!
Er is wel degelijk een (zo goed als) complete versterker te vinden in een TO3 behuizing: de LM12 power op-amp. In een vorig leven heb ik daar nog wel eens een versterker mee gemaakt van een paar tientallen watt. de enige complicatie is dat de LM12 veel meer pootjes heeft dan een TO3 transistor, en je dus wat extra gaten in een voorgeboorde TO3 koelplaat moet boren én zorgen dat de op-amp geïsoleerd van de koelplaat gemonteerd blijft.
Groeten,
Dirk
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Da's waar ook. Alleen waarschijnlijk tegenwoordig duur en lastig te krijgen. De handigste versterker-IC's zitten in TO220-5 en bredere platte behuizingen.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Op 7 december 2016 20:38:58 schreef Henry S.:
De koffiecorner, waar veel om gezeurd is, maar amper gebruikt wordt...
En hou zou dat komen denk je? Hidden corner is het. Soort Diagon Alley.
Nav hieronder:
Je verwijst naar de corner om lekker off topic te leuteren, maar off topic leuteraars mogen er niet heen. Snap jij het, snap ik het.
[Bericht gewijzigd door flipflop op (23%)]
Aan iedereen het verzoek om een beetje rekening met elkaar te houden!
Dat wil ik graag respecteren, maar iemand die totaal niet antwoordt als er iets gevraagd wordt die heeft er tot nader order gelegen voor mij. Doe dan al je best om te helpen!
En wat dan de reden of oorzaak is voor dat niet-antwoorden dat interesseert me eigenlijk niet. Met enige moeite heb ik al geleerd om niet te zeuren over (in mijn ogen zeer onbeleefde) slordige spelling en stijl, maar iemand die zelfs niet het absolute minimum aan beleefdheid kan opbrengen, om gelijk welke reden, die heeft hier naar mijn bescheiden mening niets verloren.
Of, anders gezegd, mag er ook met mij een beetje rekening worden gehouden? Aub?
maartenbakker
Golden Member
Op 7 december 2016 21:31:17 schreef flipflop:
[...]
En hou zou dat komen denk je? Hidden corner is het. Soort Diagon Alley.Nav hieronder:
Je verwijst naar de corner om lekker off topic te leuteren, maar off topic leuteraars mogen er niet heen. Snap jij het, snap ik het.
Simpel, om te voorkomen dat al dat geleuter afleidt van de doelstelling van het forum en bovendien op alle zoekmachines terecht komt moet je donateur zijn. Om het geld hoef je dat niet te laten. Hooguit om het principe maar dan heb je eigenlijk ook niets te klagen.
pascalbythree
Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Beste Mensen. Terug met nieuw plan.
Ik was deze halve dag bezig geweest met dit schema na te tekenen in ExpressPCB. Ondank dat er nu nog niet veel van klopt. En ik hier later mee verder ga.
Is het mogelijk om via CO een reeks van vragen te stellen tot eind stadium van mijn ets? Of moeten de mensen aan de andere kant van de socket er dan te veel induiken/nieuw topic?
Nu is de eerte vraag, Waar ik in vredes naam de speaker moet aan koppelen, Tulp in, en de Voeding dan?
Later nog vragen over de beduiding van wat labels en waardes van componenten. Is dit OK?
Heren Universitaire commentaar voorzitters gelieve niet te reageren. Opzoek naar een paar simpele antwoorden.
Groet,
Wouter van Wegen
Een arcering in het GIF bestand zou mij ideal uitkomen.
http://320volt.com/en/250w-amplifikator-devreleri-to3-to264-tasarim/
PS: Later door mij zelf de boel nog in eklaar te proppen voor passend model ets-bak. En nog af te maken lijnen en deze allemaal nog te controleren.
Morgen weer een dag voor de rode circels van High met Henk
wil je dat ik commentaar geef op wat WEL goed is?
of op wat NIET goed is?
en dat is GEEN grapje
.1 de emitterweerstanden verstoken enkele watt's. jouwe zijn hooguit 1/2 W.
.2 heel veel traces zijn helemaal niet aangesloten
.3 de op-amp heeft maar 2 aansluitingen (gokje voeding??)
.4 wat is dat rare stukje vierkante trace onder de weerstand rechts bovenin?
Dan heb ik het nog niet over:
.1 de gekozen trace dikten,
.2 waar de voeding aangelsoten moet worden is me ook gedeeltelijk een raadsel (+ en - gaat wel lukken maar 0v?? Was die bedoeld op die loze aansluiting?
.3 En waar komt de speaker aan?
En dan heb je nog steeds geen stermassa, 90 graden bochten...
Ik was idd.. korter geweest met te zeggen wat WEL goed was...
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (17%)]
rob040
Golden Member
De luidspreker sluit je aan tussen de rechterkant van het relaiscontact en massa.
Dus van de emitters van de eindtorren naar het knooppunt van de 0,33 ohm weerstanden en dan naar rechts, via de 10 ohm weerstand.
Die 10 ohm weerstand die in serie zit met de luidspreker is vreemd. Ik vermoed dat daar nog een dikke spoel overheen moet.
Waar heb je het schema gevonden en weet je zeker dat het werkt?
Ik heb er verder niet naar gekeken, maar ik vind het moedig om aan zo'n project te beginnen.