"ZENDER ONTVANGER" systeem

Beste,
Voor mijn GIP ben ik op zoek naar een zender ontvanger systeem waarbij uitbreiden tot enorm veel zender en ontvangers mogelijk is.
BV, meerdere mensen staan in contact met andere.
Het doel ervan kan ik jullie jammer genoeg niet zeggen.
Kan ik dit zelf maken of kent iemand hier zo een systeem die ik kan kopen?
Alvast bedankt!
Maxime Callewaert

JoWi

Special Member

Zonder nadere uitleg is er weinig over te zeggen. Gelijktijdige onafhankelijke communicatie tussen verschillende zenders en ontvangers?

Een mobiele telefoon?

Ignorance is bliss

Ik zal het proberen uit te leggen met een voorbeeld: je hebt een groot bedrijf met honderden poorten die opengaan op een RF en je hebt 50 vrachtwagens, wanneer een vrachtwagen chauffeur op een knop drukt moeten alle honderden poorten opengaan,
Hoop dat dit wat beter uitleg is.
Maxime

waarom moeten al die honderden poorten opengaan?

als je het nou in deelvragen opsplitst, kunnen we je helpen, dit is ondoenlijk.

[Bericht gewijzigd door Progger op donderdag 16 maart 2017 21:01:09 (89%)

GMT+1

Heet zoiets Blue Tooth? (Blauwe Tandjes)

Ik wil gewoon een contact maken, geen date verzenden.

Anoniem

Hoe oud ben je Maxime 9-11 jaar zo te horen?
Kleine Edisons en Einsteins die zo bang zijn dat iemand met hun geniale ideetje gaat lopen dat ze niks lossen hebben we hier al ontelbare keren gehad. Je moet maar eens beseffen dat al wat je kunt bedenken al wel honderdduizend keer voordien is bedacht. En dat je vanop afstand geen goede raad kunt geven als je niet weet wat er omgaat.
De bruikbaarheid van de antwoorden die je krijgt zal gewoon afhangen van hoe duidelijk jij jouw probleem stelt. Punt uit.
Zo wordt het niks. Begin eens helemaal opnieuw met je vraag.

Beste Maxime, let niet op de knorrige reacties maar luister wel naar de boodschap. Je hoeft niet exact te beschrijven waarvoor jij het wilt gebruiken maar gedetailleerde informatie over de gewenste functionaliteit zou wel helpen om jou te assisteren.

This is the world we know best, the world of madness
Anoniem

Doe niet zo melig, Je wil toch niet dat we gaan smeken om wat essentiele info?
Als Maxime wil geholpen worden zal hij zijn project moeten duidelijk omschrijven.
De zaken duidelijk stellen en prioriteiten leggen is een essentieel onderdeel van de oefening.
Op de manier waarop hij begonnen is komt hij nergens.
Daar is hij evenmin mee geholpen.

Een vrachtwagen komt toe en alle honderd poorten van de magazijnen gaan tegelijk open. Hij denkt zelfs niet na over wat hij schrijft.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op donderdag 16 maart 2017 23:46:22 (31%)

evdweele

Overleden

Op 16 maart 2017 20:58:16 schreef Maxime Callewaert:
je hebt een groot bedrijf met honderden poorten die opengaan op een RF en je hebt 50 vrachtwagens, wanneer een vrachtwagen chauffeur op een knop drukt moeten alle honderden poorten opengaan

Elke weldenkende medewerker van dat bedrijf zal je met een venijnige schop onder je k**t van het terrein verwijderen als je met zo'n voorstel aan komt zetten.
Iedereen doet er alles aan om een bedrijf zo ongevoelig mogelijk te maken voor diefstal, inbraak en fraude en dan verzin jij zo'n "oplossing"? Droevig.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
joopv

Golden Member

Het systeem wat je zoekt bestaat al. Het heet "wifi".

Beste Hunter,
Ik zal het proberen uit te legen met nog een voorbeeld: je hebt een zender ontvanger systeem in een villa, 3auto's 1 poort en met de afstandsbediening die in elke auto ligt kan je de poort openen.
Dit wil ik uitbreiden met meerdere ontvangers en zenders.
Per 1 zender 10.000 ontvanger.

mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Uitbreiden van een systeem .
Zoek de naam en het typenr. van de bestaande zender en ontvanger en bel mail of schrijf naar de fabrikant/importeur .

Ik ga een uurtje bloemschikken ,,.

Kijk eens bij een groot bedrijf hoe de toegangscontrole gaat,
Zijn ook honderden pasjes (rfid?) en honderden deuren in omloop
Zelfde principe kan ook met een draadloos pasje
Zit wel enorme managementsoftware / papierwerk achter, laat staan de tijd om het allemaal in te richten
Als het makkelijker kon, waarom hebben ze het daar dan al niet

pa3gws

Golden Member

Een persoon die 10.000 deuren kan openen?
Dat lijkt mij een beetje onzinnig dan is er totaal geen controle en kan jede deur net zo goed open zetten.
Geef inplaats van vage voorbeelden eens aan wat je werkelijk wil.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Maxime, ik vrees dat jouw omschrijving van wat jij zoekt nog steeds te onduidelijk is. Probeer eens zeer gedetailleerd te omschrijven welke eisen jij aan het product stelt en ook wat het product niet hoort te doen.

This is the world we know best, the world of madness
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 16 maart 2017 20:46:56 schreef Maxime Callewaert:

Voor mijn GIP ....
BV, meerdere mensen staan in contact met andere.
Het doel ervan kan ik jullie jammer genoeg niet zeggen.

GIP = schoolvragen. Lees dan ook de schoolvragen regels er op na.

Meerdere mensen die in contact staan, daar heb je verschillende systemen voor. GSM, chat, portafoon, ....

Zonder doel zullen er weinig concrete zaken boven water komen. 1 van de essentiële zaken dat een ontwikkelaar nodig heeft is het doel van het gevraagde. De CO gebruikers kunnen ook de regel hanteren, we weten het wel maar we kunnen het u niet zeggen.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
mvdk

Golden Member

Mag ik een duit in 't zakje doen? Moet één chauffeur/persoon in een te bepalen situatie in één keer 100 poorten kunnen opendoen, een soort vluchtsituatie? Of gaat 't erom dat je met je voertuig aankomt, en zonder te stoppen, dus niet met je kaartje langs een lezer, de poorten doorrijd?

Ik probeer maar de boel op gang te brengen.

Het doel ervan kan ik jullie jammer genoeg niet zeggen.

Als in, ik weet 't niet.

evdweele

Overleden

Op 17 maart 2017 06:47:57 schreef Maxime Callewaert:
En als u mijn vraag dom vindt of wat dan ook, reageer er dan niet op.

Je vraag is niet dom, hij is waarschijnlijk onvolledig en je hebt niet nagedacht over de consequenties.
Zoals nu gesteld is het of een projectontwikkelaar een nieuwe woonwijk van 200 woningen gaat neerzetten.
O, dan moeten er ook 200 voordeuren in die woningen met elk een eigen setje sleutels. Weet je wat, we zetten in elke deur precies hetzelfde slot. Geen gezeur meer dat iemand geen sleutel bij zich heeft want de sleutel van de buren en van de overburen past ook.
Dan zijn die voordeuren ook overbodig.

Bij sloten en sleutels hoort een goed doordacht plan en een beheersysteem om alles zo veilig mogelijk te maken.
Bij 50 vrachtwagens en honderden poorten moet er een registratie plaatsvinden wie op welk moment welke poort heeft opengemaakt.
Gebeurt dit niet dan staat er binnen enkele uren een groep onbetrouwbare lieden die de hele fabriekshal gratis voor je leeghalen.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
GJ_

Moderator

https://www.phoenixcontact.com/assets/images_ed/global/web_content_graph_3col/pic_con3_a_0060821_en.jpg
Phoenix radioline.

En ik heb even een beetje de bezem door het topic gehaald. Dat doe ik liever niet en in dit topic ook geen tweede keer.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op vrijdag 17 maart 2017 11:52:48 (31%)

High met Henk

Special Member

@GJ: is een mooi systeem maar bedoeld voor dataoverdracht.

als ik lees denk ik dat RFID een betere optie is, maar je moet veel tussen de regels doorlezen.

vraag is:
Reikwijdte
functionaliteit voor allemaal gelijk
beveiliging.

voor reikwijdte:

kijk ik kom bij de sportschool ook een poortje tegen en als ik betaald heb mag ik naar binnen, als ik niet betaald heb niet: werkt met magneetstrips (dus niet contactloos)

kan ook met RFID (vrijwel contactloos)

kan ook met de radio modems van GJ

maar kan ook met een klap schakelaar: 1 klap (in je handen) en poortje open

of een knop.

of een IR afstand bediening

functioneel:

moet bij elke (bevoegde) persoon ALLE poorten open.
Of bij persoon 1: 1 enkele poort, maar bij een beheerdere alle poorten
of moeten de personen kiezen welke poort er open mag (dmv knoppen of dmv locatie waar vanaf verzonden)

Denk aan mijn sport school: als ik voor poortje 1 sta, gaat poortje 1 open, als ik voor poortje 2 sta gaat poortje 2 open

Echter de beheerder kan alle poortjes vanaf 1 plek open zetten

bedenk goed wat je hiermee wilt

beveiliging:

mag iedereen naar binnen?
moet je mensen op afstand kunnen blokkeren ? Dan moet er een beheer systeem bij
moet je mensen fysiek blkkeren (zie ze hun sleutel afnemen, waarbij ze de sleutel ook kunen delen)

denk dat dit laatste en eerste bij RFID kan, maar bij een mechanische sleutel, of sleutel zonder individuele codering lastiger is.
Als je voor GJ zijn oplossing gaat is de sleutel slecht overdraagbaar., dus speel je op voertuig! Als je een leen truck hebt kom je niet binnen (of je moet het ding uitbouwen!!)

Allemaal zaken die ECHT noodzakelijk zijn..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Anoniem

Ik snap niet waarom je je moe maakt om van alles te gaan sugerreren als je niet eens weet waarover het precies gaat. En te smeken om meer info.Tis tenslotte Maxime die vragende partij is. Laat hem eerst eens zelf uit zijn pijp komen.
Ik begin te vermoeden dat het een forumpestertje is. Al is het paasverlof nog niet begonnen. Mischien ene die thuis zit na een recent skiongeval?

GJ_

Moderator

Op 17 maart 2017 12:17:10 schreef High met Henk:
@GJ: is een mooi systeem maar bedoeld voor dataoverdracht.

Welnee. Achter een zender-ontvanger kun je bv een input (drukknop, relaiscontact enz) zetten met een rugnummertje. Vervolgens zullen alle outputs in het systeem met hetzelfde rugnummertje deze input volgen.
Dit is het eerste plaatje: I/O data.

En natuurlijk zijn losse bitjes ook data. Dus feitelijk wil TS data overzenden.

@grotedikken: je mag je best een beetje inhouden. Vage beschuldigingen op grond van nog vagere vermoedens zijn niet echt een vriendelijk welkom.

Voor alle duidelijkheid! Ik wil er geen data over verzenden, toch bedankt voor we slimme ingenieurs met jullie wifi etc.
@grotedikken: jammer dat uw e-mail niet zichtbaar is... want op die forum zal ik u niet meer spreken.
Ik ben enorm geïntrdeerd in elektriciteit, ik ga nooit gaan skieën. Als ik dan een forumpester bent zoals je zegt, ga maar naar de politie om het dan aan te geven.
Ik ben 17 hé en in mijn klas worden er zulke kinderachtige dingen zelfs niet meer gezegd...

Ik zal proberen mijn doel te verduidelijken.
Ik zoek een systeem, wanneer 1 auto een andere auto wil waarschuwen, de waarschuwer(zender) drukt op een knop, in alle auto's die aan het rijden zijn binnen een straal van ongeveer 500m zal er dan een lichtje branden op het dashbord, deze zijn dan de ontvangers. Via een gewoon contact om de ontvangers.
Hopelijk begrijpen jullie me nu beter.