Primare P30 Processor Voorversterker

EricP

mét CE

Als je een text search doet, kom je ook bij dat display uit. Het zou natuurlijk te simpel zijn als dat de enige zou zijn :)

Ik heb geen flauw idee wat '12V remote' zou moeten doen. Het torretje is een hoeren-torretje: enige wat er speciaal aan is, is dat het een redelijk hoge spanning kan hebben.

Maar goed, je kunt het makkelijk meten. De basis moet laag zijn om de tor +12V naar buiten te laten doorzetten. Kijk of die tor inderdaad open gestuurd wordt in de situatie waarin dat zou moeten.
Als dat zo is, dan kun je ook kijken of die tor in geleiding komt.
Meten of er aangestuurd wordt, doe je op U21. De constructie wat creatief: R88 en R87 vormen een spanningsdeler op het moment dat de boel aangestuurd wordt. Dat impliceert dat pin 4 van U21 naar 12V getrokken zou worden als de boel 'uit' gaat. Diode D17 voorkomt dat.
Het enige waarvan ik verwacht dat het stuk zou gaan, is die tor. Het ding is gespect op 100mA. Als je iets raars op de uitgang doet, is het gelijk gebeurd.
Meet ff wat er op U21 gebeurt, evt. met R87 los. Als de aansturing daar wel is, dan kun je makkelijk verder zoeken. Als die er niet is... Dan zou er 1 pin van U21 dood kunnen zijn. Lijkt me niet waarschijnlijk, maar het kan natuurlijk wel...
Gelukkig kosten die chippies niks. Dus dat kun je experimenteel wel vaststellen als het echt moet. D17 is wel van belang om U21 binnen spec te houden. Waarschijnlijk gaat het ook wel een tijd goed op de interne protectie dioden, maar die zijn nadrukkelijk niet bedoeld voor dit soort mishandeling.
Mocht om welke reden dan ook D17 in sluiting liggen, dan is het natuurlijk ook einde oefening. Als je die pin van U21 niet 'laag' krijgt, dan kun je ook nog D17 en R87 demonteren dan meten...

Even snel gemeten:

Ik heb op de tor, aan de E 12V (zowel met de unit op standby als ingeschakeld) op de B 11,2V als de unit op standby staat en 10,6V als deze ingeschakeld is. op de C in beide situaties +/- 0.2V.

Als ik op de R87 meet heb ik daar aan de kant van U21 0.2V met unit op standby 5V en met de unit ingeschakeld 0.2V. (daarmee lijkt U21 dus te schakelen?)

Op R87 aan de kant van de tor heb ik in standby de eerder genoemde 11.2V en ingeschakeld de 10.6V.

Ik heb geen weerstanden los gehad.

Vandaag de spullen binnen gehad. De CS3310 van de Front kanalen vervangen en de Q4 (Uit het 12v remote circuit) vervangen en alles (volume regeling & inschakeltrigger) werkt weer naar behoren.

Dank voor de hulp!

Gr Arco

Hi Arcoruig!

Can you help me with the service manual for P30?
I have one with a few problems and that will help me a lot.
Thank you in advance!

Op 19 november 2018 23:24:50 schreef Torrevado:
Hi Arcoruig!

Can you help me with the service manual for P30?
I have one with a few problems and that will help me a lot.
Thank you in advance!

I restored the link,

http://www.arcoruighaver.nl/prive/P30ServiceManual.PDF

Will take it down in couple of days.

Regards,
Arco

Thank you Arco!
You made my life much easier and I'll save a lot of time from now on.
Much appreciate!
All the best!