Beste CO'ers.

Ik heb project 3 van www.buildaudioamps.com gebouwd als te zien als foto in bijlage.

http://buildaudioamps.com/project-3/

Hij werkt echter niet. Denkt een van jullie of het ook mogelijk is om aan de hand van forum vragen deze werkend te krijgen?

Of is er iemand / kent u iemand om de complete print op te sturen via PostNL.nl. Voor een bedrag van 15 euro.
;-)

Met vriendelijkge groet en in afwachting van responds, Wouter van Wegen

Volgens mij is je print in spiegelbeeld.

Is het niet handiger om alles in een topic te houden? Nu wordt de informatie zo versnipperd.

Op 12 mei 2017 15:46:46 schreef pascalbythree:
Beste CO'ers.

Ik heb project 3 van www.buildaudioamps.com gebouwd als te zien als foto in bijlage.

http://buildaudioamps.com/project-3/

Hij werkt echter niet. Denkt een van jullie of het ook mogelijk is om aan de hand van forum vragen deze werkend te krijgen?

Of is er iemand / kent u iemand om de complete print op te sturen via PostNL.nl. Voor een bedrag van 20 euro.

Met vriendelijkge groet en in afwachting van responds, Wouter van Wegen

Beste Wouter haal je emailadres uit je EERSTE bericht als je geen spam wilt, en zet het eventueel in je profiel, daar staat het veilig.

Wouter,, ik zie op je foto een voltmeter die 36 Volt aangeeft ,, dat kan niet kloppen.

je hebt een voeding nodig die +30 Volt en -30 Volt levert .

Dit is een simpel schema , fout zoeken is makkelijk,

Het schema , de print , en meetgegevens staan allemaal op die site., maar wouter doet het net weer anders..

Of is er iemand / kent u iemand om de complete print op te sturen via PostNL.nl Voor een bedrag van 20 euro.

Een kansloze exercitie, de koelprofielen op jouw print zijn veel te klein.

Zoals bert!ne al terecht stelt waarom houd je je niet aan de layout van die site.

Voor zover ik weet, heb je een paar dagen geleden gevraagd om transistoren van een specifieke bouwvorm om een versterker mee te bouwen. Er zijn wat tips gekomen en nu ineens blijkt dat je een specifieke versterker wil bouwen. Dat die transistoren die een paar dagen geleden voorgesteld zijn geschikt zijn voor DEZE versterker lijkt me stug. Het is alsof je vraagt om een 28" wiel, je krijgt een link naar een fietswiel en klaagt daarna dat je vrachtwagen niet van z'n plek wil komen nu je de wielen hebt gemonteerd....

Op 13 mei 2017 08:33:02 schreef rew:
[...] Het is alsof je vraagt om een 28" wiel, je krijgt een link naar een fietswiel en klaagt daarna dat je vrachtwagen niet van z'n plek wil komen nu je de wielen hebt gemonteerd....

Wil je hier even lach smilies bij zetten volgende keer? Ik moest zo lachen dat ik me verslikte en een hoestbui kreeg... hoe passend is deze analogie bij deze TS!

@MGP hieronder: alle goedbedoelde advies werd toch in de wind geslagen, dus serieuze reacties hebben weinig zin.
maar lees graag mee met veel meer topics. zat hier alleen net te ontbijten. Het effect laat zich enigszins verder raden.. Zeker als je bedenkt dat mijn ontbijt de chinees van gisterenavond was.. Vliegende mihoen included.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (28%)]

Op 12 mei 2017 20:42:32 schreef bert!ne:
.. maar wouter doet het net weer anders..

Zo zit hij nu eenmaal in elkaar en daar kan niemand iets aan veranderen.

@Rew uw commentaar is veel te ingewikkeld om te begrijpen, hou het eenvoudig en to the point en dat is soms lastig voor mensen die veel willen zeggen met zo weinig mogelijk woorden ;)

Normaal kijk ik er eens naar tegen verzendkosten, maar heb nu geen tijd door de vele activiteiten in het dorp.
Meestal zijn het maar kleine foutjes, zoals verwisseling van transistorpinnen of verkeerde weerstanden (onduidelijke kleurencode op die metaalfilmweerstanden), de laatste die ik nagezien heb was zijn CO voeding, de BC stond verkeerd en er was een fet doorgeslagen, een uurtje werk, uitpakken en inpakken inbegrepen.
Dit was er ook een waar een klein foutje in zat, zijn H-bridge.

Dat de koeling te klein is is voorlopig bijzaak, het enige dat telt is dat het werkt.
Niemand in NL die dat eens wil nazien?

Edit: @HmH voor iemand die al zo lang op CO zit zou je beter moeten weten.
Edit2: hierboven, hebben die flauwe reacties dan meer effect?
Verman uzelf en geef u op als vrijwilliger :p

Iemand zijn adres?

Verder is deze versterker mono en alle hoofd transistoren dubbel gekocht. :-)

Wouter,

ik heb je mail nog niet kunnen beantwoorden. drukke week gehad.

kun je uitleggen wat er niet werkt?
hoe zit de voeding in elkaar?
heb je de rust stroom gemeten zoals in het artikel?

Ik heb je mail wel kunnen beantwoorden. Zoals ik al zei: Stapje voor stapje lezen, meten, en dan terugkoppeling van jou.
Dan kom je er met de hulp van CO wel uit.

Je hebt een eigen printontwerp gemaakt. Kan je die hier nog een keer laten zien?

TonHek

Ik meet prima -36v en +36v op de print connector.

Verder slaat mijn osciloscoop na de 2e transistor al niet meer uit op audio signalen.

Printontwerp:

Dus, de auteur zegt dat ie 30V gebruikt, en dat 35V ook zou moeten kunnen. Maar dat heeft ie niet getest, denk ik dan. En dan ga jij het op 36V proberen. Als je voldoende verstand van zaken hebt, dan kan je misschien inschatten of dat kan. Als je dat niet kan, dan zou ik afraden om meteen "iets anders" dan wat de auteur zegt te proberen.

±35VDC

Ik dacht dat twee ringkernen van 25VAC * 1.4 = 35VDC ook wel goed waren. Ze kosten maar 7,50 euro per stuk bij de radiomarkt.

Zou het dan alleen in mijn voeding kunnen zitten ?

Verder heb ik 2 dikke gele 200nF's op mijn gelijkrichter zitten. Ondanks slechte ervaringen met deze in mijn H-Bridge.

Deze toch altijd O.K.?

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op (15%)]

Ik blijf er bij dat de PCB in spiegelbeeld is gemaakt.
Als ik op de componenten zijde door de print heen kijk mag ik nooit tekst in normaal beeld zien. Zie de foto's en de layout.

M.a.w alle halfgeleiders staan nu verkeerd om.

Hugo!

Of heb ik soms alle hoofd TO-3p verkeerd om bedoeld u? Ze staan nu gewoon allemaal met de emitter naar de middelste lijn. Ondanks negatieve voltages zegmaar.

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op (11%)]

Op 13 mei 2017 17:54:50 schreef Hugo Welther:
Ik blijf er bij dat de PCB in spiegelbeeld is gemaakt.

Hugo, hij toont altijd de componentenzijde, dat ben ik van hem gewoon, de tekst in spiegelbeeld zal een foutje van hem zijn.
Alle componenten staan volgens mij goed, heb die eerder al eens via email gekregen.

@Wouter, nergens een componentenlijst? daarvoor moeten we ons registreren en dat zouden we liever niet doen.

Zit al een tijdje te loeren naar de schema en de print, Maar het zit allemaal niet praktisch in elkaar vind ik. Je kon beter bij het origineel ontwerp blijven lijkt me. Maar meeste dingen lijken wel correct te zitten geloof ik.

Maar ook eens een foto van je voeding dat maakt mij wel nieuwsgierig hoe dat aangesloten zit. En daar zou ik wel echte elko's in zetten om de boel wat af te vlakken na de gelijkrichter.

Welke spanning mee je, in rust (dus zonder ingangssignaal), over R5 en R17 t/m R20?

De print is niet gespiegeld het is een ontwerp van wouter, vergelijk het origineel , en zie dat de componenten op een heel ander plek zitten .

De voeding van dit project lijkt me ook wel interessant , foto en schema,,

Een schema met 13 transistors , echt iets voor wouter.

Op 13 mei 2017 16:46:30 schreef pascalbythree:
Zou het dan alleen in mijn voeding kunnen zitten ?

Ik heb net als jij weinig verstand van versterkers. Dus zomaar op een hogere spanning zetten, dat vind ik "eng".

Ik heb iets meer verstand van motor controllers en had het ding gebouwd en getest op 30V. "Maar moet ook makkelijk op 50V kunnen" zeg ik dan (max 60V minus marge).... Toen ik dat probeerde deed de boel POEF. Achteraf logisch: Ik had me niet gerealiseerd dat de diodes die ik gebruikte maar tot 30V gingen. Dus ook als de ontwerper zegt, "moet makkelijk kunnen" ben ik tegenwoordig voorzichtig om dat direct te geloven.

Nu DENK ik dat het ergens anders aan ligt dan de voeding, maar dit was het eerste waar ik van dacht: Tja, dat zou ik eerst even anders proberen....

[Bericht gewijzigd door rew op (11%)]

Welke spanning mee je, in rust (dus zonder ingangssignaal), over R5 en R17 t/m R20?

Nix zover ik het begrijp? Wat nu ... :-(

EDIT: ik ga maandag nieuwe zekeringen halen. :-)

5A. Maar traag of snel? Weet iemand dit effe.

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op (11%)]

Dan begin je met het circuit R4, R5, Q3, Q4 los op te bouwen op een breadboard of zo, om dat werkend te krijgen. Probeer zelf te beredeneren wat je op R4 en R5 zou moeten meten. Probeer zelf te beredeneren welke voedingen je allemaal nodig hebt om dit deelcircuit te testen.

Kut, nieuwe 5A zekeringen gekocht, zet ik hem aan, knallen ze er allebij meteen uit.

Kan iemand mij hier bij concreet in de richting brengen ????