Siemens Logo programma

Hallo!

Ik ben bezig met een siemens logo programmeren en loop een beetje vast. Het wordt een besturing op een carnavalswagen, alleen moet dus volledig op timers gaan draaien. Ik heb een start, stop en reset knop als ingang. Het programma loopt, maar hij loopt het maar één keer door. Weet iemand hoe ik het programma kan laten herhalen, tot er weer op stop gedrukt wordt?

En dan heb ik nog als tweede dat de stop knop eigenlijk een pauze knop moet zijn, dus dat de timers ook stoppen met tellen, en verdergaan zodra er weer op start gedrukt wordt. De resetknop moet uiteindelijk ervoor zorgen dat hij wel aan het begin van het programma verdergaat.

Misschien nogal veel info tegelijk, maar om te beginnen dat het programma zich herhaalt ben ik al super tevreden mee!

PS: Het programma is groter dan op de afbeelding, maar het herhaalt zich op dezelfde manier.

High met Henk

Special Member

Ik snap je wijze van programmeren wel, maar vindt dit voor een praalwagen beetje vreemd, daar je vaak meerdere acties tegelijk wilt..

Je kunt wel je laatste stap ook met een timer doen en daarmee de eerste stap starten waar nu ook i1 staat.

Je loopt dan wel ineens tegen andere problemen aan.

Als je beetje in de buurt woont wil ik wel met je meekijken

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Hallo Henk,

Zeker woon ik in de buurt, Roosendaal!

Ik moet het op deze manier oplossen omdat de ene beweging niet samengaat met de andere. Als ik een t1 maakcontact parallel wil zetten met i1 krijg ik een recursie zegt het programma.

High met Henk

Special Member

Ook daar zijn opties voor..

Morgen en overmorgen heb ik evt wel een gaatje om langs te komen.. Praat makkelijker als je nl. Ook de bewegingen erbij hebt. Ik vermoedde je programma zo al namelijk..

Mail me even (mail in profiel)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Begin te leren om in FBD te programmeren.
Dan krijg je zoiets als mijn voorbeeldje
Start - Stop(=verbreek!).
Wat je denkt met RESET is me niet duidelijk.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
High met Henk

Special Member

Fbd
Ld
Sfc
St

Maakt mij niet uit

Stl/il is iets voor mijn tijd....
Maar de taal is iets futiels
Structuur is het belangrijkste...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik heb dit op school het meeste gehad, dus vandaar de keuze voor ladderdiagram. Mijn stop knop is ook een maakcontact, ook daarom die keuze.

Lambiek

Special Member

Op 26 december 2018 17:02:19 schreef Erikvm:
Mijn stop knop is ook een maakcontact, ook daarom die keuze

Voor zulke contacten kun je beter een verbreker nemen, denk aan draad breuk.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Shiptronic

Overleden

altijd rekening houden met worst case scenario, je moet dus een detectie inbouwen dat je zeker wer dar de belangrijkste knop ook aan gesloten is(stekker vergeten terug te plaatsen/slecht contact), systeem mag dus alleen starten als de schakelaar gesloten is.

evt een Pilz ertussen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik snap de argumenten, alleen zit vast aan een budget, die verbreker ga ik nog wel veranderen, dat is niet zo duur.

Shiptronic

Overleden

Budget is nooit een argument om met veiligheid te rommelen. Ik hoor een manager ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
High met Henk

Special Member

Als ik er ben zal ik wel even kijken.

Kan wellicht nog wel iets regelen ;)

Laatst een schneider veiligheidsrelais overgehouden..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dat zou wel mooi zijn! Als dat maar gaat passen dan, zo groot is het kastje niet waar alles in zit.

High met Henk

Special Member

Moet ik nog wel weten waar en wanneer ik welkom ben (mits ik welkom ben)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Zullen we dat even via mail bespreken? Heb je een mail gestuurd.

High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Overleden

Op 26 december 2018 19:38:43 schreef Erikvm:
Dat zou wel mooi zijn! Als dat maar gaat passen dan, zo groot is het kastje niet waar alles in zit.

Dat scheelt die dingen zijn heel smal , maar ik zie bovenstaande post, dit komt wel goed :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.