Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

High met Henk

Special Member

TNX fast folkert: ik hoopte al dat er iemand zou zijn die zijn naam kon herinneren.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
joopv

Golden Member

Op 10 mei 2017 11:48:04 schreef FastFolkert:
[...]
Dat was Earl "Mad Man" Muntz.
.....
Onze vriend Bob Pease heeft 'm onvergetelijk gemaakt in een column: https://www.smecc.org/mad_man_muntz!.htm

Heerlijk verhaal. Bedankt voor dit leesplezier!

Het zou mij niet verbazen als dit standaard studiemateriaal is op Chinese universiteiten :)

Tidak Ada

Golden Member

Omdat je tegenwoordig op reis moet met meerdere ladertjes en snoertjes ( :( ) en hier in het onderkomen maar één WCD is, heb ik onderstaande verdeeldoos in de locale china-shop (het enige geëigende verkooppunt) gekocht.

Let op de aardcontacten, die ik al begonnen was vrij te maken. Zaten dus helemaal dicht....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

is de aarding wel fysiek aangesloten? zou kunnen dat die voorste metalen staafjes er enkel ingegoten zitten voor de looks. om maar 'veilig' te lijken

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 11 juli 2017 12:40:10 schreef Tidak Ada:
Omdat je tegenwoordig op reis moet met meerdere ladertjes en snoertjes ( :( ) en hier in het onderkomen maar één WCD is, heb ik onderstaande verdeeldoos in de locale china-shop (het enige geëigende verkooppunt) gekocht.

[bijlage]

Let op de aardcontacten, die ik al begonnen was vrij te maken. Zaten dus helemaal dicht....

Voor alles met een usb-snoer heb je tegenwoordig ook laders met meerdere usb-uitgangen. Alleen denk ik dat je camera daar niet mee werkt maar het zou je een ladertje kunnen schelen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 10 mei 2017 18:14:20 schreef joopv:
[...]
Heerlijk verhaal. Bedankt voor dit leesplezier!

Het zou mij niet verbazen als dit standaard studiemateriaal is op Chinese universiteiten :)

Je kunt inderdaad heel veel ontkoppel-c's weghalen. Alle EMC filters. ESD beveiliging. Zekeringen. Het kan echt heel goedkoop.

Tidak Ada

Golden Member

.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 11 juli 2017 18:16:38 (100%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Op 11 juli 2017 15:51:15 schreef fcapri:
is de aarding wel fysiek aangesloten? zou kunnen dat die voorste metalen staafjes er enkel ingegoten zitten voor de looks. om maar 'veilig' te lijken

Dat kan ik hier niet meten. Zelfs geen schroevendraaier bij me :)

@MAH:
Er zijn zat gadgets zonder USB (o.a. Zaklamp van de Turk). Andere hebben weer extra laadstroom nodig, zoals GPS, iPad (2A!) en laptop (nodig voor Google Earth).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
joopv

Golden Member

full speed = 12Mbit/s (een gewaarschuwd mens...). Maar evengoed voor veel toepassingen voldoende.

Heb je niet gezien dat die knobbel aan het eind van de kabel een zender is. Voor 3000kV isolation, moet je de ontvanger minstens 5 meter er vandaan houden. Staat in de handleiding. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

2.1 versterker met bluetooth gekocht op aliexpress: https://www.aliexpress.com/item/2-1-channel-Class-D-2x50W-100W-HIFI-TP…

Doet het prima, ben er blij mee, behalve dat links en rechts omgedraaid zijn :(

rob040

Golden Member

In China is het links en lechts, dat is niet meer uit elkaar te houden :+

Op 13 juli 2017 16:56:35 schreef bobo1on1:
2.1 versterker met bluetooth gekocht op aliexpress: https://www.aliexpress.com/item/2-1-channel-Class-D-2x50W-100W-HIFI-TP…

Doet het prima, ben er blij mee, behalve dat links en rechts omgedraaid zijn :(

Leuk ding; OT: hoe haal je er 2x50W + 100W uit als het opgenomen vermogen maar 3A x 18V (of 3A x 24V is)?

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
Lambiek

Special Member

hoe haal je er 2x50W + 100W uit als het opgenomen vermogen maar 3A x 18V (of 3A x 24V is)?

De rest doe je met groene energie, je kan niet alles hebben voor dat geld natuurlijk. :+

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Met vermogensgetallen goochelen doen er wel meer in de audiowereld, deze chineens is tenminste nog zo eerlijk om te vertellen dat het een TPA3116 versterker betreft, en laat een foto van de binnenkant zien.

Ik was toch een beetje verrast toen ik deze bijsluiter las.

Een aantal van de chinezen doet dat inderdaad.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lambiek

Special Member

Ze moeten wel zeker, als het bedrijf ze lief is tenminste. Ik vindt het niet meer als normaal eigenlijk.

Maar, je ziet inderdaad wel anders ook.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Niet alleen de Chinezen. Ik kom dit bij veel van m'n eBay aankopen tegen. En deze zijn voornamelijk uit Duitsland, Engeland en nog wat EU landen. Bij eBay kun je wel 5 sterren geven, maar voor eBay is 1 t/m 4 slecht en 5 is goed. Bij al enkele keren 4 sterren te krijgen loopt een adverteerder al snel kans dat zijn advertenties niet bovenaan of überhaupt niet te voorschijn komen bij een zoekopdracht.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Ja, maar altijd kom je als verkoper een zeurder tegen, "ik geef nooit alle punten" en daarmee heb je dus pech en een probleem.

Op 14 juli 2017 09:56:17 schreef Hans 007:
Ik was toch een beetje verrast toen ik deze bijsluiter las.

Klopt, daar houden ze op aliexpress ook van. Toch klopte het product niet en wilden ze het niet oplossen, tot ik wel een 2star gaf wegens slechte kwaliteit. Uiteindelijk met bemiddeling de helft terug gekregen wegens 'slechte kwaliteit maar niet volledig onbruikbaar'. Toen ben ik maar gestopt, pech gehad. Ik mocht het terug sturen, right..

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Mijn ervaring met aliexpress bemiddeling was matig: Duurde een eeuwigheid. Maar laatst, eigenlijk nog net voor het escaleren naar de bemiddeling, maar toch van de bemiddeling een berichtje: "Je bent een goede klant, claim toegekend. klaar.".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten