PHILBRICK/NEXUS modules wie kent deze?

Thevel

Golden Member

Tijdens het opruimen van wat oude printen vond ik deze modules, ik had ze nog nooit eerder gezien.
Het zijn een soort opamps, niet dat ik er zelf iets mee wil doen maar kent iemand deze modules? of nog mooier, heeft iemand deze modules ooit gebruikt?

Er is wel info zat te vinden op het www.
De 4350 module.
De 1008 module.

De 4350 koste in 1968 maar liefst 95 dollar, was in die tijd een boel geld :)

mel

Golden Member

Is die bovenste niet een dubbele voeding? ik zie daar geen input op staan?
EDIT: ik las de datasheet te laat... 8)7

[Bericht gewijzigd door mel op zaterdag 22 april 2017 07:16:33 (22%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
blackdog

Golden Member

Hi,

Hieronder een deel van mijn oude modules en in het midden de drie van Philbrick.
Nooit echt toegepast, maar wou met de opamp's een voeding maken.
Er zijn hier ook nog een aantal Analog Devices Fet opamps, maar die kon ik zo snel niet vinden.
Verder nog een hele grote DAC moduul die in de 70' jaren ongelovelijk veel geld heeft gekost en die ik voor een digitale sinus opwekking wou gaan gebruiken.
Deze was bijna af en op een of andere rede ben ik in de 80 jaren daar mee gestopt en is toen niet afgemaakt...

http://www.bramcam.nl/Diversen/Modules-01

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Kruimel

Golden Member

Is Philbrick niet dat bedrijf waar Bob Pease zijn eerste opamps ontwierp? Het schijnt één van de bedrijven te zijn die opamps als elektronische bouwblokken groot gemaakt hebben. Ze maakten ook analoge computers (vandaar waarschijnlijk die "logarithmic operator", het zal een standaard bouwblok zijn geweest in zo een apparaat).

Nu zijn deze modules niet meer dan van academische interesse, want dit zijn waarschijnlijk hybride-modules die toen al snel door de techniek werden ingehaald. Vrij traag en waarschijnlijk het best op hun plek in een museum. Wegens de hoge initiële kostprijs heb je de kans dat je te maken hebt met een component waar er niet heel veel (meer) van zijn, dus op basis daarvan is bewaren misschien leuk. Wel leuk dat blackdog ook een aantal vergelijkbare componenten heeft, ik zou niet weten waar ik die dingen zou moeten krijgen.

Hier nog een chopper opamp die ik liggen heb. Een CSA 70. Jammer genoeg heb ik hier geen datasheet van :(

Thevel

Golden Member

Jammer genoeg heb ik hier geen datasheet van :(

Nu wel :)

CSA70.pdf

blackdog

Golden Member

Hi,

Aan de hand van de documentatie, lijkt dit een product van Philips, weet iemand hier meer van?

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Thevel

Golden Member

De module is inderdaad van Philips maar meer weet ik er ook niet van.

Op 22 april 2017 15:53:45 schreef Thevel:
[...]Nu wel :)[bijlage]

Bedankt! Nu ik al een datasheet heb. Heb ik alleen nog wat tijd nodig. En het dan eens op de pijnbank plaatsen :)

PS: Heeft iemadn misschien dit boek (Application Book: "Measurement and Control using 40- series modules)" liggen? Er wordt naar verwezen in de datasheet

[Bericht gewijzigd door Kridri op zaterdag 22 april 2017 16:14:34 (25%)

maartenbakker

Golden Member

De csa70 op de foto ziet er niet heel erg Philipsachtig uit, vreemd genoeg. Zit daar nog een andere sticker of opdruk op?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 22 april 2017 19:30:12 schreef maartenbakker:
De csa70 op de foto ziet er niet heel erg Philipsachtig uit, vreemd genoeg. Zit daar nog een andere sticker of opdruk op?

Hi Maartenbakker

Dit zijn de enige foto's die ik momenteel heb staan.
De module heb ik momenteel niet ter hand (Ik moet hem eens zoeken in mijn opslag ruimte :) ) Maar Als ik mij goed herinner staat er niets aan de andere zijden geschreven.

Groet

Kris

maartenbakker

Golden Member

Dankjewel, Kris. Ik zou bijna denken dat Philips dit type dan inkocht, maar wie het weet mag het zeggen...

Aanvulling: dat zeg ik omdat er geen enkele voor Philips typerende markering aanwezig is, en de opdruk op de bovenkant juist ontypisch is voor Philips. Maarja Philips blijft je wel altijd verrassen dus nog niets met zekerheid te zeggen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 22 april 2017 21:32:14 (53%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 22 april 2017 20:27:35 schreef maartenbakker:
Dankjewel, Kris. Ik zou bijna denken dat Philips dit type dan inkocht, maar wie het weet mag het zeggen...

Je hebt me nieuwsgierig gemaakt!
Dus aan eenieder die hier meer over weet, wees welkom.

Heb je al op de volgende website gekeken,
http://www.philbrickarchive.org/
Mischien ken je het, anders kan het een goede bron van informatie zijn.

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II
Thevel

Golden Member

Ja, die had ik al gevonden.
Staat ook in mijn startpost.
Toch bedankt :)