inductieplaat;quigg IK 4014. 15; gn enkele reactie bij in stekkerdoos stoppen

Hallo, Toestel viel plots uit.
Heb het open gedaan en zie in centrum van de inductiespoel een witte poederachtige stof die wat kleeft. Het centrum is verbonden met de PCB met 2 blauwe draden (soort thermofuse denk ik, gezien 0 ohm) en 2 witte draden.
Wat is daarop aangesloten? Is die witte poeder een thermische geleidingsmaterie?
Ik mat ook de spanningen op een 78L05: nergens spanning. Ook op de nabijgelegen kleine transfo niks.
Heeft iemand hier een schema van of kan iemend me verder helpen?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hallo Testman!
Grote print: FY20-M04
Kleinere met display: FYM20-55
zal t beeld moeten comprimeren wegens 8MB.

Wat data die ik vanop i-net verzamelde:

CENTER VAN DE KOOKPLAAT WITTE CONN/ NAAR CN2
BLAUWE DRAAD/ NAAR CN3
Out1-> buitenkant inductorcoil
Out2-> binnekant “

Grote print: FY20-M04
Kleinere met display: FYM20-55

Relay zwart: YX202-S-112DM
10A 250VAC
30VDC10240VAC
Van: YONGNENG D4F08
Is relay: http://www.datasheetspdf.com/PDF/YX202-S-112DM/1058871/1

Grote blauwe blokken: capaciteiten wellicht
8µF J 400V 275V MKP-X2
40/085/21

0.3µF J 630V (1200V) 50KHz
40/105/21 CQC10002045639

10µF J 275V (400V) MKP-X2
40/105/21

4µF J 275V (400V)) X2 MKP
40/105/21
CQC04001010677

CHIPS:
HIGHWAY09A
B508J0664G
16 PINS

VIPer12A
F81511
8PINS
http://html.alldatasheet.com/html-pdf/25601/STMICROELECTRONICS/VIPER12…
IS MOSFET EN pwm CONTROLLER
DESCRIPTION
The VIPer12A combines a dedicated current modePWM controller with a high voltage Power MOSFET on the same silicon chip.
Typical applications cover off line power supplies for battery charger adapters, standby power supplies for TV or monitors, auxiliary supplies for motor
control, etc. The internal control circuit offers the
following benefits:
– Large input voltage range on the VDD pin
accommodates changes in auxiliary supply
voltage. This feature is well adapted to battery
charger adapter configurations.
– Automatic burst mode in low load condition.
– Overvoltage protection in hiccup mode

En onder display:
Highway drv8
B511J0700G1

IC2: naast kleine trafo “EE10”
78L05
Is 5V regulator

langs de bruine draad zit een zekering, is die nog goed?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Inderdaad OK, vergat het te vermelden.

hulpvoeding werkt nog? je krijgt wel 230V op de bruin/blauwe draden?

onderkant print, scherpe foto.

als ic2 die 7805 is, dan werkt wrs de hulpvoeding niet meer, die wordt aangestuurd met een tny of lnk 8 pins ic?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

wellicht probleem hulpvoeding. Bijlage dit deel van print. Er is een Viper ic, maar begrijp nt goed wat die exact doet. Zou een Mosfet zijn met soort PWM controller?
Netspann op Blauw/bruin 230 ook na de fuse. Na de 2 dioden D6 en D7 heb ik 109 V.

op ec8 zou je een 310VDC moeten hebben..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op die Viper (IC3) heb ik geen VDD of FB of Source drainspanning (10tal mV maar)

OP EC8 slechts paar mV; moet wel zeggen dat ik de beide connectoren van het centrum van de inductorspoel heb losgemaakt gezien anders niet meetbaar. Dit was ook zo voor de vorige metingen.

na die 2 connectoren te hebben hergeconnecteerd, geen spanning over EC8.

Op de relay (zwarte) geen gesloten contact, geen spanning over bobijnpins, maar ik wet niet of die steeds gesloten moet zijn of alleen als toestel actief?

detail PCB keerzijde; er zit ook nog een SMD transistor? S8050 met opschrift J3Y...

check R9 eens, zo te zien 22 ohm..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Knap!
IDD in circuit: oneindig ohm;
onder spanning : 129V erover!
ziet er nochtans nt verbrand uit.... Wat kan de oorzaak zijn dat die het begeven heeft? Heb je daar soms een schema van

Wel barstje erin gezien. Heb er 1 liggen van 27 ohm, proberen? Zou ik voor definitieve herstelling er 1 nemen van 5W?

[Bericht gewijzigd door patpin op zaterdag 17 juni 2017 11:47:34 (31%)

Shiptronic

Overleden

Erg mee uitkijken, zal in dit geval een fusable kunnen zijn, en dan niet zomaar een normale erin zetten.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Hallo, Vooreerst heeft die een barst en is dus zeker stuk. Als je verder kijkt naar de foto van post van heden 10:47 u, lijkt dat toch gn fusable?
Hoe kan je die herkennen?

[Bericht gewijzigd door patpin op zaterdag 17 juni 2017 12:43:58 (41%)

Ik ben niet 100% overtuigd dat de 4.7uF 400V condensator niet bol staat.
(i.e. hij zou wel eens bol kunnen staan, maar ik kan het niet goed genoeg zien op de fotos).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

HAllo, Ziet er goed uit, nt bol boven noch zijkanten. Zou 't nuttig zijn de R van die EC te meten en in dit geval, welke zijn de minimale R waarden. Heb gn capaciteitsmeter.
Wat denk je van het als test vervangen van de R van 22 ohm door 1 van 27 ohm 1 watt.

wrs is er eerder een probleem met het 8 pins schakel ic van de hulpvoeding. dit fornuis is van ~2015-2016 dus voor rotte elco's is het nog vroeg..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

er zijn 4 drains die aanéén liggen en 2 dito sources. Blijft Vdd en FB. Welke spanning mag ik verwachten als toestel gewoon op net ligt. Er is nu geen spanning behalve enkele tientallen mV tussen drain en S en FB-D en Vdd-D. Begrijp nt goed hoe dit werkt.
en ... quid R van 22 ohm vervangen door 27 ohm??

wat meet je ohms vanuit de - naar de Drain? en ohms over de plus en min? soldeer de dioden ook maar eens door, ziet er niet super uit.

zo te zien wekt het voedingkje alleen 5V op, echter wordt het relais geschakeld met 12V zo te zien, die spanning moet ook ergens vanaf komen. als dat nog wel werkt, zou een 5V of 9V geschakelde telefoonoplader ook werken als voeding. die sluit je dan aan bij de 78l05, 5V achter de regelaar, 9V voor de regelaar..

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 17 juni 2017 14:48:46 (54%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer