Nee al meer dan 45 j bezig met radio en ... ?

Dit topic is gesloten

Ja pe1hez ik ben al 45 j bezig met radio en nee heb nog nooit een ATU gebouwd simpel weg om dat ik daar meer dan 30 j en meer nooit echt mee bezig ben geweest , want met radio bezig zijn kan zoveel omvatten toch of niet ?

Ben wel zwaar teleur gesteld https://www.circuitsonline.net/forum/view/139416vooral hier dat ik niet echt ernstig lijk genomen te worden zoals dat ook het geval is op nog een ander forum. Maar de vraag is kan je het hele internet wel ernstig nemen ? Het antwoord is nee dan stel ik me de vraag zijn de mensen nog wel ernstig genomen worden ?

Geen respect meer hebben noem ik dat.

maartenbakker

Golden Member

Ernstig nemen is in 'the eye of the beholder'. Ik zie het probleem niet zo, nast inhoudelijke antwoorden zo op het eerste gezicht geen opmerkingen die je tijdens een 1:1 gesprek niet ook zou kunnen krijgen en die je desgewenst niet van repliek zou kunnen dienen of achteloos zou kunnen wegwuiven, snap alleen niet waar het slotje vandaan komt dus misschien heb ik iets gemist.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Staan toch serieuze reacties in? Maar als het om het slotje gaat? Dat begrijp ik ook niet helemaal of zijn er postings weg?

Hugo Welther

Moderator

[mod edit]Ik denk dat dat een slip van mijn vinger js geweest. Topic is weer open.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Na tientallen serieuze reacties in meerdere topics, 1 reactie die je niet graag hoort en je heel gemakkelijk kan negeren,
het forum en de vele forumleden geen respect toeschrijven , vind ik er toch wel iets over.
Nog veel succes met je hobby en een gezond 2018.

Etienne

Hubie

Special Member

@TS:Je stelt een vraag en je krijgt antwoord.
Blijkbaar is het een antwoord wat je niet wilt horen(lezen)
Hoezo respectloos?

Gaat het over die "nog nooit een ATU gebouwd?' opmerking? Daar staat een clown icoontje bij: Hij hangt de clown uit. De bedoeling is dat het grappig is omdat iedereen snapt dat je verschillende delen van de hobby kan bedrijven en het heel goed mogelijk is dat je in 45 jaar nog nooit een ATU gemaakt hebt. Zo zijn er ook mensen die niet eens weten wat een ATU is. Ik bijvoorbeeld.

En als het niet grappig is omdat zeg je eerste verloofde opgegeten is door een ATU, tja..... Dan excuses voor de ongepaste grap, maar dat kon niemand weten.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

En juist voor dat soort situaties (is een grap wel ongepast als iemand het niet kon weten?) hebben mensen standaard een heel klein beetje eelt op de ziel, sommigen daar nog wat extra bovenop en dat kan handig zijn maar is in principe niet nodig om je zonder kleerscheuren op een forum te begeven. Voor mensen die niet in een ziel geloven maar wel andere gevoelige lichaamsdelen hebben, kan het dragen van een tok resp. schoenen met stalen neuzen helpen. Ook een roze bril kan wonderen doen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Van iets dat stuk is leer je het meest.
Anoniem

Op 31 december 2017 22:22:26 schreef Herman - Belgie:
Ja pe1hez ik ben al 45 j bezig met radio en nee heb nog nooit een ATU gebouwd simpel weg om dat ik daar meer dan 30 j en meer nooit echt mee bezig ben geweest , want met radio bezig zijn kan zoveel omvatten ..........

45 Jaar !! Dat vraagt om een Jubileum feest/erkenning , of anders toch zeker binnenkort eens! Of op mijn aandeel erin gewacht wordt vast een tweede, maar a.u.b. doe 'k dit: "mijn eerste beetje" toch maar even!

[Bericht gewijzigd door Anoniem op donderdag 11 januari 2018 13:29:02 (28%)

Hubie

Special Member

Ik snap de teleurstelling van @TS eigenlijk niet.
Hij vraagt om een bouwontwerp voor een ATU die ik via een link hier op CO op een presenteerblaadje aanlevert.
Vervolgens geef ik hem het advies om een 9:1 un-un aan zijn langdraad te knopen en te controleren of hij wel de juiste AE ingang gebruikt.
Probeer dat nou eerst eens zou ik zeggen.
Hoe duur of goed je ontvanger ook is,als je een niet goed aangepaste AE hebt(met of zonder tuner\verzwakker) wordt het niets.

Garbage in = garbage out.((een computerterm maar bijna overal toepasbaar.)
OK, een waterzuiveringsinstallatie uitgezonderd dan. ;-)

Anoniem

Ik wel. De TS voelt zich wat depressief door het grijze weer en wil wat aandacht. Dus post hij een verhaal en kijkt hoe er op gereageerd wordt. Als dat tegenvalt heeft hij een reden om verder te zeuren.
Er lopen trouwens nog een paar vergelijkbare topics, niet, GW Nuffhier?
Herman , ik heb het betreffende topic eens goed doorgelezen en al degenen die gereageerd hebben hebben hun best gedaan om je zo goed mogelijk op weg te helpen.
Ik vind er geen beledigende, minachtende of anderzijds ongepaste opmerkingen in terug. Maar blijkbaar emmer je graag over disrespect terwijl jezelf de moeite die anderen gedaan hebben om je op weg te helpen niet schijnt te waarderen.
Sorry, maar hier wordt over techniek gediscuteerd, en daar verschillen de meningen nogal eens en daar moet je dan maar tegen kunnen.

Wat jij wilt, een verhaaltje brengen en de likes tellen lijkt me meer wat voor facebook.

Maar het lijkt anderzijds wel leuk dat je eens je verhaal vertelt. Kronieken van gedreven radiomannen zijn altijd interessant.

Wat heb je in die 45 jaar radio zoal gedaan?

Een antenne spannen over de tuinen van je buren heen en luisteren, dat heb je al verteld, en verder...?

[Bericht gewijzigd door Anoniem op donderdag 11 januari 2018 19:34:57 (14%)

GJ_

Moderator

Ik hoop dat iedereen z'n ei weer kwijt is, dan kan er een slotje op.

Dit topic is gesloten