Storingen Microfoon lijn

Hoi allemaal, ik heb net een nieuwe studio gebouwd, en ik zit met storing op het microfoon signaal.
Alle kabels liggen gescheiden, netspanning, audio (allen gebalanceerd).
Enkel lan kabels en DVI kabels lopen parallel samen met de microfoon kabels. Kunnen deze de storingen veroorzaken?
De apparaten worden van stroom voorzien via een Furman verdeler die zelf volledig ontstoord is (moet wel zeggen dat er ook 2 PC's aanhangen) ook dat kan storingen veroorzaken natuurlijk.

Arco

Special Member

Wel alle randaardes aangesloten waar nodig?
Ik zou voor de DVI en LAN wel goede kwaliteit kabels nemen. (voor de LAN dus STP of FTP, geen UTP)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb er hier wel liggen van SchracK cat6A FTP (maar die moet ik nog maken), maar heb even de huis, keuken tuin kabels gebruikt. Dat zou het al kunnen zijn idd. Maar mijn rechter monitor heeft ook een storing, misschien een rotte DVI kabel?

Als het in zo een kleine opstelling mis gaat is er waarschijnlijk een harde fout of iets kapot.
Van wat voor interferentie heeft u precies last ?

[edit] Ik zou beginnen zonder onzin, dus zonder kabels apart te routen of "onstorings" maatregelen, het behoort bij moderne apparatuur en met normale verbindingen ook zonder enige extra maatregel gewoon stil te zijn. Bouw het verbinding voor verbinding op en test steeds wanneer de problemen beginnen.

[Bericht gewijzigd door Aart op zaterdag 29 september 2018 12:47:11 (21%)

joopv

Golden Member

Maak een opname van de storing en plaats die hier als bijlage.

Omschrijf ook wat je moet doen om de storing te kunnen reproduceren.

Maar wacht eens even, je zegt rand aarde, ik heb hier twee stroomkringen, één gewoon op het net, en een andere via een 1:1 trafo. De laatste is op mijn effecten aangesloten, maar die pc's hangen daar ook op. Die geschakelde voedingen kunnen dan niet echt goed functioneren?

Op 29 september 2018 12:23:51 schreef joopv:
Maak een opname van de storing en plaats die hier als bijlage.

Omschrijf ook wat je moet doen om de storing te kunnen reproduceren.

Jep ga ik doen, later op de dag, goed idee. Thanks

Arco

Special Member

Als je nog een losse ferriet clamp hebt liggen dan kun je ook proberen of de storing uit een der kabels komt.
(een voor een om een kabel doen en kijken of de storing verandert. Zal wel niet helemaal weggaan, maar zo kun je wel testen...)

https://media.digikey.com/photos/Steward%20Photos/28A0350-0B2.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Beginnen met alle "troep"eraf , alleen het microfoonkanaal testen. Als dat mooi schoon is, een voor een de rest aansluiten. Heb je de stoorbron, dan kun je uitzoeken of er wat mis is met de gebalanceerde microfoonaansluiting of het storende apparaat. PC's sluit ik de audio per definitie altijd aan via een audio scheidingstrafo, of een ground separated USB interface.

ik zie ook downlighters, die dingen in led uitvoering willen nogal eens storen op de microfoon, zet ze dus eens uit..

geschakelde voedingen willen ook storen op de massa, van apparaten onderling. maar met gebalanceerd signaal normaal niet zo snel..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 29 september 2018 12:26:05 schreef GM Tech:
Maar wacht eens even, je zegt rand aarde, ik heb hier twee stroomkringen, één gewoon op het net, en een andere via een 1:1 trafo. De laatste is op mijn effecten aangesloten, maar die pc's hangen daar ook op. Die geschakelde voedingen kunnen dan niet echt goed functioneren?

Ik denk dat je hier mis gaat. Waarom deze opstelling?

Inderdaad zoals hierboven beschreven, een voor een alles aansluiten en kijken wanneer het ontstaat.

RAAF12

Golden Member

Op 29 september 2018 12:03:38 schreef GM Tech:
ik zit met storing op het microfoon signaal.

Als er met de mic schuif op het mengpaneel dicht geen storing is, zal het wellicht aan de kabel liggen. Wel symmetrisch aangesloten tot aan de plug?