Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 7

Arco

Special Member

Ik heb wel 4 blinde dakramen van 80x80cm in mijn zolder gemaakt, om een wat meer 'open' uitstraling (en via ledstrips indirecte verlichting) te geven... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lambiek

Special Member

Mooie blauwe lucht ook op de achtergrond zo. :) Is wel een leuk ieee, en nooit last van lekkage op deze manier.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

@Arco,

leuk gedaan ziet er goed uit op de foto niet van echt te onderscheiden :)

Groet Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
blackdog

Golden Member

Hi Arco

Je kan er ook een foto van een mooie wolkenlucht in plakken :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Arco

Special Member

Dat zou wel leuk staan ja. Helaas wordt dan wel de lichtopbrengst een stuk kleiner... ;)
(de ledstrips zitten bovenaan, en het grote witte vlak wordt gebruikt om het licht te weerkaatsen terug de zolder op)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Of een scherm en een camera buiten! :-p

Vergeet je nu niet heel makkelijk de tijd? Het is altijd even licht op je kamer nu natuurlijk.

ldr buiten maken met dali/ 0-10V sturing naar de leds en dat is ook opgelost :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
pietplof

Golden Member

Tidak Ada; zeker een opmerkelijke vooruitgang.
Ook denk ik dat de opmerking van Miedema hout snijdt.
Aangezien ik een idee heb van de situatie ter plaatse zou ik verder willen adviseren een soort hekje te maken opdat ons zeer gewaardeerde CO-lid geen onverwachte duik naar de parterre kan maken.

festina lente
Tidak Ada

Golden Member

't Gaat mij niet om licht, maar om verticale wand. Licht aan die zijde is zelfs ongewenst (tegenlicht en brandende zonneschijn, veel te warm).
Dat trapgat is niet zo erg. Deze CO-er heeft voor steilere en diepere afgronden gestaan en is nog steeds op dit aardse aanwezig :)

Leuk geplakt Arco :P
Je zou op deze manier je schema's kunnen plaatsen (scheelt ruimte op je werkbank).

Ik merk nu al dat ik toch nog ruimte tekort kom :(

Heb vanmiddag de voedingen teruggezet en houdt een flinke stapel trafo's, componenten en al wat dies meer zei over, waar ik slechts de beperkte vloerruimte mee kan beleggen....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lambiek

Special Member

Deze CO-er heeft voor steilere en diepere afgronden gestaan en is nog steeds op dit aardse aanwezig

Ja, maar één moment van onbedachtzaamheid en je ligt beneden. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Hier wordt ook hard gewerkt aan de hobbiezolder...

-
Arco

Special Member

Leuk geplakt Arco :P

?
Er is niets geplakt hoor (behalve het behang op de achterzijde). Is allemaal solide houtwerk... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Oh sorry ik meende uit opmerkingen opgemaakt te hebben dat het was ge-FotoFopt ;)

Hoe heb jij het gedaan gekregen dat je die individuele LED's van die strips niet ziet?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Een 10cm diepe bak bovenin. (heeft eerst een 18W TL in gezeten...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Ik vroeg het hierom:

Hier zie je de individuele LEDs duidelijk. De LED's zijn op de zelfde manier als bij jou gemonteerd, maar toch duidelijk zichtbaar. Vind ik niet mooi en zou dat dus willen verbeteren.
Er heeft ook een segment van de strip het begeven, maar dat is bijzaak.

Maffe klok. Die tandwielen draaien echt, maar niet op het uurwerk.
Omdat de tijd in de schemer moeilijk was af te lezen, heb ik die LED-strip gemonteerd.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 28 november 2016 00:18:22 (21%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Achtergrond van Arco glimt niet. Dat zal al veel schelen. En meer afstand.

Het idee van een nepraam heb ik ook wel een tijdje mee gelopen, en dan meteen een soort simulatie erin zodat het ook een beetje echt lijkt.
Ik zou er een foto van een tropisch stand in zetten, leuk uitzicht tijdens het werk :)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Tidak Ada

Golden Member

Zoals eerder geopperd Neem een LCD- of plasmascherm en zet een camera buiten of kies een webcam uit een gewenst gebied (hopelijk is het daar dan mooi weer >:) ).
Maar uiteindelijk is het uitzicht op die batterij meetapparatuur voor je toch véél belangrijker ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 15 november 2016 18:00:48 schreef Schimanski:
SWMBO*

Sorry, maar daar zou ik toch echt het volgende van maken:

SHSGTHOOMW*

*) She Who Should Get The Hell Out Of My Workspace! >:)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
joopv

Golden Member

Op 29 juli 2016 14:07:52 schreef joopv:
Heeft er iemand suggesties voor stevige (stalen) ladenkastjes, met diepe laden voor gereedschap en ondiepe laatjes voor componenten?

Bij voorkeur op wieltjes.

Kent iemand dit ding van de ALDI persoonlijk?

http://static.voordeelmuis.nl/img/jpg/1441/1441279.jpg

mel

Golden Member

Voor dat geld en nog met 3 jaar garantie ook,is het wel de moeite waard,
Al is het maar om zware apparatuur op te zetten :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Lambiek

Special Member

Op 15 december 2016 20:22:41 schreef joopv:
Kent iemand dit ding van de ALDI persoonlijk?

Ik ken het niet persoonlijk, maar zou er niet teveel van verwachten.

Dit ken ik wel, en dat is wel goed.

https://www.hbm-machines.com/producten//hbm-gereedschapswagen-inclusie…

Ze hebben ook nog andere types.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

ik heb zo een rode kast, met daarboven nog een andere gereedschapkast erop (die ook erin kan onderaan). dit alles in een automateriaal zaak gekocht aan bijna dezelfde prijs.

heb die al een jaar of 8 nu
http://media.itek-webwinkel.be/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/0/3/0337d528-63ce-443e-8075-c4067952649e_121780-0_2242.png

http://media.itek-webwinkel.be/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/0/3/0337d528-63ce-443e-8075-c4067952649e_121780-0_3205.png

[Bericht gewijzigd door fcapri op vrijdag 16 december 2016 11:30:11 (19%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Ik heb geen ervaring hands-on met hun gereedschapwagens maar ben erg te spreken over de producten en de service van Datona.

Ze hebben een mooie set van Mannesmann, een kennis heeft er twee staan en die is er goed over te spreken. https://www.datona.nl/mannesmann-gereedschapswagen.html

mel

Golden Member

Mijn buurman gooide een plastic tafeltje, met 3 laden, en wieltjes weg.
Heb ik nu in gebruik als gereedschapskar, werkt prima :)
Ik hoef niet meer gereedschap boven te hebben, je blijft sjouwen :+

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..