Sonoff TH10/TH16 pompschakeling vloerverwarming

Hallo Allemaal,

Ik ben mijn CV & vloerverwarming wat slimmer het maken en nu kwam ik op het idee op ipv een pompschakelaar a 50 euro een sonoff TH10/TH16 te komen met een warmte sensor deze op de buis van de aanvoer te zetten en in te laten schakelen bij 35C.

Heeft iemand er ervaring mee, ik ben namelijk benieuwd of je de pomp ook 1x per 24 uur aan kan zetten terwijl temp < 35C is.

Aagezien ik een aantal Sonoff basics heb, leek het me wel een leuke manier om de pomp van de vloer ook slimmer te maken kost voor TH16 zijn rond de 12 euro.

Groetjes Hemant

Als je hem programmeert met bijv. arduino omgeving en zelf de logica implementeert dan is dit prima te maken.

Standaard zit de functionaliteit er niet in om hem eens per 24 uur in te schakelen als er geen warmtebehoefte is geweest.

Hi Erikkate,

bedankt voor je snelle reactie, heb je zelf zo een constructie en is dit beter dan een gewonen pompschakelaar behalve de rpijst dan wat dat is 50 euro vs 12 euro.

Ik heb op mijn sonoff basic tasmota draaien en Domoticz, daarnaast heb ik een homebridge voor mijn iphone om de basic's te bedienen.

Ik weet alleen niet of er nadelen zitten aan zo ene consstructie en welke sensor sonoff heeft er namelijk 2 en 2 types sonoff TH10 en de TH16.

Hemant

Als je geinteresseerd bent in meer dan enkel het schakelen van de pomp maar ook bijv. stroomverbruik van de pomp over tijd dan zou ik zo'n oplossing maken.

Wil je enkel de thermostaatfunctionaliteit gebruiken dan zou ik een standaard pomp schakelaar monteren (bijv. op marktplaats vind je ze ook voor een paar tientjes).

Zelf gebruik ik domoticz i.c.m. meerdere esp8266 varianten, waaronder ook sonoff modules.

Hoi,

Ik heb inmiddels de sonoff inclusief tempsensor aangesloten en dat werkt prima. Heb inmiddels ook een zomerstand via domoticz erin gezet zodat ie 2 minuten aanslaat mocht de cv in de warme maanden niet worden gebruikt.
Totale kosten 6 euro ipv van een klan en klare oplossing van 50 euro, maar dat knutselen is best leuk :)

Mijn volgende stap is het kunnen programeren en bedienen van een Honeywell CV1805 schakelaar middels relais daarnaast zou ik de honywell modulation ook willen bedienen via mijn telefonn middels de teleingang op een relais schakeling te zetten. Deze zouden via domoticz moeten werken icm de schakeling zoals boven genoemd.

Iemand heir ervaring mee?

Hemant