Het grote interessante aanbiedingen topic deel 5

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Op 30 juli 2016 20:02:42 schreef Arco:
Helaas geen boortjes vandaag bij Aldi... (hopelijk komen ze nog)

Die waren hier ook al uitverkocht. Wel de glasboortjes, maar die heb ik al van HBM.
Ik heb wel die striptang gekocht, maar die gaat terug, ondanks dat hij 1/3 van de prijs bij 'C' is. Stript rafelig en onbetrouwbaar (wat een kl*te ding!).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik ben het straal vergeten vandaag...

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 30 juli 2016 21:58:43 schreef liontest:
snag:

'het probleempje, dat eerst niet opvalt/bekend is"

Letterlijk is het de kink in de kabel. Snag. (maar dus als uitdrukking is er een subtiel betekenisvershil tussen de moderne snag en "kink in de kabel")

[Bericht gewijzigd door rew op zondag 31 juli 2016 07:42:45 (21%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

liontest:
volgens mij zit er in die cx c++ builder niets gesnagd. Waarom embarcadero dit gratis weggeeft? Ik weet het niet,zal je aan embarcadero zelf moeten vragen waarom. Ik zie wel dat op de website het maar gratis is tot 5/8.

Etienne:

ik heb alles ingevuld op de site maar na versturen blijft het scherm 'hangen'

het zal niet voor deze keer zijn ...

dank voor de tip en het meedenken.

Marc

Arco

Special Member

Je kunt ook OpenWatcom nemen. Heb je een complete compiler. (ik heb 'm gebruikt toen 'ie nog niet 'open' was... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

dank je Arco.

ga ik eens rustig bekijken, wellicht precies wat ik nodig heb.

Marc

joopv

Golden Member

Ik wil de CO'ers even wijzen op dit aanbod op tweakers:

https://tweakers.net/aanbod/989451/hp-proliant-servervoedingen-12v-out…

Diverse zware server voedingen 12V / 48V, van 600 tot 1200W voor erg weinig geld, ombouwbaar voor diverse andere toepassingen.

Kleine tip voor mensen die passief willen koelen; had vandaag ter reparatie zo'n simpele actieve koelbox die je in de auto kan aansluiten.
Hier zitten twee enorme aluminium koelprofielen in.
En vaak kan je deze tegenkomen in de kringloop of op de rommelmarkt voor heel weinig!

Groet,

Kazt.

die HP voedingen zijn makkelijk aan de gang te krijgen. punt 30 aan de plus 12V schakelen. ook punt 31 aan de via die er net achter ligt schakelen. van stby naar aan schakelen. de dps800 gaat pas meer herrie maken als deze heet wordt, tenzij de fans al versleten zijn. in stby is het stroomverbruik nog stevig van deze voedingen, een dikke 30W.

je kunt de plus en min aansluitingen zo doorboren en van een messing bus voorzien voor de poolklemmen. bij 80A worden die anders nogal warm.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
RAAF12

Golden Member

Aldi http://www.reclamefolderonline.nl/aldi-folder-week-43-2016-geldig-van-… heeft oa.een Rollei diascanner in de aanbieding en nog wat ander spul.
In de verzamelbak in de winkel een LED balk (TL style, waterdicht)
Action: 6000mAh Li-ion Powerbank cq. back up battery. micro usb input en 2 USB output 2A en 1A voor €10.95 (incl. input cable) Merk is www.lab31.eu

Wat ebay spullen

LC meter €8
Luchtvaartontvanger €16
Bijbehorend doosje voor de luchtvaartontvanger €9
FM zendertje €8
Frequentieteller, led display, 1 GHz €8
Frequentieteller, lcd, 500 MHz €7
Frequentieteller, lcd, 1200 MHz €9
Functiegenerator 2 MHz €8
Functiegenerator (40 MHz?) €22

Ik heb de spullen niet getest, maar een aantal van de bovenstaande producten zijn onderweg. Je kunt ook vaak nog een variant vinden, als je een ander display wilt bijvoorbeeld.

High met Henk

Special Member

Vorige week bij de action een BT audio receiver gehaald...
Reikwijdte is niet super, maar ding werkt simpel en eenvoudig.
Ik wilde hem eigenlijk hebben voor telefoon en spraak, maar carkit werkt niet. Audio wel...

Leuk ding voor < 10 euro. En met USB laadkabel en audio kabels naar tulp en 2x 3.5mm jack...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Overleden

Is dat ook gelijk een FM-transmitter ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
High met Henk

Special Member

nee. BT naar line op 3.5 mm en en converter naar cinch.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik zocht er al een tijdje naar voor mijn hobby hok, maar deze is echt goed!
Als je ze al in NL kunt vinden kosten deze boekjes snel een paar honderd euro...

ze hebben ze in verschillende smaakjes.
weerstanden (0603, 0805, 1206, 0402)
Condensatoren
Spoelen
combi van RC

http://www.banggood.com/search/smd-sample-book.html

[Bericht gewijzigd door wielklem op maandag 28 november 2016 16:28:17 (20%)

RTFM, dan pas vragen...
flash2b

Special Member

2x een 50Ω Feed Trough terminator met BNC voor maar €6,30 !!
http://img2.banggood.com/thumb/view/oaupload/banggood/images/0C/64/3dd90320-021c-4e66-b3dc-6ba500630d3e.jpg

http://www.banggood.com/P7001-2Pcs-50-Feed-Through-Terminator-BNC-Fema…

Met coupon code: TOOLS15 nog eens €0,95 korting, dus voor iets meer als €5 voor 2 handige terminators voor al je meet projecten.

Dat is een mooie afsluiting voor het einde van het jaar !!

Henry S.

Moderator

Op 2 november 2016 13:35:10 schreef necessaryevil:
Wat ebay spullen

LC meter €8
Luchtvaartontvanger €16
Bijbehorend doosje voor de luchtvaartontvanger €9
FM zendertje €8
Frequentieteller, led display, 1 GHz €8
Frequentieteller, lcd, 500 MHz €7
Frequentieteller, lcd, 1200 MHz €9
Functiegenerator 2 MHz €8
Functiegenerator (40 MHz?) €22

Ik heb de spullen niet getest, maar een aantal van de bovenstaande producten zijn onderweg. Je kunt ook vaak nog een variant vinden, als je een ander display wilt bijvoorbeeld.

Op 28 november 2016 16:26:50 schreef wielklem:
Ik zocht er al een tijdje naar voor mijn hobby hok, maar deze is echt goed!
Als je ze al in NL kunt vinden kosten deze boekjes snel een paar honderd euro...

ze hebben ze in verschillende smaakjes.
weerstanden (0603, 0805, 1206, 0402)
Condensatoren
Spoelen
combi van RC

http://www.banggood.com/search/smd-sample-book.html

[bijlage]

Beide bedankt!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Hugo Welther

Moderator

25W uit zo'n klein trafotje. Dat wordt het niet. Beetje lage impedantie voor een single ended eindtrapje. Meer een torren trafo.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
bprosman

Golden Member

Dan komen ze niet onder de kerstboom :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Sine

Moderator

Dat zijn trafo's voor een 100V lijn, niet voor buizen bakjes ;)

brains

Special Member

Ik heb laatst een handig bitsetje met schroevendraaier gekocht bij de action voor 1,50. (1,52 in Belgie) Het is voor het fijne werk met allerlei hele kleine bitjes voor b.v. gsm's e.d. Er zitten ook wat "vreemde" soorten bitjes bij. Natuurlijk niet de beste kwaliteit maar wel erg handig voor af en toe gebruik.
Ik heb nu helaas geen foto ervan bij de hand.
Ik heb er enkele gekocht voor o.a. in mijn basis gereedschapskist die ik makkelijk mee kan nemen naar mensen als ze problemen hebben.
Daar zit wel meer spulletjes in van de action zoals de multimeter (4 euro)

Op 26 december 2016 22:25:31 schreef brains:
Ik heb laatst een handig bitsetje met schroevendraaier gekocht bij de action voor 1,50. (1,52 in Belgie) Het is voor het fijne werk met allerlei hele kleine bitjes voor b.v. gsm's e.d. Er zitten ook wat "vreemde" soorten bitjes bij. Natuurlijk niet de beste kwaliteit maar wel erg handig voor af en toe gebruik.
Ik heb nu helaas geen foto ervan bij de hand.
Ik heb er enkele gekocht voor o.a. in mijn basis gereedschapskist die ik makkelijk mee kan nemen naar mensen als ze problemen hebben.
Daar zit wel meer spulletjes in van de action zoals de multimeter (4 euro)

Je bedoelt die gele in een rondje met bitjes erin? En in het midden die schroevendraaier waar je die bitjes op kan zetten? Heb zelf die ook gekocht en moet zeggen topkwaliteit.

Dit topic is gesloten