Ik heb het inderdaad in de testmodus gevonden, maar daar laten de lampjes hetzelfde zien als bij het selecteren van de effecten of het kanaal: de eerste paar keuzes werken, daarna niets en vervolgens lopen de lampjes weer van achter naar voor terug. Is dit een conclusie dat het de knoppen betreft die defect zijn of is dat wat voorbarig?

Die rotary encoders zijn vaak ernstig mishandelt.
Zit er een klein beetje speling op de asjes?
Zo ja gooi ze er dan maar uit geeft geheid problemen, en als ze een borreltje op hebben is het zeker mis met die dingen. :-p

Er lijkt niet echt speling te zitten op de asjes, maar ik hoop dat het probleem toch in deze onderdelen zit. Via Ebay heb ik nieuwe besteld (die krengen zijn duur!) en wanneer ze zijn gearriveerd vanuit Griekenland zal ik ze monteren. Er ontbraken ook nog twee kapjes van knoppen en die heb ik gelijk meebesteld.

Tja Pioneer weet de prijzen wel.
Kon je ze niet sneller en goedkoper bestellen bij DJ repair?

Inmiddels heb ik de nieuwe rotary encoders ontvangen en vervangen op de print. Dit verandert echter helaas niets en daar zat het probleem dus niet. Naast het feit dat ik nu ruim 40 euro per potmeter voor niets heb uitgegeven, heb ik dus helaas nog altijd geen volledig werkend mengpaneel.

Het probleem moet dus ergens anders zitten, maar ik heb geen idee waar. Misschien moet ik het dan toch maar voor professionele reparatie wegbrengen of heeft iemand nog een idee waar ik naar kan kijken?

Op 14 mei 2018 22:09:45 schreef ikkemik:
[...]

Is er een manier waarop dat te achterhalen is?

Overigens heb ik voor het uit elkaar halen nog even de testmodus gestart. De keuzeschakelaars zijn niet in de test opgenomen. Wel merkte ik op dat bij de 'button test' het knopje 'start/stop midi' niet lijkt te werken. Dat individuele schakelaartje heb ik doorgemeten en werkt wel, dus daar zou ook nog een probleem kunnen zitten in de schakeling.

als je dit ook al hebt, lijkt het erop wat dj johnny al zegt, een of meer onderbroken printsporen ergens.