Audiofiele High-End nonsens, deel 2

Dit topic is gesloten

250 euro??? Hubie dat is veel te weinig, als je ze een poot wil uitdraaien doe het dan goed voor 974.05 euro.
https://www.heelbewust.com/natural-lifestyle/straling/memonizercombi/m…
Een paar posts terug had ik 't hier al over.
Die +5 cent intrigeren me wel ,...waar komen die vandaan..
Als iemand 974 euro overmaakt zou ie dan(de verkoper) gaan zeuren over die 5 cent??

Re-integratiecoach uitgerangeerde en degoutante electronen
eSe

Honourable Member

Een stukje text van hun website:

Energiebesparing

Doordat de natuurlijke ionenbalans in de lucht hersteld wordt, zal de warmtegeleiding in de lucht optimaler verdeeld worden. De luchttemperatuur zal zich meer horizontal in plaats van vertikaal verdelen. Daardoor zal er minder warmte verloren gaan door warme luchtstijging.

Werking

Alle frequenties hebben interactie met elkaar. Daardoor is het mogelijk om een selectie elektronen met een verkeerde ‘spin’ (linksom draaiende elektronen) te herkennen en die weer rechtsom te laten draaien, zoals de natuur het bedoeld heeft. Memon herkent en draait elektronen met een verkeerde ‘spin’ op basis van het biologisch ritme. Alle specifieke informatie hiervoor, inclusief de benodigde bandbreedtesturing, zit besloten in het kwartszand en de speciale strip in de apparatuur. Kwartskristallen kunnen heel precies trillingen ontvangen en uitzenden.

Heerlijk :-) gezwets.
En er staat nog veel meer van die onzin op de site.

Iedereen mag schrijven wat ie wil, maar als het dient om een product te verkopen, mag je dan zomaar nonsens verkondigen? Eigenschappen "claimen" aan een ding zonder bewijs? Valt dat niet onder één of andere wet op verkoop?

De zotten zijn de wereld nog lang niet uit :-)
Verkeerde stiel gekozen 8)7

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..

Op 27 juli 2017 18:10:48 schreef pa3gws:
[...]
Kan je daar ook een bezoek brengen aan de productielijn. :-p

Als ik die producten zo eens bekijk hebben die dames waarschijnlijk een flink overgewicht probleem. En een krulstaart.

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
maartenbakker

Golden Member

Op 28 juli 2017 20:28:04 schreef Hoeben:
[...]Als ik die producten zo eens bekijk hebben die dames waarschijnlijk een flink overgewicht probleem. En een krulstaart.

En een neus als een wandcontactdoos. Misschien toch eens de dierenpolitie op de hoogte stellen...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 28 juli 2017 16:25:55 schreef Arabel:
Die +5 cent intrigeren me wel ,...waar komen die vandaan..
Als iemand 974 euro overmaakt zou ie dan(de verkoper) gaan zeuren over die 5 cent??

Die 5 cent zijn makkelijk te verklaren.

Ze kopen iets van 5 euro willen dan een klein beetje marge zeg 800 euro en dan nog de BTW = 805 x 1,21 = 974,05

Kwakzalverij is toch van alle tijden? Dit is de moderne variant net zoals bv Johmahndah een tijdje geleden was..

Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 4 augustus 2017 10:31:40 schreef Lambiek:
Ik weet niet of deze al voorbij gekomen is?

http://www.ebay.nl/itm/322521234505

:) :) :)

nee, maar kijk even naar het aantal verkocht.
bijzonder dat mensen er in trappen....

RTFM, dan pas vragen...

Op 4 augustus 2017 11:07:35 schreef wielklem:
[...]

nee, maar kijk even naar het aantal verkocht.
bijzonder dat mensen er in trappen....[bijlage]

Die klem met twee draden vormt een echte aardlus, oei. Als de electronen dat waarnemen, kost dat enorm veel stereobandbreedte en wordt het stereobeeld ernstig aangetast.
Om dat alles te voorkomen kan ik een kabeltje leveren waarvan de aders getwist zijn en afgeschermd. Het speciaal gevlochten materiaal van de mantel, heeft een hoog cryogeen koolstofgehalte, zodat ook netvervuiling flink wordt gereduceerd. Worden op bestelling gemaakt, vanwege de verschillen tussen de onderlinge merken apparatuur.
Tijdelijk in de aanbieding in luxe doos voor 295 euro excl. 21% BTW
Levertijd ca een week.

mel

Golden Member

En dan dooske gevuld met bemeste potaarde,want dat is beter dan gewone ground.. >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

COOL!

Doosje openen, schaakstukken eruit en Tourmaline stone erin en je hebt het selfmade!

Maar moet dit aangesloten worden IPV de echte randaarde? Lijkt me levensgevaarlijk dan als iets mis gaat....

vergeten

Golden Member

Op 4 augustus 2017 10:31:40 schreef Lambiek:
Ik weet niet of deze al voorbij gekomen is?

http://www.ebay.nl/itm/322521234505

:) :) :)

Grandioos, brillant, ga er meteen een reserveren!
Die moet ik wel even vastleggen voor het nageslacht voordat de link
verdwenen is, want anders weet niemand hier dat het echt was! :-)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

https://www.ohm-audio.nl/subpaginas.php?mother=techniek&slug=stroo…

Hier even het advies om je audio groep even voor de ALS aan te sluiten??

https://www.ohm-audio.nl/pages/sub/89237/Stroom_Accessoires.html
Hier wordt gewaarschuwd voor stroom critici (CO) , na eerst uitgelegd te hebben dat de voeding naar je huis kilometers lang kan zijn maakt de laatste 1,5 meter het verschil. En voor de luttle 3150 euro heb je goed geluid.

vergeten

Golden Member

Op 28 juli 2017 17:41:43 schreef eSe:

Heerlijk :-) gezwets.
En er staat nog veel meer van die onzin op de site.

Iedereen mag schrijven wat ie wil, maar als het dient om een product te verkopen, mag je dan zomaar nonsens verkondigen? Eigenschappen "claimen" aan een ding zonder bewijs? Valt dat niet onder één of andere wet op verkoop?

Ach een hele grote korrel zout (tonnen) zo moet je dat zien denk ik.
Kijk nou eens naar de wasmiddelen-reklame, 50 jaar geleden waste een wasmiddel ook wit.
Nu vele jaren later, en vele vernieuwingen, verbeteringen en nieuwe formules verder, is de was nog net zo wit! :-)

En na iedere "verbetering" beweren ze: Wast nu nog witter!

Als dat allemaal waar was gaf de was nu licht van zichzelf!
Maar ik hoef nog steeds geen zonnebril op te zetten :-)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
EricP

mét CE

Dat komt gewoon omdat je ogen in die 50 jaar ook slechter geworden zijn :)

mel

Golden Member

Op 4 augustus 2017 21:35:20 schreef Peter112:
https://www.ohm-audio.nl/subpaginas.php?mother=techniek&slug=stroo…

Hier even het advies om je audio groep even voor de ALS aan te sluiten??

https://www.ohm-audio.nl/pages/sub/89237/Stroom_Accessoires.html
Hier wordt gewaarschuwd voor stroom critici (CO) , na eerst uitgelegd te hebben dat de voeding naar je huis kilometers lang kan zijn maakt de laatste 1,5 meter het verschil. En voor de luttle 3150 euro heb je goed geluid.

Ze hebben het trouwens over een STOOMgroep...(bovenaan het artikel...) :+

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
pa3gws

Golden Member

Elektriciteit begint toch met stoom in de turbine. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
High met Henk

Special Member

Je zou bijna geneigd zijn om die gasten zelf aan een dubbelblind test te onderwerpen op een installatie van hun keuze..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 5 augustus 2017 08:14:51 schreef pa3gws:
Elektriciteit begint toch met stoom in de turbine. ;-)

Waarschijnlijk is geen eneke stroom goed
Gas - sissend geluid
Kolen - teveel bas
Wind - ruis
Zon - door zonnevlam onrustig
water - troebel geluid

pa3gws

Golden Member

Op 5 augustus 2017 09:08:38 schreef High met Henk:
Je zou bijna geneigd zijn om die gasten zelf aan een dubbelblind test te onderwerpen op een installatie van hun keuze..

Ik denk dat er niet 1 is die dat aandurft.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

Wat ik nog niet voorbij heb zien komen, is het smeren van de schakelaars in je installatie met originele 'Snake Oil'® Dit werkt stukken beter dan het veel gebruikte Kontakt-40.

Bij gebruik van 'Snake Oil'®, glijden de signaal elektronen veel soepeler tussen de contactveren van de schakelaar.
Wat een verschil! Het geluidsbeeld wordt veel soepeler, vooral de lage tonen verliezen de rafeligheid door sproei effecten tussen de contactveren. De sinusen worden zo glad als een voortkruipende slang.

Let er echter wel op dat de olie niet afkomstig is van ratelslangen, dat geeft een averechts effect!

Mogelijk helpt het ook om de audioconnectors met 'Snake Oil'® te behandelen. Hier is echter nog geen diepgaand onderzoek naar gedaan.

'Snake Oil'® is via Internet nog goed verkrijgbaar in de Verenigde Staten, maar het originele recept komt uit China.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6d/Clark_Stanley%27s_Snake_Oil_Liniment.png/220px-Clark_Stanley%27s_Snake_Oil_Liniment.png

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 5 augustus 2017 10:09:37 schreef Tidak Ada:
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen, is het smeren van de schakelaars in je installatie met originele 'Snake Oil'® Dit werkt stukken beter dan het veel gebruikte Kontakt-40.

Bij gebruik van 'Snake Oil'®, glijden de signaal elektronen veel soepeler tussen de contactveren van de schakelaar.
Wat een verschil! Het geluidsbeeld wordt veel soepeler, vooral de lage tonen verliezen de rafeligheid door sproei effecten tussen de contactveren. De sinusen worden zo glad als een voortkruipende slang.

Let er echter wel op dat de olie niet afkomstig is van ratelslangen, dat geeft een averechts effect!

Mogelijk helpt het ook om de audioconnectors met 'Snake Oil'® te behandelen. Hier is echter nog geen diepgaand onderzoek naar gedaan.

'Snake Oil'® is via Internet nog goed verkrijgbaar in de Verenigde Staten, maar het originele recept komt uit China.

[afbeelding]

Dit kan nooit goed zijn, is slechts 18,99 euro, moet minimaal 20 x meer zijn

Snake oil, originally a fraudulent liniment without snake extract, has come to refer to any product with questionable or unverifiable quality or benefit. By extension, a snake oil salesman is someone who knowingly sells fraudulent goods or who is a fraud, quack, or charlatan.

Wikipedia weet het goed te omschrijven. Wat mij verbaast is dat dit soort oplichting hier gewoon wordt toegestaan. Wij maken allemaal elektronica en voldoen aan eisen m.b.t. CE, EMC, UL, stapels richtlijnen. En die figuren doen maar wat en mogen iedereen zomaar oplichten?

Dit topic is gesloten