Nieuw laser en dergelijke topic deel 5

Dit topic is gesloten

ik kreeg net van een ander bedrijf dat in lasers handelt te horen dat diode altijd garantie is omdat het uiteindelijk om de diode draait maarja ik verzamel nu zoveel mogelijk informatie om alnos mn garantie te krijgen dit neem ik niet :(

Op 25 januari 2005 22:58:34 schreef SMOG:
ik kreeg net van een ander bedrijf dat in lasers handelt te horen dat diode altijd garantie is omdat het uiteindelijk om de diode draait maarja ik verzamel nu zoveel mogelijk informatie om alnos mn garantie te krijgen dit neem ik niet :(

om wat voor een laser gaat het precies? Merk en model.
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt, alleen dan slechte soldeer verbindingen in de laserhead. Inmiddels ligt de hele zaak open en heb nieuwe 1.2 W c-mounts gekocht via junktronix op ebay, goede verkoper!
Ik vermoed dat de oude diode 0.8 tot 1 W was. Dit op basis van de stroom die er doorheen liep. 1.2W is dus een goede vervanging.
Om hem te vervangen is geen sinecure - ben er al een tijdje mee bezig - vooral een constructie bedenken en bouwen om alles weer uit te lijnen vergt inspanning.
Garantie is een betere optie.
succes!

Op 25 januari 2005 22:39:50 schreef SMOG:
ja ledfreak dit zuigt echt ik ben heel erg boos ik kon hier niks aandoen hun gare conector sloopt mijn laser en nu word de schuld op me zelf verhaald wat kost zon 45mw dpss diode weet iemand dat of heeft iemand er enige schating van ?

Overigens: mijn laser was 140mW met maximaal 1W pompdiode.
Ter indicatie: door 0.5W pompdiode loopt 0.8A en door een 1.2W pompdiode loopt doorgaans 1.6A

De efficientie pump vermoegen naar groen vermogen ligt ergens tussen de 10% en 14%. Dit is ook afhankelijk van de kwaliteit van de kristllen en hoe goed alles is samengebouwd.

het gaat om het model SDL-532_030F

output 45 mw
output wavelengt 532nm
beam mode TEM 00
power stability 10% RMS over 2 hours
beam divergence 1,5mrad
beam diameter 1,5 mm
warmup time 15 minutes
LD Drive Current 490mA
LD drive currentlimit 650mA
operation teprature 15 graden 30 graden
dimension of laser heaD 102X39X39
INPUT VOLTAGE +5VDC
dimension of the driver 80x50x32
modulation interface TTL (Level '0'Laser On; '1'Laser OFF
modulation frequency 5KHZ

dat is het zon beetje

Op 25 januari 2005 23:48:46 schreef SMOG:
het gaat om het model SDL-532_030F

output 45 mw
output wavelengt 532nm
beam mode TEM 00
power stability 10% RMS over 2 hours
beam divergence 1,5mrad
beam diameter 1,5 mm
warmup time 15 minutes
LD Drive Current 490mA
LD drive currentlimit 650mA
operation teprature 15 graden 30 graden
dimension of laser heaD 102X39X39
INPUT VOLTAGE +5VDC
dimension of the driver 80x50x32
modulation interface TTL (Level '0'Laser On; '1'Laser OFF
modulation frequency 5KHZ

dat is het zon beetje

ohh hij is zeker wel te fixen hoor
maar ik zou zowiezo nog even gaan zeiken ding is kapot gegaan door die gare connector dus zou gewoon garantie moeten zijn
maar anders is ie ook nog wel te fixen
kunnen dr altijd nog een nieuwe diode in zetten zal waarschijnlijk ergens tussen de 500 mw en 800 mw in zitten c-block waarschijnlijk

heeft er iemand mischien een e mail adres van dreamlaser.com zodat ik de garantie voorwaarden kan opvragen alvast bedankt groetjes remco

Op 26 januari 2005 06:34:49 schreef SMOG:
heeft er iemand mischien een e mail adres van dreamlaser.com zodat ik de garantie voorwaarden kan opvragen alvast bedankt groetjes remco

he remco ja zekers sales@dreamlasers.com

maar ik zou zowiezo eerst flink gaan klagen gewoon zeggen dat door die connector kapot is gegaan en vooral niet dr bij zeggen of je hem nog geprobeert hebt daarna
want dan gaan ze zeiken denk ik

Op 25 januari 2005 22:58:34 schreef SMOG:
ik kreeg net van een ander bedrijf dat in lasers handelt te horen dat diode altijd garantie is omdat het uiteindelijk om de diode draait maarja ik verzamel nu zoveel mogelijk informatie om alnos mn garantie te krijgen dit neem ik niet :(

mwa hangt er vanaf denk ik
maar aangezien je dr zelf niks aan kan doen als de draadjes los komen horen ze dat eigenlijk wel netjes voor je op te lossen

sales@dreamlaser.com doet het niet ik krijg die mail net zo hard weer terug ik heb ook altijd wat he

Op 26 januari 2005 06:45:29 schreef SMOG:
sales@dreamlaser.com doet het niet ik krijg die mail net zo hard weer terug ik heb ook altijd wat he

wacht ik loop ff naar boven heb daar nog een anders addres van die michael van dreamlasers

ik weet al wat je fout doet je mist een s

sales@dreamlasers.com

btw msn deed vreemd vanmorgen kreeg niks meer weg gestuurd

[Bericht gewijzigd door ledfreak op woensdag 26 januari 2005 06:58:12

http://www.junktronix.com/ebay/sdl2360-2.jpg

btw hoogst waarschijnlijk zit er zo'n diode in nadeel is dat je die niet zomaar kan vervangen voor een willekeurige andere

de emiter size moet kloppen hij moet als dr in de laser een singele mode diode zit moet er ook percee een single mode voor in de plaats komen dus geen multimode

anders krijg je de straal nooit meer goed en heb je hem verranderd in een hele dure groene zaklamp ;)

maar goed hij is wel te maken hoor moet alleen ff weten wat er in zit ben al ff achter de specs aan
maar garantie is beter natuurlijk

Op 25 januari 2005 23:48:46 schreef SMOG:
het gaat om het model SDL-532_030F

output 45 mw
output wavelengt 532nm
beam mode TEM 00
power stability 10% RMS over 2 hours
beam divergence 1,5mrad
beam diameter 1,5 mm
warmup time 15 minutes
LD Drive Current 490mA
LD drive currentlimit 650mA
operation teprature 15 graden 30 graden
dimension of laser heaD 102X39X39
INPUT VOLTAGE +5VDC
dimension of the driver 80x50x32
modulation interface TTL (Level '0'Laser On; '1'Laser OFF
modulation frequency 5KHZ

dat is het zon beetje

met een diode drive current van max 650mA denk ik dat er een 0.5W laserdiode in zit. Aangezien het een free running type is (niet TEC gekoeld) zou ik oppassen met een sterkere diode er in te zetten. Daarmee loopt de temperatuur te sterk op waardoor de diode weer kapot gaat en je loopt kans dat het vanadate het niet aan kan.

Op 26 januari 2005 09:24:40 schreef SuperBeamer:
[...]

met een diode drive current van max 650mA denk ik dat er een 0.5W laserdiode in zit. Aangezien het een free running type is (niet TEC gekoeld) zou ik oppassen met een sterkere diode er in te zetten. Daarmee loopt de temperatuur te sterk op waardoor de diode weer kapot gaat en je loopt kans dat het vanadate het niet aan kan.

die vanadate ben ik niet bang voor die kan zonder moeite meer dan 1 watt hebben alleen wordt alles dan te warm ik zou ook niet hoger gaan dan 500 mw daar moet het mee kunnen

net nieuws gehad update het weer ff

[Bericht gewijzigd door SMOG op woensdag 26 januari 2005 18:41:36

Op 26 januari 2005 18:28:14 schreef SMOG:
net nieuws gehad update het weer ff

Hij wordt gewoon gefixt mag ook wel vindt ik

we zijn allemaal heel blij voor je :D

zonder rook geen elektronica

ik ook voor mezelf heheheheh thnx ledfreak voor de update lol

na contact te hebben gehad met de importeur is er afgesproken om de laser terug te sturen naar china om
hem daar te laten maken of om te ruilen dus hij word gefixt :D

We hebben het er al is vaker over gehad: invoerrechten en BTW over een pakketje in het buitenland.

Me laserdiodes zijn vandaag thuis aangekomen, dus van het weekend ook een update van me module/driver. Aan de deur zat er dus wel een factuur bij voor de invoerKOSTEN en de BTW. :( viel een beetje tegen...

Hoe kan je dit voorkomen? In heb buitenland op het pakket 'Sample' oid laten zetten? aangetekende waarde verminderen (heeft ook z'n nadelen) Volgende keer als ik wat laat versturen wil ik dit toch eigenlijk voorkomen.

lol ik wilde eigenlijk niks zeggen maar told u so

maar je kan het wel minimalizeren door dr gift op te laten zetten als ze hem versturen dan komen ze er meestal wel doorheen
heb trouwens me pointer van de inkoop actie ook binnen hij loopt inmiddels al rond de 15 mw lol

ik heb gisteren even een begin gemaakt aan hm project pagina.
Ik ga het project van deze pagina nabouwen met wat kleine modificaties.

ik heb ook al een kleine proefopstelling gemaakt met een kleine movingmagnetgalvo en dat ziet er aardig goed uit.
de volgende stap is: de capacitieve detector en een stabiele oscilator.

edit: er zullen misschien nog een paar foutjes in zitten, laat het me even weten als je ze vindt?

zonder rook geen elektronica

Op 28 januari 2005 12:00:56 schreef Croeske_b:
heeft er iemand ervaring met de DPSS lasers van http://www.rumzing.com

geen ervaring, maar ben wel benieuwd naar de prijzen. Weet je die al?

ja idd prijzen zat ik ook al naar te zoeken.
ik hoop trouwens dat die mensen meer verstand hebben van lasers als het bouwen van een website, want die ziet er niet uit in firefox

zonder rook geen elektronica

Op 28 januari 2005 12:08:55 schreef hilbren:
ja idd prijzen zat ik ook al naar te zoeken.
ik hoop trouwens dat die mensen meer verstand hebben van lasers als het bouwen van een website, want die ziet er niet uit in firefox

'

't ziet er sowieso niet uit... maar goed :p

/edit In firefox ECHT beroerd idd. :)

ik zal hem eens mailen, voor prijzen

Dit topic is gesloten