Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Dat kom ik eigenlijk nooit tegen, maar wellicht kijk ik naar andere producten. bv. Printpotmetertjes bestel ik per assortiment, ik kan me voorstellen dat zoiets niet per stuk gaat. Maar schroevendraaiers voor Apple met 5 'lobes' voor 80ct gaan netjes per stuk.

Je zit niet bij Alibaba te zoeken toch? ;)

(Laagste losse bestelling in mijn bestellijst is 53ct voor fluxpasta)

[Bericht gewijzigd door r-p op woensdag 17 januari 2018 18:43:52 (11%)

ook nooit problemen mee gehad. als ik 1 ding wil, koop ik er 1.
als ik er 5wil, is het vaak goedkoper om direct achter '10pcs' te zoeken en er 10 te kopen.

zo had ik eens 250leds nodig. 100leds kost 3€, 500leds kost 5€. tja, dan koop je er 500 dus

de laatste dagen heb ik 12 stempels gekocht (voor de dochter) 5€, 100w dc motor (9€), msata naar ide converter 2€, msata 64GB 23€ (laatste 2 geven mij dan een 64GB IDE SSD voor 25€), 10FET voor 1.79€, lm2596 met stroombegrenzing 1.33€, DC/DC converter van 5A 2.32€, 5A DC converter met displays 3.11€, paar ledstrips van 5meter en 1meter 9€ en 3€, ...

heb al 38paginas met gekocht artikelen op minder dan 3jaar. t is in ieder geval goedkoper dan naar ginder vliegen en meenemen in de koffer (doe ik ook elk jaar)

[Bericht gewijzigd door fcapri op donderdag 18 januari 2018 09:25:31 (51%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ter info:
Na een paar jaar 24/24 dienst te hebben gedaan heeft m'n DX USB-charger de geest gegeven. De uitgangscondensator staat een beetje bol.

Ik meet (met m'n chinese componententester) 250uF (was 1000), en 4.4 Ohm ESR. Zeker dat laatste is natuurlijk te veel: Als ik de nominale 1A aan de uitgang trek, kan ik niet accepteren dat de spanning 4.4V inzakt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik ben ook bezig met een ganse voorraad aan te leggen, step-up en -down converters, van alle soorten en maten.
Ook veel ander spul zoals motor pwm regelingen en steppermodules.

Altijd handig als ze in voorraad liggen om te experimenteren en kosten bijna niks.

Ik koop altijd op Ebay (daar heb je geen kredietkaart nodig) en blijkbaar hebben die verkopers schrik gekregen van die verkoopssite, bij 2 aankopen kreeg ik onderstaand bericht.

Dan 'reply' ik dat ik altijd positieve feedback geef want dat je moet wachten op de componenten is vanzelfsprekend voor die prijs...en dan zijn opgelucht als ze antwoorden.

LDmicro user.

ook bij Alibaba kan je toch zoeken waar minimumlevering 1 stuk is?

/ik/ vind het altijd fijn om als ik iets zie wat ik wil hebben, gewoon op "kopen" te clicken en dat het dan geregeld wordt. Bij alibaba moet je dan gaan mailen en onderhandelen om het te gaan regelen.

Kijk als het een boot is, dan is dat prima. Maar voor een DCDC converter van 1 euro 50 of 100 DCDC converters van $0.34 wil ik gewoon clicketyclick en klaar.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Zo werkt niet in het VO. Het hoort tot de lokale cultuur :) Het laat zien 'wie je bent'.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 23 januari 2018 10:29:14 (20%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

ook van aliexpress krijg ik soms dergelijke mails van verkopers hoor. overal wordt er nogal snel slechte feedback gegeven, en die websites gaan er dan op inspringen.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Hoe de ene chinees de andere oplicht:

Accu van een zaklamp...

Na verwijdering eerste folie...

En dan nu de binnenkant....

Hahaha…...

[Bericht gewijzigd door Roches op woensdag 7 februari 2018 13:37:10 (24%)

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

En de echte capaciteit blijkt maar 800mA te zijn. Ik koop dat soort gadgets op AE zonder cellen, de bijpassende cellen koop ik vervolgens bij NKON.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Arco

Special Member

Dit soort visitekaartjes bij Chinese zendingen is voor de gemiddelde wereldburger ook van weinig nut... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

18650 => kleine cel + zand voor het gewicht:

Meestal krijg je gewoon je geld terug op Banggood, AE of Ebay, maar het geneuzel is mij de moeite niet waard.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Kruimel

Golden Member

Die UltraFire staan er wel een beetje om bekend kleinere cellen in te pakken in grotere hulzen inderdaad. Geen idee waarom ze nog steeds onder die naam verkopen, een beetje oplichter verandert om de zoveel tijd zijn dekmantel.

Arco

Special Member

Ik heb hier al een paar jaar een paar ultrafire's van 2400mAh (zilvergrijs), die geven dat ook (nog steeds) ruim.
Er zitten dus wel sommige goede tussen, maar blijft wel een gok...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Mijn grijze en blauwe Ultrafires zijn ondertussen al 10 jaar oud en werken ook nog uitstekend. Nu denk ik er niet meer aan om een Ultrafire batterij te kopen.

Als ze nu nog (fake) verkocht worden, dan hebben ze kennelijk in bepaalde kringen gewoon een goede naam waar iemand op mee wil liften. Er zal allicht een echte ultrafire zijn die niet blij is met het feit dat jan en alleman hun logo op fake accus zet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Kruimel

Golden Member

Eigenlijk ben ik best verbaasd dat iemand überhaupt een "goede" UltraFire heeft... X-D

Ik denk dat er ook nog heb hoor.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik koop af en toe hetzelfde item bij verschillende Ebay-leveranciers.
Deze keer 2 kastjes, het eerste hier, en het andere hier.
Vandaag zat er eentje in de bus.

Grappige, maar slechte verpakking:
de verzonken schroefjes zitten los in het zakje, en het frontplaatje is daardoor beschadigd.
Het achterste plaatje ontbreekt, en zat er nooit bij.

Probleem: wie heeft dit pakje verstuurd?
Uit het etiket kan ik niets opmaken.

Mijn thuis is waar mijn Weller staat
Arco

Special Member

Je hebt waarschijnlijk toch een mail ontvangen toen het pakje verzonden is? Daar staat een trackingnummer op...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bij Ebay zie je achteraf vaak dat er een tracking nr is ingevuld. Als je het "op tijd" ziet, dan blijkt dat steeds "tracking tot-de-deur" te zijn. Zodra het verzonden is dan is het "in transit".

Anway... DAT nummer staat ook op je label. ID18142632860073CN is van een zending van mij. Ik zie ook een IDxxx nummer op jou verpakking staan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
rob040

Golden Member

Het zijn wel verschillende eBay accounts, maar het zou ook nog van dezelfde verkoper kunnen komen.

Ik heb van beide verkopers een mail gekregen dat het object verzonden werd.
Geen trackingnumer (gratis verzending). De enige info in de mail is het (Ebay) objectid, en de transaction id's:
resp. 2026294109012 en 917382799023.

Op de verpakking staat dit ID, van de verkoper?, en naast de barcode staat UNTRACKED.
Ik kan de gegevens op de verpakking niet linken aan de verkopers, noch aan de Paypal mails.
Ook de prijs niet, het ene object was 10.85 US$, het andere 13.61 AU$.

Ik kan het hen nog altijd vragen, er zal hopelijk maar één zijn die krantenpapier als verpakking gebruikt.

Mijn thuis is waar mijn Weller staat

Kijk eens als je inlogt op eBay. Dan op My Ebay en daarna naar Summary (ik gebruik de Engelstalige). Dan krijg je een overzicht van je bestelde items. Ik heb dan bij zo'n item een blauw vak met de estimated delivery date en het ID nummer dat overeenkomt met het nummer op het etiket zoals je dat laat zien. Het gaat inderdaad om het ID nummer links boven, onder de gegevens van de afzender. Niet de barcode met "untracked" erbij. Dat ID nummer krijg ik ook bij gratis verzenden uit China.

Bedankt Kilian, dat is inderdaad de oplossing.

Mijn thuis is waar mijn Weller staat

Dit topic is gesloten