Rosmalen beurs 2018

Lambiek

Special Member

Voor de persoon die zich niet kan aanpassen. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 21 maart 2018 13:37:58 schreef Lambiek:
Hier nog een filmpje, CO is te zien op 12:43.
https://www.youtube.com/watch?v=e-NzY1qUbLg
Is ook een iets rustiger beeld moet ik zeggen. :)

Jeetje wat is het leeg joh, komen er tegenwoordig nog maar zo weinig mensen naar Rosmalen?

This is the world we know best, the world of madness
High met Henk

Special Member

Die voodoo mensen worden steeds ouder... (zendamateurs)
en steeds imobieler

dus die komen minder en minder. Ik denk dat we straks meer en meer richting de echte elektronica beurzen gaan en het HF meer richting achtergrond komt.

Maar de sfeer was er niet minder gezellig om!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Ik ben bang dat die échte elektronica het ook niet wordt.
µP's en aanverwanten en dan is de meeste lol er ook af: Solderen wordt typen.... En dat ruikt helemaal niet :/

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hewlett

Honourable Member

Ik vermoed dat het weer ook niet geholpen heeft om de bezoekers te trekken. KNMI had ook sneeuw voorspeld voor Brabant, dat zal ook niet geholpen hebben. Als ik kijk naar de DvdRA, Jutberg, Lichtmis en Beetsterzwaag kan ik niet zeggen dat de bezoekersaantallen drastisch teruglopen, altijd net zo druk, mits het weer goed is.

Volgens mij waren er wel minder kramen in Rosmalen, beneden was meer plek en er waren op de begane grond ook lege kramen. Dat kan andere redenen hebben, niet omdat er geen interesse is.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Op 20 maart 2018 20:51:06 schreef Sine:
YT is doorgelopen, de timelapse van dit jaar: https://youtu.be/Tmx9UeR_CcI

We vallen in de herhaling op 2:57

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 21 maart 2018 07:15:26 schreef High met Henk:

[...]
maar toen was EAT er ook nog bij! en meer koekjes is ALTIJD goed. Meer knuffels ook trouwens!

Ja! Ik was er ook weer na 10 jaar ...
Heb wat mensen de handen geschud, Hugo, Jochem, Mans en Martijn, ene Sven was zo gobsedeerd met een klein, zwart componentje, dat hij mijn roepsignalen en knuffels niet meegekregen heeft! ;-(
Het was erg druk op de stand ... En dat is natuurlijk goed. :-)
Verder viel het mij op dat de haren van sommigen wel heel erg grijs zijn geworden ...

;-)

@Hieronder
Zoveel zorgen dan? ;-)

Mijn baardstoppels dan zeker...

Vooral in de "vroege" ochtend was het erg druk. Daarna een klein dipje, maar richting het middaguur trok het toch weer aan.
We hebben aan het einde van de beurs nog een piekmomentje gecreëerd door een actie "vul een zak voor 2 euro". Men graaide gretig door tot na sluitingstijd ;)

If you want to succeed, double your failure rate.
flash2b

Special Member

Zonder nu meteen openbaar inzicht te vragen op financieel vlak, zou het wel leuk zijn dat er op het forum werd gemeld of de stand een goede impuls heeft gegeven en ook misschien een vergelijking/trend met de voorgaande jaren.

Het is een suggestie, geen verzoek ofzo.

De eerste jaren was de opbrengst beperkt. Natuurlijk ook omdat toen de verkoopruimte veel beperkter was. Dat is met de jaren steeds meer geworden, en mede door de vele donaties hadden we dit jaar besloten alle meters te benutten voor verkoop. Helaas wil de beurs-organisatie niet (zomaar) meer meters dan we laatste jaren hebben gehad toekennen aan 1 standhouder, dus moest het ten koste van de ruimte die we normaal reserveerden voor het showen van wat projecten.

Dit jaar hebben we hierdoor wel een recordopbrengst gehad, dus de CO-server kan weer een tijdje in de lucht blijven.

We proberen om volgend jaar wat meer standruimte te regelen zodat er ook weer wat ruimte voor leuke pruts-projectjes en vonkentrekkers/publiektrekkers is. We zijn tenslotte een hobby-forum.

If you want to succeed, double your failure rate.
flash2b

Special Member

Dank voor deze feedback!

Dus met een terug lopende aantal bezoekers van de Rosmalen beurs, heeft de CO stand het dus héél goed gedaan, mooi!

Ik merk op het forum wél een terug lopende animo en/of aantal reacties op puur het Rosmalen topic, maar ook in de andere topics. Dat vind ik jammer. Ik blijf iig mijn pruts-projectjes :+ showen.

blackdog

Golden Member

Hi,

Ik kan mij niet zo goed voorstellen dat het zo kostbaar is CO in de lucht te houden...

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
High met Henk

Special Member

@ EAT: volgend jaar een vergrootglas meenemen: bij mij worden mijn ogen ook slechter en het licht was echt beroerd....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Sine

Moderator

@Bram,
Ik denk dat je de beursinkomsten dan iets overschat ;)

Dat zijn ook bijna de enige inkomsten (naast de bannertjes en abbo' s) De truuk is dat we vooral de site willen houden zoals hij is (ie, geen extra/grote banners enzo)

Het tweede doel is altijd naamsbekendheid en een stukje informatie. Dat laatste is er dit jaar een beetje bij ingeschoten, we hadden gewoon GEEN project tafel, in het prille begin was dit gewoon nog de helft van de stand.

Voor materiaal zijn we voor het grootste deel nog steeds afhankelijk van spullen die we zelf mee slepen en giften.
Waar we dit jaar overigens weer een behoorlijke stapel van gekregen hebben waarvoor dank.

Die stapel thinclients zijn we ook al bijna kwijt ;)

Op 22 maart 2018 15:57:09 schreef High met Henk:
@ EAT: volgend jaar een vergrootglas meenemen: bij mij worden mijn ogen ook slechter en het licht was echt beroerd....

Het is al goed! Volgend jaar beter!
Het was inderdaad behoorlijk duister ...