Rosmalen beurs 2018

dijkmane

Golden Member

Op 27 februari 2018 23:13:00 schreef pietplof:
Zeer zeker. Zij bestelt ze vroeg in de morgen.
Tegen het einde van de dag rijd ik naar Den Bosch en pik haar op bij de bekende bakker waar zij dan om de rij wachtenden heen mag lopen voor de bestelde doos met kilocaloriën.

bij de Jumbo in rosmalen verkopen ze ze ook, kun je gratis parkeren en is er geen wachtrij, misschien tipje

In no Sense, Nonsense
pietplof

Golden Member

festina lente

Op 26 februari 2018 14:47:58 schreef AWDebiel:
Kan ik ook mijn laptop laten fixen daar op de markt? Ik moet een weerstandje vervangen maar ik heb te weinig kennis van solderen daarvoor, en het laatste wat ik wil is dit (dure!) ding verkloten.

Iemand?

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

Vreemd hoe je er een weerstandje af krijgt.
Normaal zijn er geen reparatie stands.
Misschien dat iemand op de COstand het wil doen maar geef eerst eens wat meer info of zet het bij v&a zodat iemand bij je in de buurt contact met je op kan nemen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
dijkmane

Golden Member

Op 28 februari 2018 10:46:52 schreef pietplof:
Dezelfde van De Groot?

ja, dezelfde, is een officieel verkooppunt

In no Sense, Nonsense
High met Henk

Special Member

@pietplof: de bemanning van de stand is:
Chuckie,
mah,
jochem,
Fred101,
Tidak ada,
Hugo welther,
Jeroen,
Henry S.,
Shiptronic,
Hewlett,
High met Henk,
Sine,
Schimanski,
Gj_

14 bossche bollen dus
Neem er voor jezelf ook 1 mee ;)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
pietplof

Golden Member

Hé, Ho nou, Bram vroeg naar de standbemanning, ik niet.
De avond tevoren kom ik bar laat aan en op de beursdag vertrek ik vroeg uit ons hotel; geen jumbo, geen bollen.
Misschien kan ik van thuis een fijn beschaafd aantal kreukvrije calorie-arme mariakaakjes meebrengen.
Past ook beter bij jullie figuurtjes en ingetogen karaktertjes.

festina lente
bprosman

Golden Member

14 bossche bollen dus
Neem er voor jezelf ook 1 mee ;)

Met iemand die naar Rosmalen komt met wat Micro professors ben ik altijd bereid een leuke deal te sluiten :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Op 28 februari 2018 15:27:03 schreef pietplof:
[....]
Misschien kan ik van thuis een fijn beschaafd aantal kreukvrije calorie-arme mariakaakjes meebrengen.
Past ook beter bij jullie figuurtjes en ingetogen karaktertjes.

Met nagelhout zijn we ook tevreden ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

Ik kon het toch proberen????
Vragen staat vrij...

1 goede bossche bol Scheelt mij toch wel 3 a 4 koekjes op zo'n dag.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 28 februari 2018 11:17:08 schreef MAH:
Vreemd hoe je er een weerstandje af krijgt.
Normaal zijn er geen reparatie stands.
Misschien dat iemand op de COstand het wil doen maar geef eerst eens wat meer info of zet het bij v&a zodat iemand bij je in de buurt contact met je op kan nemen.

Ik heb geen fijne motoriek (typen kan ik als de beste, maar mijn naam schrijven ho maar!) en het laatste wat ik wil is het moederbord van een unieke ThinkPad vern**ken. Zal wel een ad plaatsen in V&A, net zo makkelijk.

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

-Heb je het weerstandje wat erop moet?
-Is 0402,0603,0805 of 1206 of conventioneel?

Als er een soldeerbout, flux, ipa en soldeer voorhanden is (en natuurlijk stroom voor de bout), wil ik het best doen.
Loop er toch rond

Plaats ff een foto van het werkstuk

Op 28 februari 2018 16:30:23 schreef williewortel:
-Heb je het weerstandje wat erop moet?
-Is 0402,0603,0805 of 1206 of conventioneel?

Als er een soldeerbout, flux, ipa en soldeer voorhanden is (en natuurlijk stroom voor de bout), wil ik het best doen.
Loop er toch rond

Plaats ff een foto van het werkstuk

https://www.circuitsonline.net/aanbod/20022/overige/weerstandje-vervan…

Helpt dit? Ik heb el-sahef al gevraagd wat voor weerstandje ik moet hebben voor 1.35V, enige wat ik weet is dit: https://thinkpad-forum.de/threads/113707-GPU-bei-X31-und-X32-undervolt…

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

Op 28 februari 2018 16:00:27 schreef High met Henk:
Ik kon het toch proberen????
Vragen staat vrij...

1 goede bossche bol Scheelt mij toch wel 3 a 4 koekjes op zo'n dag.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 28 februari 2018 16:34:09 schreef AWDebiel:
[...]https://www.circuitsonline.net/aanbod/20022/overige/weerstandje-vervan…

Helpt dit? Ik heb el-sahef al gevraagd wat voor weerstandje ik moet hebben voor 1.35V, enige wat ik weet is dit: https://thinkpad-forum.de/threads/113707-GPU-bei-X31-und-X32-undervolt…

Ziet er verdacht veel uit als 0603, appeltje eitje.
Misschien handig om een tweede weerstand eroverheen te zetten ipv
vervangen kun je altijd weer makkelijk terug.
Met het snel scannen door het duitse forum kwam ik er alleen
niet achter wat er nu voor waarde op zit en wat het moet worden.

Op 28 februari 2018 16:39:07 schreef williewortel:
[...]

Ziet er verdacht veel uit als 0603, appeltje eitje.
Misschien handig om een tweede weerstand eroverheen te zetten ipv
vervangen kun je altijd weer makkelijk terug.
Met het snel scannen door het duitse forum kwam ik er alleen
niet achter wat er nu voor waarde op zit en wat het moet worden.

die vent in dld heeft nog niet gereageerd op welke weerstand ik moest hebben, ik heb 'm gePMd en wacht op reactie.

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!
Schimanski

Golden Member

Op 28 februari 2018 16:30:23 schreef williewortel:

Als er een soldeerbout, flux, ipa en soldeer voorhanden is (en natuurlijk stroom voor de bout), wil ik het best doen.
Loop er toch rond

En een tafeltje om aan te werken (of ga je op de grond zitten). De CO stand is niet echt een geschikte werkplek, staat nogal vol met meuk leuke spullen voor de liefhebberd ;).

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Op 28 februari 2018 16:45:34 schreef AWDebiel:
[...]
die vent in dld heeft nog niet gereageerd op welke weerstand ik moest hebben, ik heb 'm gePMd en wacht op reactie.

3.5kOhm is de weerstand die ik nodig heb.

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

-3.5k weerstand > check!
-tafeltje, opzich wel handig, hoewel ik niet veel ruimte nodig heb.
eea. is en blijft natuurlijk afhankelijk van de faciliteiten.
Bied slechts de dienst aan, ga geen boud oid meeslepen.

bprosman

Golden Member

Zoals gesuggereerd in het andere topic wil ik die 100V trafo's en smoorspoelen best meebrengen naar de stand maar doe ik daar iemand een plezier mee ?

https://www.circuitsonline.net/forum/view/134758/last

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Zo, de spullen staan klaar voor chuckie om op te halen. Van alles wat, mooie lengten kabel, draad, sensorkits, onderdelen, apparaat behuizingen, nixie spul, schakelaars, encoders, een NOS audioversterker (hele mooie kast met encoders, display, zware trafo)... Hopelijk brengt het wat op :).

Ik zie je morgen, hopelijk wordt het niet al te glad...

CO meet dit jaar weer bij de CO stand?

This is the world we know best, the world of madness
pietplof

Golden Member

Bprosman: zojuist heb ik uit de donkere krochten van mijn hobbyhok een heuse Philips versterker opgedolven.
Het ding heeft het typenummer 1144/40. En het vermogen is 400 Watt.
Achterop is een strookje kroonsteentjes gemonteerd met erboven een ,,hoogspanningsteken" en de tekst transformer. 60,80 en 100 volt.
Heel voorzichtig mag ik wellicht constateren dat jouw transformatoren op mijn apparaat passen?
In dat geval...

festina lente

je hebt dus een lijnversterker, met die 100V trafo's erachter kun je dan gewone speakers 4 of 8 ohm gebruiken. hoe diep lag die versterker in de krochten van je hobbyhok, je hebt het ding pas 4 maanden :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
pietplof

Golden Member

Het doet mij waarlijk deugd , o goede testman, te zien dat mijn bijdragen nauwkeurig gelezen worden.
Inderdaad heb ik die versterker --kortgeleden-- op een ,normale, vlooienmarkt gevonden en wel in Eelde toen de jaarlijkse radiomarkt ( 2017) werd gehouden in dezelfde veilinghallen.
Maar na dat evenement kwam de slotbijeenkomst in Deurne èn de radiomarkt van Groningen ( ook in Eelde) èn de nostalgiebeurs in Emmen èn mijn bezoek aan de ijzerboer hier vlakbij ( al de spullen op 110 volt) .
Daar ik al die aanwinsten stuk voor stuk bekijk en besnuffel ligt er een zeer forse stapel oud ijzer/aluminium en de eerste van de verzamelde spullen ligt dus onderaan en niet in ,,de loop" Vandaar de krocht en het (op)delven.
De trafo(s) van vollega Bram zouden wel eens toepasbaar zijn.
Zou je zo'n versterker ook kunnen gebruiken als meetversterker of als versterker voor een ultrasonore resonator ( mits het ding de aangeboden frequentie kan verwerken natuurlijk).

festina lente