Rosmalen beurs 2018

Op 19 maart 2018 11:40:06 schreef fred101:
.....
Als er mensen wat meer over dat goerz kastje, de diktemeter of load weten hoor ik dat graag.
.....

De DC-Source/load komt bij mij vandaan. Ik ben ooit wel begonnen deze te repareren, maar hij heeft nooit helemaal 100% gewerkt. Er kwam wel een uitgangsspanning uit (na wat opamps te hebben vervangen dacht ik) maar niet stabiel of zo? En het load gedeelte heb ik nooit getest. Wat ik mij nog herinner is dat de uitgang stroom die deze source kan leveren maar een paar mA was. Er ontbraken ook een x aantal eindtorren als ik mij goed herinner. Dit kan ik goed matchen met het feit dat deze source in een chemisch lab van een universiteit is gebruikt en waarschijnlijk is dit een custom ding die maar weinig stroom levert i.v.m. veiligheid, want de unit levert wel iets van 120Volt meen ik.

Op 19 maart 2018 11:40:06 schreef fred101:
.....
En een 2 kwadrant psu/load die nu open ligt omdat hij een beetje kapot is.

Als er mensen wat meer over dat goerz kastje, de diktemeter of load weten hoor ik dat graag.

mocht jij er wat van horen dan sta ik ook wel open om de info te ontvangen.

je kan de schema's kopen bij ET systems voor mij een niet aantrekkelijk bedrag.

duck-tape does miracles...so do I
fred101

Golden Member

Lexy, dat verklaart wel wat. oa waarom het load ledje weg was, en 6 van de 7 mosfets. De enige overgebleven mosfet was wel heel, maar de source weerstand zat niet vast. Maar het heeft er ooit wel ingezeten. Dit was zeker geen fabriek modificatie. Dat heeft volgens mij, een of andere (on)handige student gedaan.

Peter, wat vroegen ze voor die service documentatie ?
Als jij er ook een hebt, wil jij dan kijken welke mosfets er in zitten en wat IC8 moet zijn ? \

Ik heb wel een pdf van het user manual voor je. Ik heb vandaag ETS gemaild ivm schemas of partnummers. Ze mailde gelijk het user manual. Als ik meer krijg laat ik het weten.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
haasje93

Golden Member

Heren,

Dankjulliewel voor de felicitaties!
pa3gws, dat komt wel goed hoor, ik geniet met mate. ;)

Op 18 maart 2018 22:07:00 schreef Hewlett:
Ha die Christiaan,

Gefeliciteerd. Had dat even gezegd, dat van je verjaardag, dan was die prachtige LG scoop wellicht iets gunstiger uitgevallen :-)

Groet,

Hessel

Hahahaha, zoals ik Zaterdag al zei, ik heb genoeg scope`s. Die Hameg die ik heb gekocht is voor een collega van mij.

Lexy, dan wil ik je hierbij hartelijk danken voor deze donatie!
Als ik hem weer werkend heb gekregen dan laat ik het natuurlijk hier even weten op CO. Ik zit nog in die uitzoek fase, heb in het ouderlijk huis nog wat staan, waar de spreekwoordelijke bezem doorheen moet.

Groet,
Christiaan

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Mochten meer mensen die 4GEE action cam hebben gekocht: de 4GEE app is buiten de UK niet te installeren via Google Play. Ik heb hem hier gevonden, en die werkt bij mij naar behoren. Ik kan verbinden met de WiFi hotspot van de camera, live beelden zien, de camera bedienen, en foto's en filmpjes downloaden.

Ik had eerst USB on-the-go geprobeerd, maar dan probeert de camera te gaan laden wat mijn telefoon niet leuk vond, en met een hele volle accu in de camera ging het alsnog niet omdat het blijkbaar geen standaard NTFS of FAT32 storage device is.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Sine

Moderator

YT is doorgelopen, de timelapse van dit jaar: https://youtu.be/Tmx9UeR_CcI

Uit den ouden doosch: De eerste CO stand, 10 jaar geleden!

Merk op dat er toen nog plaats was voor koekjes OP de stand, en dat je ook de planken nog kon zien, ohja ... en de stand was kleiner.

Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
fred101

Golden Member

Was dat de eerste beurs ? Ik dacht dat ik pas bij de tweede beurs meedeed.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 20 maart 2018 20:51:06 schreef Sine:
YT is doorgelopen, de timelapse van dit jaar: https://youtu.be/Tmx9UeR_CcI

Uit den ouden doosch: De eerste CO stand, 10 jaar geleden!

[bijlage]

Merk op dat er toen nog plaats was voor koekjes OP de stand, en dat je ook de planken nog kon zien, ohja ... en de stand was kleiner.

[bijlage]

Oh god dat lichtgevende logo.. ik was die klaphark die zei "met rode LEDjes lijkt het wel de scanner van KITT!"

Die is dus een heel stuk ouder dan ik dacht!

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!
blackdog

Golden Member

Hi,

Niet te geloven, vind ik mijzelf op de timelaps video, 1:56 in conclaaf met High met Henk :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Op 20 maart 2018 01:10:20 schreef fred101:
[...]
Wanneer heb jij daar gewerkt ?

Ik dacht iets van 1980 of zo. Was een stage periode. Ik heb daar ook zo'n eurocom I kitje gekocht. Ook de eprom die erin zat zelf verbouwd. Knipperende irritante "6802 - control" eruit gehaald en er een mooie prompt met knipperend streepje van gemaakt.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
High met Henk

Special Member

Op 20 maart 2018 23:17:58 schreef blackdog:
Hi,

Niet te geloven, vind ik mijzelf op de timelaps video, 1:56 in conclaaf met High met Henk :-)

Groet,
Bram

En dat was best een gezellig gesprek (zoals zovelen

wie ik eigenlijk allemaal ook al weer gesproken heb?
Blackdog dus,
Pietplof
technojunk (toch?? kwam als klein manneke vroeger is nu 2,5 m ofzo)
hennep
sparkygsx
en wie al niet meer??? Geen idee, dit was een greep.

Op 20 maart 2018 20:51:06 schreef Sine:
[...]
Uit den ouden doosch: De eerste CO stand, 10 jaar geleden!
[...]
Merk op dat er toen nog plaats was voor koekjes OP de stand, en dat je ook de planken nog kon zien, ohja ... en de stand was kleiner.

maar toen was EAT er ook nog bij! en meer koekjes is ALTIJD goed. Meer knuffels ook trouwens!

[Bericht gewijzigd door High met Henk op woensdag 21 maart 2018 07:18:11 (29%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Op 21 maart 2018 07:15:26 schreef High met Henk:
[...]
[...]
maar toen was EAT er ook nog bij! en meer koekjes is ALTIJD goed. Meer knuffels ook trouwens!

Is dat KT88?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Ah, toen was hij veel jonger (ik ook :+ )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
haasje93

Golden Member

Ik zie mijzelf ook nog twee keer voorbij komen, druk in gesprek met Fred. :)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
pietplof

Golden Member

Bar weinig zie ik behalve dan flitsend snelle wazig uitgevoerde lieden.
Wel constateer ik dat de standbemanning wel heel veel werk moet verrichten de stand op te bouwen. En..na aloop , als de vermoeidheid is toegeslagen, nog weer opruimen ook.

festina lente
Lambiek

Special Member

Hier nog een filmpje, CO is te zien op 12:43.
https://www.youtube.com/watch?v=e-NzY1qUbLg
Is ook een iets rustiger beeld moet ik zeggen. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Tidak Ada

Golden Member

Is te dragen en het plezier van de dag maakt veel goed. :D

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Op 21 maart 2018 13:00:51 schreef pietplof:
En..na aloop , als de vermoeidheid is toegeslagen, nog weer opruimen ook.

En daarna langs de Chinees ... ook niet te onderschatten ..

pietplof

Golden Member

Hoezo chinees? Zijn mee te brengen bammetjes met een bekertje heuse Nederlandse melk niet afdoende?!

festina lente
Tidak Ada

Golden Member

Heer Plof,

U had het toch over zwaar werk en vermoeienis? Dan is een eenvoudige doch voedzame maaltijd toch wel op zijn plaats :9
En ach, deze 'doe het zelf Chinees' heeft ook ruime mogelijkheden voor 'orang yang tidak dapat menyesuaikan diri' (??) >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Een zakje noodles en een waterkoker ? :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/