probleem met 12F629 Velleman mk179 rfid reader

Heb een rfid mk179 gebouwd. Met een oude 12F629 die uit een oude velleman mk179 komt doet de schakeling het perfect. Doe ik een nieuwe 12F629 erin (gekocht op Ebay) dan doet de schakeling het niet.Ik heb nu al 10 stuks (nieuwe geprobeerd) De LED hoort te knipperen om de 2 sec.
Moet deze 12F629 geprogrammeerd worden. De vraag luidt: hoe, met wat. Heb dit nog nooit eerder gedaan. Zijn er 12F629 te koop die met het juiste geprogrammeerd zijn? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

https://www.experimental-engineering.co.uk/tag/velleman-mk179/

Op 3 december 2016 08:31:36 schreef des:
Moet deze 12F629 geprogrammeerd worden. De vraag luidt: hoe, met wat.

Ja, en het programma dat erin zit is eigendom van Velleman en niet te kopieren.

LDmicro user.

OK, wist ik niet. Weet u misschien hoe ik aan zo'n Velleman IC geprogrammeerd kom? Dan koop ik zo'n voorgeprogrammeerd ic.
Nog bedankt voor uw reactie

HG Desmond

Lambiek

Special Member

Alleen daarmee ben je er niet. De pic 12F629 is een microcontroller, en om die te programmeren heb je een programma nodig met een compiler. Dat kan Proton zijn, of een compiler die bijv. C++ omzet. Dan heb je nog een programmer nodig die je gecompileerde programma in de 12F629 schiet. En uiteraard nog wat programmeer kennis is ook wel lekker. Dus als je dit ziet zitten komt het waarschijnlijk goed.

Hier kun je eens kijken hoe dat programmeren in zijn werk gaat.
www.picbasic.nl

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
JoWi

Special Member

Om een programma (hex) in een pic te laden heb je alleen een programmer nodig. Geen complete ontwikkelomgeving zoals Proton o.i.d.
De vraag is of Velleman de beveiliging in die PIC heeft aangezet,zo niet dan kan je hem gewoon kopieren met een programmer.

Ignorance is bliss
Lambiek

Special Member

Dat kun je wel vergeten, de software is allemaal beveiligt van Velleman. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

ok, bedankt iedereen voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik ga proberen om een geprogrammeerd ic te kopen. THANKS

o ja. Ik ga verder met Arduino RFID. Ik heb al iets besteld mc525 op Ebay. Nu nog een sketch. Heb al eens eerder wat gemaakt met een Arduino. Heeft iemand nog een geschreven sketch. Ik wil gewoon een kaart aanbieden en er moet een relay of led een paar sec aan. Ik heb al gekeken op YouTube maar kan door de bomen het bos niet meer zien.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 6 december 2016 20:43:02 (60%)

Henry S.

Moderator

Op 3 december 2016 10:08:21 schreef des:
OK, wist ik niet. Weet u misschien hoe ik aan zo'n Velleman IC geprogrammeerd kom? Dan koop ik zo'n voorgeprogrammeerd ic.

Bij Velleman? Maar ik heb geen ervaring met hun service.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

heb velleman gebeld in Belgie, maar daar kon een particulier niets kopen. Ik moest het via een winkel doen. Maar dat ic zal wel zo duur zijn dat je beter een nieuwe mk179 kan kopen (24 euro)
Ik ga nu verder met Arduino. Heb nog geen geschreven programmaatje. Ik kan trouwens nauwelijks iets vinden over de Velleman MK179, gek trouwens?

Lambiek

Special Member

Ik kan trouwens nauwelijks iets vinden over de Velleman MK179,...

Bedoel je deze.

Velleman MK179.pdf

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.