Audiofiele High-End nonsens, deel 2

Dit topic is gesloten

Lambiek

Special Member

Op 4 augustus 2017 11:07:35 schreef wielklem:
nee, maar kijk even naar het aantal verkocht.
bijzonder dat mensen er in trappen....

Ik heb sinds gisteren het hele topic zo'n beetje doorgelezen, dat is toch niet normaal wat je allemaal tegen komt. Wat de mensen zich allemaal aan laten smeren om (zogenaamd de muziek kwaliteit) te verbeteren. Ik kan er met mijn pet niet bij. Ik hou ook van muziek, en de kwaliteit van het geluid moet wel een beetje goed zijn, (wat ook puur persoonlijk is natuurlijk) maar dat er zoveel geld aan al die onbenullige zooi uitgegeven wordt wist ik niet. Zouden die mensen nu echt niet door hebben dat ze zwaar getild worden. Het is gelukkig mijn geld niet. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
mel

Golden Member

Lambiek,het begint al bij de studio.. Ze kunnen OF niet met geluid omgaan, Of het interesseert de heren die achter de knoppen zit, totaal niks..
Meeste geluid uit een radiostudio klinkt als stoomradio... :)
(ze hebben nooit gehoord van boventonen of zo iets in het geluid...)
Luister maar eens naar L1, regionale zender van Limburg..je gaat er spontaan van huilen...

[Bericht gewijzigd door mel op zaterdag 5 augustus 2017 12:46:13 (29%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Lambiek

Special Member

Ja, oké dat ben ik met je eens. Maar ik doelde meer op muziek van een drager, (CD, LP, SINGEL) dat moet kwalitatief toch een stuk beter zijn.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Tidak Ada

Golden Member

Er wordt wat afgehannest in recording studio's. Soms worden instrumenten naar voren gehaald, zodat de balans totaal verdwenen is. Ik denk dat veel componisten zich af en toe als een ultracentrifuge in hun graf omdraaien.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Er worden blinde tests gedaan met een live orkest en een opname daarvan.
De opname klinkt beter.........

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

Hoe iets klinkt,is volledig subjectief..
Tegenwoordig vinden ze het geweldig als je in een auto veel boemboem herrie hebt..
Liefst zo hard mogelijk..Dat de auto uit elkaar rammelt,vinden ze dan niet erg...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 5 augustus 2017 14:57:37 schreef Tidak Ada:
Wat heet 'beter'?

Heb jij geen betermeter dan?
Groene led is beter, rode led is minder, gele led is neutraal.:-)

Tidak Ada

Golden Member

Da's nou precies wat ik bedoel! Iets degelijk subjectiefs kun je niet beoordelen. Akoestische muziek kun je eigenlijk ook niet reproduceren. Bovendien hangt een en ander ook nog eens af van welke zaal en welke plek in die zaal je zit.

Het oude K&W gebouw had naar zeggen de beste akoestiek op het schellinkje.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

Ik ben hier in 't westen opgegroeid met de piraten zeezenders van de jaren '60 en '70 (Veronica, Noordzee, Caroline, Mi Amigo, enz.).

Tegenwoordig zit er hier in de regio weer zo'n station op AM 747(Groeistad radio). Ik heb het in de auto opstaan (ja, er zit nog AM op de autoradio) en zit meteen weer in mijn tweede jeugd ;).

Geluidskwaliteit, neuh niet echt. Muziekbeleving, helemaal top :D

m.a.w. als de muziek je aanspreekt maakt de installatie niet zoveel meer uit.

Op 4 augustus 2017 21:48:52 schreef vergeten:
[...]
Kijk nou eens naar de wasmiddelen-reklame, 50 jaar geleden waste een wasmiddel ook wit....

...En na iedere "verbetering" beweren ze: Wast nu nog witter!

Vergeten, jij hebt al een tijd geen reclame meer gezien.... "Witter dan wit is uit", het toverwoord van de laatste jaren is "bij lage temperatuur"

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Overigens mensen die streamen hier? Ik hoop niet dat dit dan via een ethernetkabel, of godvervloekt, een wifi verbinding loopt. Dat klinkt echt totaal niet! Glasvezel it is, voller, meer ruimtelijke afbeelding, minder metalig midden, en vooral, geen ruis!

https://www.youtube.com/watch?v=E1-tA7py8q0

mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
mel

Golden Member

Op 5 augustus 2017 17:25:12 schreef Schimanski:
Ik ben hier in 't westen opgegroeid met de piraten zeezenders van de jaren '60 en '70 (Veronica, Noordzee, Caroline, Mi Amigo, enz.).

Tegenwoordig zit er hier in de regio weer zo'n station op AM 747(Groeistad radio). Ik heb het in de auto opstaan (ja, er zit nog AM op de autoradio) en zit meteen weer in mijn tweede jeugd ;).

Geluidskwaliteit, neuh niet echt. Muziekbeleving, helemaal top :D

m.a.w. als de muziek je aanspreekt maakt de installatie niet zoveel meer uit.

[...]Vergeten, jij hebt al een tijd geen reclame meer gezien.... "Witter dan wit is uit", het toverwoord van de laatste jaren is "bij lage temperatuur"

En dat klopt..de gekleurde was komt er spierwit uit... >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hubie

Special Member

OT\Doet me denken aan die infantiele reclame van vroeger van 'De Witte Reus ' Wast witter dan wit. Dan zag je een huisvrouw helemaal blij met een pak waspoeder in haar hand.
Ik heb mijn vrouw nog nooit lachend met een pak waspoeder gezien. ;-)

mel

Golden Member

Meestal erg chagrijnig,,"waspoeder is op,ga ff nieuwe halen", en moet nog een Bepaald merk zijn ook,anders is ze weer boos.. :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Poeder ???
Caps bedoel je toch zeker ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/buizenversterkers/m11920…

Zanden bouwt geen producten met oude schemas, maar men is bij Zanden echt inventief. De nieuwe Zanden 8120 stereo eindversterker is een volledig tube design,...

Want buizenversterkers waren in de jaren '70 nog helemaal niet volledig uitgekauwd...

Semtexx

Golden Member

En daarbij ziet dat ding er ook nog uit als een lelijke softijsmachine uit de snackbar!

Mahjong zeg, wat een geld...

Ik dacht dat het een magnetron was...

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Dok

Golden Member

Ik dacht dat het een magnetron was...

Daar zit toch ook een buis in?

Wie niet horen wil moet TV kijken.

€25500,- op marktplaats en €11900,- op zijn eigen site..
Dhr. Broos heeft dan toch een bijzondere prijsstelling..

RTFM, dan pas vragen...
rob040

Golden Member

Prijsstelling is hetzelfde, beide € 11.900 voor de gebruikte en een vermelding dattie nieuw € 25.500 kost.

En nog niet eens geschikt om in een 19" rek in te bouwen. Of wordt het geluid dan teveel opgesloten?

mel

Golden Member

Op 16 augustus 2017 14:15:10 schreef Semtexx:
En daarbij ziet dat ding er ook nog uit als een lelijke softijsmachine uit de snackbar!

Mahjong zeg, wat een geld...

Als je zegt dat het een broodrooster is, geloof ik het ook ...>:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Voor 12000 euro ziet het plaatwerk er lelijk uit. Het kan net door voor een goedkope computervoeding. Alles is krom en golft. Maar ja, voor het geluid maakt het niets uit of het plaatwerk wel of niet krom en gegolfd is. Als het maar de electrische en magnetische velden uit de GBBW maar gescheiden houdt van de electrische en magnetische velden van het binnenwerk. En dat zal wel lukken.

Dit topic is gesloten