Technics SL-15 tangentiële pick-up

Vintage maar leuk om te repareren. alles werkt qua voeding etc alleen hij ziet de lp niet vroeg me af of er iemand tips heeft voor ik m ga demonteren.+

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Soms zit er een contact onder of in de rubber mat, soms is de mat verschoven en werkt hij niet.

Kan ook met een lampje gedaan zijn en een lichtsensor, die kan ook stuk.

Bij mijn B&O gaat het met een lampje en sensor in de arm. Op deze wijze weet de arm precies waar de plaat begint en dus of het een 33 of 45 toerenplaat is.

mel

Golden Member

Dat kan niet. Er zijn ook platen met de afmetingen van een single, die 33 toeren zijn...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
RAAF12

Golden Member

Yep, extended play heette dat, maar dat waren uitzonderingen. Meeste singles zijn gewoon 45 rpm. https://nl.wikipedia.org/wiki/Extended_play

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 18 november 2018 13:15:37 (19%)

Op 18 november 2018 11:51:20 schreef mel:
Dat kan niet. Er zijn ook platen met de afmetingen van een single, die 33 toeren zijn...

Ja, en platen met afmetingen LP die op 45 toeren moeten.

de SL-15 kent noch de extended single, noch de mini LP, het doet ook niet ter zake.. er worden wel optische sluisjes gebruikt (IR types) voor plaat en nummerdetectie en die dingen gingen al gauw achteruit..

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 18 november 2018 21:41:33 schreef pararuud:
[...]

Ja, en platen met afmetingen LP die op 45 toeren moeten.

Maxi single genaamd.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 18 november 2018 22:04:06 schreef kris van damme:
de SL-15 kent noch de extended single, noch de mini LP, het doet ook niet ter zake.. er worden wel optische sluisjes gebruikt (IR types) voor plaat en nummerdetectie en die dingen gingen al gauw achteruit..

Beste Chris waar vindt ik deze sluisjes en wat zijn de meest gebruikte partnrs ervban?

even a blind pig finds the mud sometimes.....
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
even a blind pig finds the mud sometimes.....