Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
rob040

Golden Member

Wat is (of beter was) het eigenlijk voor een ding?

Tidak Ada

Golden Member

Een maritieme baken zender.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
rob040

Golden Member

Dank, T.A. Ik was even nieuwsgierig geworden bij het zien van al dat moois.
Leuke bestemming heeft het ding gekregen.

Tidak Ada

Golden Member

Wie kan mij vertellen waar ik op moet zoeken (Conrad) voor die inklik-indicatienummetjes voor Weidmüller aansluitklemmen?

De zoekfunktie begrijpt mij blijkbaar niet :(

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 17 november 2017 22:01:47 (17%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Ha Bert, die zijn voor de draden.
Ik zoek ze die je in de klemmen moet klikken. Het zijn witte numertjes.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Tidak Ada

Golden Member

Ik heb nu eenmaal Weidmüller klemmen, vandaar. Phoenix zal niet passen.

@TESTMAN:)
Ja 500 stjes, doeg, zoveel klemmen ik heb niet....
Toch bedankt voor het vinden ;)
Helaas verkoopt TU mij niet
[edit]
Ik zie nu net dat ze ze ook per setje verkopen voor € 4,84 (ex.) :)

Iemand, die me aan een paar van die setjes kan helpen? (liefst ook nummers van 51-99)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 17 november 2017 23:27:44 (12%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

Weet je bestelnummers van de TU?
Dan is er wel wat te regelen. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

615617 1-50

615625 51-100

let wel dat je verticale en horizontale codering hebt, lipjes onder en boven, of aan de zijkanten. ook heb je er zonder lipjes, verschillende maten, vierkant, of rechthoekig. zoek dat eerst maar eens uit, afhankelijk van positie en type klem.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Hugo Welther

Moderator

Door de crappy vertaling kan je bij Conrad kan je beter op de Duitse site in het Duits zoeken.
De bestelnummers zijn het zelfde.

https://www.conrad.de/de/verbindermarkierer-dekafix-dek-5-fwz-41-50-05…

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
pa3gws

Golden Member

@Tidak Ada

Als je mij de exacte nummers van de TU kan geven wil ik wel een paar setjes voor je regelen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

Ha PA3GWS,

Weer thuis van weggeweest....

Bedankt voor je aanbod :) Maar loont het de moeite om ze via de TU te bestellen, als ze bij Conrad € € 4,84 (ex.) = € 5,86 per set kan krijgen ?
Ik zou dan ook nog 10 WDU-6 klemmen en 5 bijbehorende afdekplaatjes willen hebben. Dat maakt de deal natuurlijk wèl interessanter.
Hoe kom ik aan de nummers uit de TU catalogus??

De Weidemüller nummers zijn:

Dekafix DEK 5 FW 1-50 0473460001 Weidmüller (1-50).
Deze foto:

https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/742648_BB_00_FB/verbindingsmarkeerder-dekafix-dek-5-fw-1-50-0473460001-weidmueller-1-pack.jpg?x=520&y=520

en

Dekafix DEK 5 FW 51-100 047346000? Weidmüller (51-100)
Vergelijkbare afbeelding.

De klemmen worden horizontale rijen gemonteerd (lipjes van de nummers onde en boven).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

tu 615617 en tu 615625 voor de nummers, de wdu-6 is 614412 AFSLPL WAP2.5-10 zijplaatje is tu 613877.

13,90€ voor 10 klemmen, 2,25€ voor 5 zijplaatjes, 3,08€ voor de 2 sets nummers ( bruto prijzen van de tu ) is samen 23,26€ incl 21% btw.

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 18 november 2017 22:33:37 (40%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Op 11 november 2017 15:49:41 schreef Hugo Welther:
De bovenste liggen ook bij Hornbach in het schap. E27 en E14. Prijs ongeveer gelijk aan Banggood,
Toevallig van beide twee gehaald voor mijn ombouw project uit Deurne.

De E27 heeft een diameter van 38,25mm de E14 27,5mm.
De hoogte is van beide 44mm.

@Hugo:
Wat een rare fitting is dat! Als je hem in elkaar zet kan je hem niet, meer open maken :? TENZIJ.... je er een lamp in schroeft, ontdekte ik na een tijdje klooien!

Iemand, die daar de reden van kan geven?

https://static.circuitsonline.net/camo/9ffddabe52079956b4d8ccb1848adc3aa8c861f9/687474703a2f2f7777772e6175726f72612d6b6f6e74616b742e6e6c2f70726f64756b74656e2f3331343039322e6a7067

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Dat een inelkaargeschroefde fitting vanzelf "op slot" gaat (borglipje) is juist om te voorkomen dat je hem uitelkaar draait als je de lamp eruit draait. In jouw geval werkt die borging kennelijk niet goed.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

OF TA voelde zich heel sterk :)
Ik heb ze regelmatig, bewust kapot gemaakt.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Even niet en echt onderdeel maar toch: Waar kom ik aan een normaal old style SD kaartje aka MMC (die er nu nog steeds zijn maar dan 8GB++) met een capaciteit van tussen 128K tot <= 4M byte (ja is goed, geen typefouten).
Ik wil wat dingen uitproberen zoals het saven/restoren van data op een PLC en de prijzen die Siemens er voor vraagt zijn compleet achterlijk.
De originele PLC heeft wel een "echte" Siemens kaart maar die wil ik er niet uithalen voor mijn experiment.

Die dingen moeten er nog genoeg rondzwerven (of zijn allemaal weggesmeten) van de eerste generatie foto camera's. Maar vind er nog maar eens een.

Nog wat: Ik zie net dat de PLC waar ik het op wil uitproberen max 1GByte ondersteund, maar ook die vind je bijna nergens meer tegen acceptabele prijs.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Tidak Ada

Golden Member

Een ander adres is [url=www.kamera-express.nl]Kamera Express[/url]

Maar waarom neem je niet direct een SSD of eventueel CF-kaarten?
Die zijn sneller en kunnen via IDE of SATA aangesloten wordeen (CF kaarten hebben een adapter nodig van een of twee tientjes of via je USB cardreader

edit:
Je kunt overigens ook converters voor SD kaartjes naar IDE of SATA krijgen. Dan kan je daar meerdere van als HDD aansturen, wat in de praktijk goedkoper is (Kan ook met CF kaarten).
/edit

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

@Jeronimooo: Zal wel, maar alles wat ik hier en daar vind zijn SDplus kaarten. Veel te groot en werken volgens mij gewoon niet in een PLC.

@Tidak: Heb ik niks aan, ik hoef zelf niks te bouwen, dan was ik al direct overgestapt op iets moderners natuurlijk.

Ik denk dat iedereen die "zooi" allang weggegooid heeft vanwege de lage capaciteit,"is toch niks meer waard" en noem het maar op.
Ik heb al op diverse sites gezocht.

Maar hier als hobbyisten gooien "we" niks weg: zou zonde zijn natuurlijk. Dus de hoop is dat iemand nog een van die oude dingen heeft liggen.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
RAAF12

Golden Member

Op 3 december 2017 11:36:51 schreef henri62:
Even niet en echt onderdeel maar toch: Waar kom ik aan een normaal old style SD kaartje aka MMC (die er nu nog steeds zijn maar dan 8GB++) met een capaciteit van tussen 128K tot <= 4M byte (ja is goed, geen typefouten).

Die heb ik nog wel liggen meen dat ie 4MB is. Als ik me goed herinner zat ooit ie in een PDA. Eff zoeke.....
edit
yep, heb ze zelfs van 256kB MMC, waar moet het heen doe ik ze vanavond op de post!

Dit topic is gesloten