Enkele zaken updaten?

Beste Mods,

Er zijn wat onderdelen van de website die misschien een update mogen krijgen.
Zo staat er bij de downloads nog software die met Windows 98 gedraaid kan worden.
Blijkbaar is die sectie niet meer up to date?

Er gaan enorm veel tips rond op de andere fora, misschien kan iemand de vraag eens stellen in een nieuwe thread of er al nieuwere/betere software is?

Is maar een suggestie.

Ook nog staat er op de beginpagina al meer dan een jaar dezelfde poll. Over de notificatie bij een samenaankoop.

Misschien deze ook al eens verversen?

Ik doe maar wat suggesties :-)

Kzou zeggen meld je aan voor site onderhoud, ze zoeken vast extra vrijwilligers
serieus ze weten hier echt wel dat niet alles up to date is, maar alle links nalopen, software / webshops, een moderne schakelingenlijst, dat zijn serieuze dagtaken waar weinig aan te automatiseren is
je wil ook geen kopie worden van een andere site

Arco

Special Member

Meeste (zich goed gedragende) Windows 98 software werkt nog steeds met nieuwere Windows versies...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
LetterHenk

Golden Member

Op 25 oktober 2018 00:07:45 schreef MJU:
Zo staat er bij de downloads nog software die met Windows 98 gedraaid kan worden.
Blijkbaar is die sectie niet meer up to date?
Er gaan enorm veel tips rond op de andere fora, misschien kan iemand de vraag eens stellen in een nieuwe thread of er al nieuwere/betere software is?
Is maar een suggestie.
Ook nog staat er op de beginpagina al meer dan een jaar dezelfde poll. Over de notificatie bij een samenaankoop.
Misschien deze ook al eens verversen?
Ik doe maar wat suggesties :-)

Hallo,
Je doet denk ik goede, maar in mijn ogen halve suggesties.
Blijkbaar weet je van nieuwe software? Geef dan aan wat,waar en hoe.
Nieuwe poll? Doe een voorstel.

Maw, maak het concreet. ( Of neem de suggestie van DK ter harte ;) )

Action expresses priorities LH

'Verouderde' software kan nog best handig zijn.
Ik gebruik quasi-antieke laptops nog wel eens voor radiosoftware.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Kruimel

Golden Member

Voornamelijk de links zijn volgens mij "verouderd" (als in: dood). Ik geloof dat dit eerder ter sprake kwam inzake de schakelingen afdeling van de site. Aan de ene kant ben ik het wel eens met de constatering dat misschien niet alles op de site meer zo up to date of zinvol is als dat het was bij het posten, maar dan moet je misschien een balonnetje oplaten over wat je het liefst anders zou zien en wat je nu zou aanraden aan te passen. In de software afdeling zou je misschien kunnen beginnen reacties te plaatsen die linken naar de nieuwere versies van de software, maar software is IMHO toch al niet echt het speerpunt van CO.

Hensz

Golden Member

Ik vind het wel erg goedkoop als je enige opmerking is dat TS zich dan maar zelf moet aanmelden of met suggesties moet komen.
Hij gooit een balletje op, als dát al niet meer kan?

Don't Panic!
Arco

Special Member

Natuurlijk kan dat.
Maar software uitsluiten omdat 't ooit voor Windows 98 is gemaakt heeft geen nut. Meeste daarvan werkt nog prima zoals gezegd...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Als je een balletje opgooit, is dat ook om te laten zien dat je zelf meegedacht hebt of mee wil denken. Vandaar reacties naar de TS in die richting. Dat balletje mag best een heel basale invulling meekrijgen, waarna de synergie beter zijn werk doet.

Verder met Arco eens; opzich niets mis met Windows 98 software. Moet natuurlijk de link nog wel werken, en suggesties voor nieuwere vervangers of aanvullingen zijn natuurlijk altijd welkom. Ik gebruik voor schema's bijvoorbeeld meestal een stukje hard- en software dat nog teruggaat naar het oude China van voor de prijsdumping, namelijk Pen & Papier 1.0 (ook offline en bij stroomuitval bruikbaar) dus heb zo gauw ook geen modernere suggesties.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hensz

Golden Member

Op 25 oktober 2018 23:09:38 schreef maartenbakker:
Als je een balletje opgooit, is dat ook om te laten zien dat je zelf meegedacht hebt of mee wil denken.

In ieder geval het eerste, ander had TS er geen post aan gewaagd. Mij stoort het dat een aantal mensen vindt dat TS ook voor een oplossing moet zorgen (het tweede).
Als ik als bestaande klant een willekeurig bedrijf of instelling bel met een probleem dan is het toch niet de bedoeling dat ik vervolgens zelf met de oplossing kom. Dan had ik niet hoeven bellen.

Of de win95/98-software nu wel of niet draait is niet het punt denk ik. De lijst beschouwende lijkt het wel heel sterk dat er na het win95/98-tijdperk weinig meer is toegevoegd. Pakweg 3/4 van wat er nu staat is geschikt voor win95/98.
Het is fijn dat het er staat, maar er is toch in de afgelopen 20 jaar nog wel meer gebeurt?

Don't Panic!
maartenbakker

Golden Member

Inderdaad. Bij herlezing zie ik het ook; de TS geeft al wat mogelijke invulling aan de balletjes die hij opgooit. Een dooddoener als 'Zo staat er bij de downloads nog software die met Windows 98 gedraaid kan worden.' trekt te makkelijk alle aandacht, terwijl erna gewoon bruikbare suggesties staan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zonder inzicht in de statistieken vermoed ik dat de pagina's buiten het forum ordes van grootte minder bezocht worden.
Het is leuk dat ze er zijn omdat het historisch verantwoord is en laat zien hoe Co ergens in 2001 begon, maar wie software of schakelingen zoekt zal vandaag de dag gewoon Google gebruiken. Websites met verzamelingen links zijn voor mij net zoiets als de grote lijst bookmarks die iedereen vroeger gebruikte.

Om daar energie in te steken lijkt wat zonde, je wint er niets mee. Er zou voor de duidelijkheid een notitie bij kunnen dat het niet meer actief onderhouden wordt, maar internetgebruikers zouden dat soort dingen ook zelf moeten kunnen inschatten.

Ik denk dat een knopje 'dode link melden' bij de downloads een aardige aanvulling is.
Eventueel een forumtopic aanmaken waarin 'we' nieuwe software kunnen bespreken en eventueel kunnen laten plaatsen als het de moeite waard is. Het is weliswaar een verouderd concept, een site met downloadlinkjes, maar toch kan het handig zijn als je door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Of de TS kan gewoon even de stok in het hoenderhok gooien als gebruiker?

Ik ben niet alleen met elektronica bezig maar ben in veel andere zaken actief, anders had ik graag willen helpen.

Ik ga een topic starten die kan dienen om de lijst van software wat meer actueel te maken.

Ik vind dat veel mensen wel snel in de verdediging gaan terwijl het gewoon een signaal is dat er iets beter kan.
Dus, allemaal rustig aan, laat ons alles beter maken :-)

Poll :
1) Is het interessant om sporadisch een ontwerp-wedstrijd uit te schrijven met kleine prijsjes (eventueel voortkomend uit donaties) ?

2) Is het interessant als CO (als extra sponsoring) artikelen zou aanbieden, zoals petjes, T-shirts, pennen of electronische gadgets ?

[EDIT]
3) Is het interessant om voor scholen een landelijke, jaarlijkse ontwerpwedstrijd te organiseren met kleine prijsjes / eervolle vermeldingen ?
(De achterliggende reden : de jeugd / scholen motiveren in techniek en een ledengroei voor CO. En verder : prijs kan een laser gesneden bokaal zijn met daarop behaalde plaats, jaar en naam)

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Tidak Ada

Golden Member

Nooit opgevallen? Er waren een paar jaar geleden T-shirts (uitverkocht op een paar grote maten na?), elektronica lineaal met pcb maaatvoringen en meer; de CO-voedingen ; een nixieklokje........

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

Die ontwerpwedstrijd lijkt me leuk, maar uit donaties is praktisch lastig.. Alle spullen liggen ergens opgeslagen en als je dasr willekeurig iets uit trekt...
.1 je kunt er slecht bij.
.2 de kans is groot dat je iets pakt waar de winnaar niets aan heeft...

Dat is alleen dat aspect. Dan is er nog de beoordelingscriteria... Je zou er een maandelijkse bijdrage van kunnen maken en iedereen laten stemmen..
Is denk ik de eerlijkste methode.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

@Tidak Ada:
Waar ik aan dacht is bijvoorbeeld T-shirts of petjes met ludieke / komische texten en afbeeldingen. En daarnaast dat ze het hele jaar door beschikbaar zijn, niet tijdens een landelijke evenement.

@High met Henk:
Ja, je kunt altijd net iets winnen waar je nu net niets mee kunt. Maar als dat een motivatie is om van een wedstrijd af te zien.....
Verder kun je het ook zo doen met het stemmen : Per donatie van 1 EUR, ontvang je een code om 5x een stem uit te brengen.

En dan nog dit :
Hier meteen inhoudelijk reageren op de voorgestelde poll-vragen, heeft geen zin, al is het een mooie indicator "hoe het leeft". Eigenlijk is daar nu juist een poll voor bedoeld.
Uit de reacties van een poll kun je verder overwegen wat je gaat doen. Indien de poll een soort proefballonnetje is, kijken wat de animo is.
Bij voldoende animo, hoe je het gaat invullen (naar aanleiding van reacties of vervolg-poll),...of juist helemaal niet. Een poll is bedoeld om een indruk van iets te krijgen.

[EDIT]
Ik kreeg net weer een ingeving voor een vraag. Die is inmiddels bij het lijstje poll-vragen aangevuld.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
High met Henk

Special Member

Ik doel bij winnen: stel even dat je zelf een mooie Rigol/Owon/Tek hebt, wat heb je dan aan een oude afgeleefde Hitachi V-222
Er moet best wel e.e.a. gebeuren voor dat ongewenste prijsje bij jouw op de mat staat......

het wordt meer een sta in de weg bij jou en irritatie voor degene die het moet pakken (veel werk), versturen etc.. Ik weet waar het spul staat en dat alleen het bereiekn al ERG lastig is. Namens het beursteam zeg ik: Slecht plan.....

wat beter zou kunnen is een credit voor op de beurs. Daar zie ik veel meer in... soort van tegoedbon..

En over die T-shirts en pennen actie: allebei geweest en zowel op beurs als opsturen. De pennen waren uiteindelijk weg, maar was geen geweldige kwaliteit (om het zachtjes uit te drukken)
De T-shirts hebben we nog steeds over... Animo bleek flink tegen te vallen.

Ik weet eigenlijk niet hoe het met de linalen afgelopen is...
Maar de meeste acties daarvan waren niet echt een succes....

[Bericht gewijzigd door High met Henk op maandag 29 oktober 2018 15:32:33 (26%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Mooie, moderne, originele t-shirts zullen altijd verkopen.

Maar je moet natuurlijk een knap design hebben en de juiste kleurcombinaties.

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 31 oktober 2018 20:04:39 schreef Shiptronic:
Kleur is simpel: Zwart.

Zwart is done to death.

Moderne kleuren, modern design.
Zwart vind je overal..

@HmH:
Oh, wacht, nu begrijp ik pas waarom je zo over die "donaties" valt. Nee, ik bedoel het doneren van een geldbedrag(je). Dus, op dezelfde manier zoals je ook een bepaalde member-status kunt krijgen.

En dan nog over die T-shirts : Een paar schoten voor de boeg..

Waar rook is,... is iets defect.(*)
[afbeelding rokende magnetron]
Circuitsonline.net

(Een T-shirt voor op een feestje)
Shit !
Ben ik de enige techneut hier ?!
Circuitsonline.net

Voorkant : Ik kan jou helpen
Achterkant :
Ja, of bezoek eens
circuitsonline.net

Ik tem electronen
[afbeelding dompteur met zweepje en een vliegende electron)
circuitsonline.net

En om te voorkomen dat je de vraagbaak op een feestje wordt :
Inderdaad, mijn hobby is
>> electronica <<
Maar ik ben nu niet
bezig met mijn hobby.
circuitsonline.net

Achterkant : Drank, drugs of sex ?
Voorkant : U = I x R
Wie dit begrijpt,
mag mij aanspreken.
circuitsonline.net

Achterkant : Drank, drugs of sex ?
Voorkant : Neuh, ik hou van electronica.
circuitsonline.net

https://www.uploadarchief.net/files/download/ergosw.jpg

Ik praat graag over electronica.
....
Eigenlijk de ideaale man,
als je moeder een
defecte fohn heeft.

Jah, mijn hobby is electronica.
Oh, dus je bent niet geinteresseerd ?!
...
Wacht maar totdat je mobieltje defect is.

(Voor dames)
Ik weet het...
Ik ben niet mooi of knap.
Maar kan wel slim lullen over
jouw defect scheerapparaat.
(oh, sorry, je scheert je nooit ?)

En zo kun je nog veel meer bedenken.

(*) Ja, er is een CO'er met deze slogan.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Ja of gewoon een mooi shirt met een simpel klein logo'tje erop 8)7
Iets wat je aankunt zonder het gevoel als wandelend spandoek te lopen
Ik deel de mening van shiptronic, gewoon standaard zwart
Maar verschillende mensen verschillende meningen
Een volgedrukte is altijd nog leuk om aan de muur te hangen

bprosman

Golden Member

Nooit opgevallen? Er waren een paar jaar geleden T-shirts (uitverkocht op een paar grote maten na?), elektronica lineaal met pcb maaatvoringen en meer; de CO-voedingen ; een nixieklokje.

Grote maten ? Waar ? :-)
Vond het originele design (grijs met rode opdruk en logo) best aardig hoor.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.