Wanneer is een Lion batterij leeg ?

maartenbakker

Golden Member

Maakt niet uit, als je hem om te beginnen al op zijn kop had, zijn de electronen er al uit >:)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 21 april 2018 17:01:30 schreef RetroTechie:
Daarbij: als het verhaal over dezelfde lading inhoud al klopt (ik heb zo m'n twijfels), gaat dat niet op voor de energie inhoud. Bij zwaardere belasting gaat immers ook meer energie verloren door interne impedantie. Zodat je er minder terug uit krijgt.

Helemaal mee eens! Maar omdat capaciteit (onterecht!) vaak in Ah wordt uitgedrukt.... Is het ineens zo dat "Met 1A naar de 3.0V" en "daarna langzaam verder ontladen zolang de spanning maar boven de 3.0V blijft" precies hetzelfde oplevert als "langzaam naar de 3.0".

Maar goed. Veel belastingen kunnen niets met een accu waar je op een bepaald moment niet meer 100% uit kan halen wat je nodig denkt te hebben. Een telefoon die 100mA nodig heeft maar de accu kan maar 90mA leveren? Plop. uit! Geen andere optie.

Maar zoals ik zei: op m'n fiets werkt het aardig. Ik MERK dat ie niet meer wil, maar hij blijft zachtjes ondersteunen. Dus in die toepassing, kan je mits je het BMS een beetje buiten spel zet, gewoon met minder vooruit. Heb je wel een BMS en ga je zo ver dat die moet ingrijpen: Wederom heeft die geen andere optie dan: "dan maar uit".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

dat hangt dan toch van BMS tot BMS af.
er zijn er ook die zeggen: 1maal onder 3,0V geweest, ik schakel uit tot je weer gaat opladen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 21 april 2018 20:12:40 schreef Tidak Ada:
[...] Wat is 'onder' en wat is 'boven'? :+

Volgens de titel is het een lion batterij en bij een leeuw zit de kop toch boven? :)