Weer iets verder.
Ik heb de module zichtbaar.
Ook de module pingen lukt .
Als ik het ip-adres in type krijg ik een soort inlogregel op het scherm met rare tekens , en dan houd het weer op.
[Bericht gewijzigd door 19roland70 op (16%)]
fcapri
ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
volgens mij ondersteund je laptop het chinees letterschrift niet.
als je die bij taalinstellingen zou toevoegen, zou je de chinese karakters zien.
als je daar dan een screenshot ofzo van maakt, kan ik je wel weten te zeggen wat er staat (of je gebruikt google translate om te vertalen als je chrome hebt)
Wat is het IP adres van de computer, uit de rommel aan gegevens lees ik ergens dat dit 192.168.0.201 moet zijn, geen idee of het van invloed is, maar altijd de moeite van proberen waard.
Nu je hem gevonden hebt , kan je config software niet laten connecten zodat je daar eea. kan instellen ?
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (23%)]
fcapri
er wordt passcode gevraagd (passwoord dus )
admin
0000
1234
00000
13345
[Bericht gewijzigd door fcapri op (28%)]
fcapri
volgens de chinees zit er een software bij om te configureren. die vind hem nu nog altijd niet?
firewall al eens afgezet?
tools: module configuration software, TCP / UDP test tools, serial debugging software
waarschijnlijk zit het paswoord in die software gebakken.
chinees terug contacteren hiervoor
Wachtwoord achterhaald, dan zie ik dit :
Niets meer als de standaard instellingen.
Ik vertaal dit nu met translate .
Maar ik kan hier nu nog niets mee.
@Shiptronic config pin aan massa gebeurd niets
Dit spreekt op zich redelijk voor zich. Hoe wil je dat ding inzetten?
TCP of UDP, client of server, of Modbus? en verder poort en baudrate
Icm google translate moet dat wel te doen zijn.
Gezien dit plaatje moet er ergens een optie in zitten om hem in het Engels te krijgen.
http://www.buyitmao.com/products/43346124357
duidelijker : https://www.englishtaobao.net/product/43346124357/
PS, wat was het wachtwoord, altijd handig als iemand dat hier kan vinden. Mischien ook even in de topis start je verzie en type nr vermelden, op de foto in de start post staat NNZN-TCP232-E-I018
Blijkbaar is NNZN een kloon van USR ?
Ze hebben ook hun eigen NNZN software, maar die ben ik nog nergens teen gekomen. Allemaal leuk dat goedkopen Chinese spul , maar ben hier al te vaak teen aan gelopen zodat ik het niet meer koop. Je zit je tijd meer te verknoeien om de data vinden, dan je gewoon bij een shop koopt die wel de juiste gegeven mee levert. IS 1 A4-tje in het Engels nu teveel gevraagd?
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (37%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik vertaal dit nu met translate. Maar ik kan hier nu nog niets mee.
Zelfs in het Chinees is dat toch wel te begrijpen.. 
Eerste entries zijn waarschijnlijk ip adres, subnet mask, dns server, en port nummer...
Ik had liever een 'echte' module gekocht voor een paar euro meer, zoals de Wiz850... http://www.tme.eu/nl/details/wiz850io/wiznet-modules/wiznet/
[Bericht gewijzigd door Arco op (24%)]
fcapri
als je wil, geef ik je binnen een uurtje of 2 alle uitleg van wat er staat.
mijn vrouw in chinese.
eventueel stuur je mij een mailtje hoe ik het toestel remote kan benaderen (poortje 80 ff open zetten naar dat ding zijn ip) en vraag ik aan mijn vrouw of ze ergens een setting ziet om het in het engels/nederlands/... te zetten
Wachtwoord is 0000
Volgens mij zou er nog ergens een menu moeten zijn, lijkt me wel makkelijk om het standaard ww te wijzigen.
Ik heb met translate de betekenissen opgezocht .
Daar na IP-adres veranderd en op het netwerk aangesloten .
Geen verbinding als ik deze probeer te benaderen.
Rechtstreeks in de laptop wel.
[Bericht gewijzigd door 19roland70 op (21%)]
Als ik deze module in de otgw wil plaatsen , welke optie moet ik dan gebruiken ?
otgw moet via een switch data naar de Raspberry Pi (Domoticz)sturen 
Hier heb ik (google) alles een beetje vertaald.
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
@buckfast_beekeeper De enigste manier om verbinding te krijgen is via een netwerkkabel rechtstreeks in de laptop.
En dan krijg ik het beeld zoals in eerdere foto's is getoond .
Is er ergens de juiste software te downloaden?
waarom zit je de de ene keer in de 192.168.000.xxx reeks en de andere keer in de 192.168.001.xxx reeks ?
Als je niet in dezelfde reeks als je router/dhcp server zit zie ik een probleem?
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (26%)]
@ shiptronic , Op de laatste foto heb ik de instellingen veranderd. de eerste foto was de eerste keer dat ik verbinding maakte.
Ik heb die instellingen veranderd omdat ik anders steeds de instellingen van de laptop moest veranderen ,nu zitten ze in dezelfde range.
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
In alle informatie die ik vind is het standaard ip adres 10.10.100.254 poort 8899.
Op 10.10.100.254 moet je een M2M webpage krijgen. Met de gegevens in de bijgevoegde manual heb ik het netwerk werkende gekregen.
Met de bijgevoegde software heb ik de nodige testen kunnen doen. Het is ook deze software die staat beschreven in de manual.
Software downloads kan je hier vinden.