Ik heb al jaren een buienradar br2000 weerstation. Nu krijg ik geen data meer van de buitenunit op het display binnen terwijl de zendled wel om de 40 seconden knippert dwz hij zend data.
Al diverse zaken geprobeerd. Nieuwe batterijen erin en zonnecel eraf. Opnieuw registreren lukt niet. Ook niet als ik vast voor de binnenunit sta. Heb hem al opengeschroefd maar weet eigenlijk niet waar te beginnen want heb geen schema. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
...terwijl de zendled wel om de 40 seconden knippert dwz hij zend data.
Nee,
Enige wat zeker is, is dat de led heel is... 
Als je een SDR stick o.i.d. hebt, kun je horen en zien of 'ie ook werkelijk een riedeltje uitzendt...
Je hebt gelijk. Volgens mij moet ik hier nog ergens zo'n chinees sdr usb stickie hebben liggen. Weet alleen niet meer welke software ik daar destijds voor gebruikt heb. Was wel open source dacht ik
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
moet je zo'n ding ook een huwelijksovereenkomst laten tekenen ?
Lijkt mij wel.
En volgens mij gaat het daar mis.
E:beetje te laat 
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
er kan een ander toestel de 433MHz band verstoren, dat komt wel vaker voor. ding geheel eens meenemen naar een kennis in een plaats verderop kan dat verduidelijken..
echter heb ik ook al 2 van die draadloze zenders gehad die opeens dood waren na een paar jaar, zonden geen data meer door. sinds een jaar of 10 heb ik er 1 met losse temp sensor welke buiten hangt en de zender zelf binnen. die doet het wel nog steeds, elke 2 jaar nieuwe batterijen erin en klaar.
Volgens mij zit hij op de 868mhz.
De binnentemperatuur zender, werkt wel gewoon. Als er een stoorzender zou zijn zou de binnenunit/zender ook niet mogen werken toch?
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
In eerste instantie dacht ik dat het over dit project ging http://nl.blitzortung.org/live_lightning_maps.php.
Maar het dus gewoon een "weerstation".
De binnenunit zit meestal IN het apparaatje waar ook het display in zit. Een zender en een ontvanger komen daar niet aan te pas.
Op het display is verder vrij veel informatie te zien (die allemaal op ----- staat). Waar haalt dat apparaat die informatie vandaan?
Is er een hele trits aan sensoren die windsnelheid, neerslag hoeveelheid enz. doorgeven, of haalt hij die informatie van een betrouwbare bron zoals bijvoorbeeld DCF op 77,5 kHz? Dat het apparaat het zelf verzint is ook niet uit te sluiten.
Zelf heb ik een "weerstation" van Blokker (prijs: minder dan €10) dat zelf verzint welk weer er hoort bij een temperatuur van XX graden en een luchtvochtigheid van YY %. Het resultaat is een donkere onweerswolk met regen terwijl buiten een strak blauwe hemel is te zien. Klinkklare nonsens dus.
En af en toe heb ik dagenlang geen ontvangst van de buitenthermometer. Dan heeft een van de buren een apparaat aan staan dat stoort op 433MHz.
testman
soms heb ik ineens dat het station op een ander kanaal staat en van een paar deuren verder een andere zender ontvangt, dat valt op omdat die temperatuur nogal afwijkt tov de info op buienradar..
Ons weerstation eist dat eerst de batterijen van de zender geplaatst worden, en daarna de ontvanger. Doe je dit andersom, gaat hij nooit verbinden.
testman
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
idd testman. RTFM en daarna het juiste topje lang genoeg indrukken. Soms moet je ook nog binnen een bepaalde tijd een connect knopje drukken op de sensor zodat deze ook een code begint te zenden. Dat zal dan ook wel in de manual staan.
Ik heb een TFA met meteotime, 4 externe temperatuur sensoren, regensensor en windrichting/snelheidsmeter. Ook weer altijd kijken in de manual welk topje moet gedrukt worden.
Het registreren heb ik meerdere malen geprobeerd conform de manual, echter bij id van de buitenunit staan 2 streepjes, wat wil zeggen dat hij niet geregistreerd is / wil registreren.
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Geprobeerd met de sensor in de buurt van je basisstation? Als het daar niet lukt, dan denk ik dat het einde verhaal zal zijn. Ik vrees dat er dan nog weinig te repareren zal zijn.