Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

maartenbakker

Golden Member

Zou RETA soms voor retain staan? Intern misschien bekend als "zal me aan m'n reta roesten"?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
High met Henk

Special Member

Enfin het pakketje is gisteren bij de werkplaats bezorgd!
Dus we kunnen nu gaan kijken of het het juiste is.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
fatbeard

Honourable Member

De techniek gaat met sprongen, al is niet geheel duidelijk in welke richting:

(uit de aankondiging van een polstelefoonhorloge bij BG)
In die advertentie worden grenzen verlegd, maar ook (voornamelijk die tussen links en rechts) vervaagd: misschien zijn ze wat in de war met lechts en rinks (of alleen maar niet zo heel goed met photoshop).

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ah ja, wireless charging contacts. Da's een mooie!

Wellicht dat er daarom ook wel over contactless charging gesproken wordt, want dat voldoet wel aan de verwachtingen van mensen :)

Meep! Meep!
High met Henk

Special Member

Er zitten toch ook geen draadjes aan (tenminste niet zichtbaar!)
het is wel contact zo te zien, maar....toch, ergens heeft hij een punt

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 6 november 2017 13:53:55 schreef High met Henk:
Er zitten toch ook geen draadjes zzn (tenminste niet zichtbaar!)
het is wel contact zo te zien, maar....toch, ergens heeft hij een punt

ja een contact punt ;)

Over rare chinezen; die zijn bij mij nu ook weer een pakket kwijt..
Uit Spanje (??) verzonden, bij de grens keurig een inklaring en daarna... niks meer te vinden.

RTFM, dan pas vragen...
High met Henk

Special Member

maar geef toe: ook een contactpunt is geen draadje/snoer/kabel!

Overigens een grappig verhaal van een destijds mede student van mij welke in de avond bijkluste als telefonische helpdesk voor een elektronica bedrijf a-la media markt (misschien was het die wel, ben vergeten)

Beste mede student krijgt een telefoontje van man op leeftijd welke een printer gekocht heeft.. Printer deed het niet. na half uur(!!!)
"maar brand er dan helemaal geen lampje of niets?"

- "Nee"

"Zit de Stekker er wel in?"

- "Hoezo het is toch een draadloze printer?"

|:( |:(

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Draadloos is precies wel een buzzword de laatste tijd. Ik had deze morgen een Fluke 3000 FC in mijn handen en stond die op de doos omschreven als Wireless Multimeter.

[Bericht gewijzigd door El Dimi op dinsdag 7 november 2017 12:50:38 (24%)

Als ik de productpagina van de Fluke 3000 FC mag geloven heeft die multimeter ook daadwerkelijk draadloze functies ;)

GJ_

Moderator

Op 6 november 2017 14:41:04 schreef wielklem:
Uit Spanje (??) verzonden, bij de grens keurig een inklaring ...

Dat kan natuurlijk niet. Iets wat vanuit Spanje word verstuurd word niet ingeklaard.

Mogelijk toch wel IETs van waarheid daarin...

Tegenwoordig willen veel post-bedrijven en graantje meepikken van de enorme uitvoer uit het honkong/shenzhen gebied. Die pakken als Swisspost, PostNL of DHL-parcel de boel daar in bulk op en transporteren het dan naar europa. Aldaar wordt het alsof het locaal gepost is verder getransporteerd. Swisspost al een tijdje niet meer gezien, maar ik krijg de laatste tijd veel zendingen met een NL in de tracking code op het eind: Is in NL op de post gedaan. (je ziet het in de tracking dan een week van de kaart verdwijnen, voordat het in NL opduikt en dan in 1 of 2 dagen afgeleverd wordt).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@ohm pi netspanning in, driver stroom uit, RF (dus draadloos) besturing/dimmen. Ik zie geen probleem...

Meep! Meep!

't Is net kippensoepreclame. Zout water waar een kip doorheen gerend is (sorry roadrunner ;-) ) wordt aangeprezen als kippensoep met de meest mooie plaatjes.
Zo is het ook met de driver. Daar waar het om gaat, nl licht geven, is bedraad.
De bijkomstigheden, dimmen en uitzetten, gaat draadloos en wordt pontificaal op de driver gezet.

Weliswaar bij de Action vandaan, maar ongetwijfeld toch Chinese wiskunde...

Een 10W LED bouwlamp voor 9,95. Had ik al eentje op 230V~ die ik vaak gebruik (lekker koel vergeleken met die 150W halogeen versies). Maar nu met ingebouwde accu, makkelijk voor mijn garage zonder stroomvoorziening nu de NiMH looplamp die daar hangt gaar is en om de paar dagen leeg is.

Volgens bijgevoegd boekje voorzien van een 2500mAh accu (spanning wordt niet opgegeven) en maximale werkingsduur 4 uur. Inclusief 1A USB voeding (maar laad meteen op 1,86A op mijn familie USBx8 lader).

Dus even open geschroefd en er zit een enkele 18650 cel in gelijmd (hopelijk met ingebouwde laad/ontlaad elektronica, want geen andere elektronica te vinden op een paar watt weerstand na).

Dus zeg 4V cel, 2500mAh icm met 10W belasting = 4 uur. Heb ik toch wat gemist op school vroeger want ik kom op max. 1 uur uit ;)
https://i.imgur.com/b0yVgOul.jpg

Wel nette aluminium koelvin waar de led op zit!

EDIT
@Arco: thanks voor de link, nuttige info. Lichtopbrengst is best aardig en als dit bij een stuk lagere stroom (dus wattage) is (in betreffende link gesuggereerd, al vanaf het begin dus niet pas na dalen spanning), vind ik dit prima! Gaat ie inderdaad wel een uur of 3 mee bij een voor mij acceptabele lichtopbrengst. Koelvin blijkt minder ruim bemeten te zijn dan ik had geschat en dus toch nog best heet te worden.

Uiteraard had ik helaas die postings nog niet gezien... :(

Arco

Special Member

Is pas nog behandeld: https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1960068#1960068 ;)
Ik denk dat de ledstroom afneemt als de accu leeg raakt, en daardoor langer als 1 uur mee gaat. (weliswaar met minder lichtopbrengst)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Op 25 december 2017 15:34:36 schreef r-p:
en maximale werkingsduur 4 uur

Ze zullen het wel verkeerd omschreven hebben, met 4 uur bedoelen ze de maximum levensduur. :)

Ik heb een tablet die vanzelf malware installeert. Ook na een factory reset. Veel te lang gewacht met: "valt mee te leven als je ze direct de-installeert" en "ik zoek nog wel een keer uit wat ik er aan kan doen".

Nu de fabrikant gemailed: Hebben jullie een schoon firmware image? "Nah. geen zin om dat ding te supporten, neem maar contact op met de dozenschuiver".

Dus ik schoorvoetend de dozenschuiver gemailed, verwachtend dat die "firmware image??? wat is dat?" zouden antwoorden. Maar nee....: We nemen contact op met de fabrikant voor een firmware image. Even wachten.... wordt vervolgd.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Vandaag een paar knoopcel batterijtjes in China besteld. Nou koop ik daar wel vaker dingetjes, maar meestal met "free international shipping", dus geen idee wat de verzendkosten zijn.

Dit keer moest ik verzendkosten betalen voor "standard economy shipping":Negentien dollarcent. Daarvoor zou het, inshallah, over drie weken of zo bij mij in de brievenbus moeten vallen. Dan is het niet gek dat de postbezorger hier zich in allerlei bochten wringt om kosten te sparen en dat de prijs van een postzegel voor ons de laatste jaren zo absurd veel gestegen is.

Dit lijkt me op termijn niet houdbaar.

maartenbakker

Golden Member

Een van de weinige uitdrukkingen die ik op het forum nog niet tegenkwam: d.v. Gebruik je die tongue-in-cheek of moet ik voortaan uitkijken met grapjes over geloof als die ter tafel komen?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De verzend kosten zijn voor hun ongeveer 70ct. DT ze 19 ct rekenen is gewoon tactish: ze willen goedkoper lijken dan een concurrent die 18 ct minder rekent, maar ook weer niet te veel verzendkosten, want dat kost feedback punten in "redelijkheid verzendkosten"

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Is inderdaad vaak puzzelen welke verzendkosten de goedkoopste totaalkosten opleveren: gratis verzendkosten, beetje verzendkosten of 'veel' verzendkosten maar een veel goedkoper product...

Wat ik wel irritant vind is de gratis verzendkosten die opeens niet gratis meer zijn als je er twee of meer besteld en dat komt behoorlijk vaak voor. Voor mij wat meer werk, maar dan bestel ik er wel zes één voor één... ze hebben vooral zichzelf ermee ;)

Mijn tijd 's avonds zittend en zappend op de bank kost niet zo veel.

flash2b

Special Member

Bij AliExpress kan je vaak kiezen voor 'AliExpress Standard Shipping' dat gaat een stuk sneller als 'China Post' maar kost een paar cent extra en is bij sommige verkopers zelfs standaard.

Als je meerdere producten in één keer besteld, en dat je dan opeens moet betalen voor verzenden komt doordat het gewicht een bepaalde norm overschrijdt. Dan wordt óf een andere vervoerder gekozen of dezelfde met een tarief. Hierdoor moet je dan wat extra betalen.

Tidak Ada

Golden Member

Hoe zit dat eigenlijk bij AE. Als ik iets wil kopen, loop ik steevast er tegenaan dat er een minimum aantal besteld moet worden, dus laat ik het maar weer zitten.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten