Het grote interessante aanbiedingen topic deel 5

Dit topic is gesloten

ja, die bedoel ik inderdaad. De kwaliteit viel mij ook absoluut niet tegen vandaar dat ik enkele setjes heb gekocht. Dat verbaasde me ook dus vermoed dat het haast overstock/overtollige voorraad is want de prijs is ebay of goedkoper.

Op 26 december 2016 22:55:32 schreef brains:
ja, die bedoel ik inderdaad. De kwaliteit viel mij ook absoluut niet tegen vandaar dat ik enkele setjes heb gekocht. Dat verbaasde me ook dus vermoed dat het haast overstock/overtollige voorraad is want de prijs is ebay of goedkoper.

Mooie is ook dat die 'schroevendraaier' ook andere bitjes aan kan. Is volgens mij een universele standaard. Als ik naar het metaal kijk is het vrij stevig. Heb van andere bitjes al het een en ander in puin gedraaid maar dit...

was ik vandaag nog eens aan het kijken om wat normale LCD schermpjes bij te kopen om wat te spelen.
die I2C 16x2 zijn toch zo eenvoudig bij een klein testprogramma.

kom ik dit tegen:
5 blauwe 16x2 karakter displays
en
5 I2C converters voor op dat scherm
en dit alles voor 1,79€ (normaal de prijs van 1 display)
https://www.aliexpress.com/item/Free-Shiipping-5lot-10pcs-1pcs-1602-16…

betwijfel wel of er 5 zullen aankomen, zal wel ergens een fout in zijn tekst zitten

[Bericht gewijzigd door fcapri op zondag 8 januari 2017 16:01:17 (19%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 8 januari 2017 15:53:42 schreef fcapri:
was ik vandaag nog eens aan het kijken om wat normale LCD schermpjes bij te kopen om wat te spelen.
die I2C 16x2 zijn toch zo eenvoudig bij een klein testprogramma.

kom ik dit tegen:
5 blauwe 16x2 karakter displays
en
5 I2C converters voor op dat scherm
en dit alles voor 1,79€ (normaal de prijs van 1 display)
https://www.aliexpress.com/item/Free-Shiipping-5lot-10pcs-1pcs-1602-16…

betwijfel wel of er 5 zullen aankomen, zal wel ergens een fout in zijn tekst zitten

Gelijk 3 setjes gekocht. Kijken of er 15 displays binnenkort in de brievenbus liggen ;-)

heb ook screenshots genomen, want bij de prijs staat duidelijk:

PRICE € 1,79 / lot 10 pieces / lot , € 0,19 / piece

en onderaan bij packaging

Unit Type: lot (10 pieces/lot)

maar zijn eigen tekst in het midden zegt dat 1 lot = 2pieces

Free Shiipping 1lot=2pcs 1pcs 1602 16x2 HD44780 Character LCD + 1pcs IIC/I2C 1602 Serial Interface Adapter Module

1lot=2pcs
5pcs 1602 16x2 HD44780 blue

5pcs IIC/I2C

nuja, veel verlies ik er niet aan, in het slechtste geval heb ik 1 display voor 1,79€ en dat is een goedkope prijs :-).
en dan kan ik nog eens ambras maken ginder.
na 200aankopen heb ik 100% positieve feedback (63 x 5star feedback gekregen)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
flash2b

Special Member

Op 7 december 2016 19:03:52 schreef flash2b:
2x een 50Ω Feed Trough terminator met BNC voor maar €6,30 !!
[afbeelding]

http://www.banggood.com/P7001-2Pcs-50-Feed-Through-Terminator-BNC-Fema…

Met coupon code: TOOLS15 nog eens €0,95 korting, dus voor iets meer als €5 voor 2 handige terminators voor al je meet projecten.

Dat is een mooie afsluiting voor het einde van het jaar !!

Eindelijk binnen, en speciaal voor Blackdog 50Ω precies !

https://www.uploadarchief.net:443/files/download/p7001.jpg

mel

Golden Member

Deze week in de aanbieding bij Lidl: een soldeerstation voor nog geen 10 euro.
Geen idee of het wat is,maar lijkt me de moeite waard..En je krijgt er ook nog tin bij :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Dat Lidl soldeerstation is al vaker aan de orde geweest, kijk maar: https://www.circuitsonline.net/forum/view/130380/1/soldeerstation+lidl

TonHek
P.s. ik heb er ook eentje.. gewoon omdat het kan.
[Edit] @MNM, klopt. Echt stug. En daarom zit hij nog steeds in z'n verpakking en gebruik ik dagelijks mijn in de jaren '70 gekochte Weller Magnastat nog steeds met plezier.

[Bericht gewijzigd door TonHek op donderdag 12 januari 2017 09:09:53 (30%)

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Zelfs voor die lullige €10 wil ik me nog niet kapot ergeren aan dat achterlijk stugge snoer tussen de bout en het station van die Lidl dingen! :(

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Shock6805

Golden Member

Slopen en een soldeerbad van maken? :P

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.

Pisbakken zijn over het algemeen van prima staal gemaakt.

Qua corrosiebestendigheid wel, maar qua sterkte niet.

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 12 januari 2017 18:33:08 schreef Hoeben:
Die Lidl soldeerbout had ik ook een. Levensduur van de tip is ongeveer 2 minuten.

Inderdaad, wilde hem aan mijn neefje geven en hem er z'n eerste projectje mee laten bouwen (op punaises in zachtboard) die punt was echt binnen 10 minuten weg. Tot overmaat van ramp sloeg na 2x gebruik de schakelaar door waardoor de aardlek uit slaat.

Dok

Golden Member

Ach, er staat tocht iets van een 'keurmerk' of hoe je het ook noemen wilt op dat ding..

Dan zal het wel goed zijn >:)
<edit>
Dit zie ik nu pas..

8)7

Wie niet horen wil moet TV kijken.
dijkmane

Golden Member

duurtest gehad, inderdaad.

maar dat die daarna is afgevallen melden ze niet :-)

In no Sense, Nonsense
Shiptronic

Overleden

Ja dat hij getest is geloof ik wel, maar wat was de uitslag van die test? Ik denk bedroevend, maar dat word er nooit bij verteld!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
evdweele

Overleden

.

[Bericht gewijzigd door evdweele op vrijdag 13 januari 2017 12:50:11 (100%)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Arco

Special Member

Er wordt getest of het apparaat veilig is. Of je ermee kunt solderen boeit ze niet... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hensz

Golden Member

Ding kun je dus gerust kopen. Als ie na 10 min al versleten is breng je hem terug naar de Lidl. Krijg je je geld terug. Als iedereen dat dan doet hebben ze toch wel een keer in de gaten dat het rommel is? Je hebt zelf geen schade, anders dan dat je 2x voor niks gereden hebt.

Don't Panic!
bprosman

Golden Member

Bij mij lag hij na een uurtje ook in de vuilbak, dat terwijl ik een (regelbaar) boutje van 7,50 Euro van Baco al Jaren als reserve gebruik tot volle tevredenheid.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

OT
Gisteren een Rollei (!) diascanner gehaald bij een van de prijsvechters. Het merk heeft een goede naaam, maar het ding gaat zometeen terug: WAT EEN KERMISDING!!! :( Contrastruimte is ongeveer de helft van mijn 'echte' NIKON (SCSI) scanner :7
/OT

De prijs was aanlokkelijk voor eentje erbij, maar dan moet hij wel boven het kiekjesniveau uitkomen. Niet dus, maar wel ver eronder.

(zo, even mijn hart gelucht)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
TinusTech

Golden Member

@ Tidak Ada. Merken als Rollei, Lenco en Grundig zijn verkocht (zeg verkwanseld) aan de meestbiedende en hebben niets meer te maken met de prestaties van vroeger.

mel

Golden Member

Ik heb een weller magnastat.
De aansluiting aan de bout was los...
Hoe soldeer je dat?
juist , met een soldeerbout..
Maar die was juist stuk...
Gelukkig had ik nog een 220volt boutje ergens in mn gereedschapskist :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Kenwood, Akai, Telefunken. Ook allemaal plakmerken tegenwoordig. Zag dit bedroevende "Telefunken" geval bij kijkshop voor 12 euro...
En "Grundig" zaklantaarns bij Action voor 3 kwartjes...
http://products.kijkshop.nl/producten/440x440/telefunken-kookplaat-22391-158124-1.jpg

[Bericht gewijzigd door Arco op zaterdag 14 januari 2017 13:17:28 (11%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
evdweele

Overleden

Bij de Kenwood keukenmachines lijkt dat mee te vallen.
Het ding dat hier in de keuken staat ziet er behoorlijk degelijk uit.
Het zal voornamelijk van de opdrachtgever afhangen hoe men in China de producten fabriceert.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Dit topic is gesloten