Zucht: begrijpend lezen wordt blijkbaar met de dag moeilijker. Ik weet niet of er op CO iemand is die het grieks vlot beheerst. Misschien wordt het dan duidelijker.

Wat anderen ook al op verschillende wijzen hebben proberen uit te leggen.

Steek de SIM die je in je doorkiezer wil gaan gebruiken, in een GSM. Via de instellingen het vragen naar PIN uitschakelen. Maakt dan geen moer meer uit welke PIN er achter zit. Alle waardes tussen 0000 en 9999 zijn toegestaan. Deze instelling wordt door de GSM op je SIM opgeslagen. Als je nu deze SIM weer in je doorkiezer steekt, dan hoort deze te werken zonder de PIN.

Vraag is uiteraard dat dit een verschil maakt voor de doorkiezer. Vermits die geen display of toetsenbord heeft kan je de PIN niet ingeven. Hoe reageert de doorkiezer op je Griekse SIM met een PIN-code er op? Werkt deze wel ongeacht de ingestelde code, dan moet je het ofwel bij de SIM zoeken ofwel bij de roaming.

Uiteraard gaat T-mobile zeggen dat hun kaart goed is. Wat dacht je? Dit soort firma's probeert altijd de schuld elders te leggen. Hebben dat ook al meermaals ondervonden. Als er meerdere spelers in het spel zijn, zoveel mogelijk zelf ontkennen. Tot alle spelers gelijk aan tafel moeten en dan komt er meestal wel een oplossing naar boven.

Op 30 maart 2018 16:05:11 schreef buckfast_beekeeper:
Zucht: begrijpend lezen wordt blijkbaar met de dag moeilijker. Ik weet niet of er op CO iemand is die het grieks vlot beheerst. Misschien wordt het dan duidelijker.

Dat denk ik niet. Ik herken het verschijnsel uit mijn naaste omgeving; het is vooral luiheid om te proberen iets te lezen en te begrijpen.

Er was met dezelfde TS enige tijd geleden iets soortgelijks met een satellietschotel.

Ik heb het denk ik gevonden. In het beveiligingsmenu kon ik ook de blokkering aan en uitzetten. Volgens de LED op de doorkiezer is hij nu op het net. Als programmering nu gaat weet ik het zeker.

https://www.ad.nl/buitenland/live-vakantieblog-vakantie-thailand-eindi…

€1000 voor 1 minuut dataverbruik in Thailand!!

Behalve vliegtuigmodus aanzetten is de fysieke SIM eruit halen dan de oplossing tegen hoge roamingkosten. Hoe dat bij eSIM gaat ie mij niet bekend.

Telefoon HF dicht inpakken kan ook (dik ijzer ect) heeft het toch nog een link naar elektronica)

Het artikel zegt dat de provider eigenlijk de boel moet blokkeren na 60 euro. Dus dat betekent dat telenet 940 mag aftikken en de vader 60.

Dataroaming uitzetten is de meest eenvoudige oplossing.

Dit topic is wel een hele oude koe uit 2018.