Subwoofer pikt geluiden van de powerline op

mel

Golden Member

Ik heb het vermoeden dat de TS die PLC ondingen als heilig ziet.
Hij snapt niet , dat als het vroeger ZONDER power line wel gewerkt heeft, en nu niet, dat het Misschien TOCH aan de PLC zooi kan liggen... :) Ik hoop niet dat TS een boze buurman heeft, die ook nog eens zendamateur is :P

[Bericht gewijzigd door mel op vrijdag 28 december 2018 03:55:49 (16%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik kan je uit ervaring vertellen dat een netfilter je niet zal helpen! Hadden net hetzelfde probleem, en hadden zelfs nieuwere snellere gekocht. Maar niks hielp, ook met netfilters hadden we eigenlijk nog meer problemen.
Er is dan helemaal geen verbinding te krijgen, oftewel wel verbinding maar dan zo traag als een slak...

Hoopgevend dit... Als het zo'n ellende is, waarom mogen ze dan verkocht worden vraag ik mijn af....

Ik zou de topicstarter willen adviseren om eerst eens ferrietclamps te kopen en zowel het netsnoer als het signaalsnoer van de subwoofer daar een paar keer doorheen te halen.

Dit heb ik reeds geprobeerd en rond netsnoer een ferrietkern geplaatst, dit heeft niets opgeleverd.

Ik heb het vermoeden dat de TS die PLC ondingen als heilig ziet.
Hij snapt niet , dat als het vroeger ZONDER power line wel gewerkt heeft, en nu niet, dat het Misschien TOCH aan de PLC zooi kan liggen

Ik zie die PLC spullen helemaal niet als heilig en zou veel liever utp over heel het huis hebben, echter soms wil/kan je niet anders.
Op dit moment zie ik het helemaal niet zitten om mijn plafonds e.d. te beginnen uitbreken om een utp kabel te leggen.

We gaan proberen met een netfilter en dan ze we wel weer verder....

Op 27 december 2018 15:30:16 schreef Dinobe:

In de zoektocht naar de oorzaak van de bijgeluiden werd in eerste fase de oorzaak gezocht bij defect elco's in de voeding. Nu heb ik ervaring met defecte elcos waarbij de bovenkant duidelijk bol staat maar hier twijfel ik. Kan iemand aan de hand van de foto's zien of deze defect zijn? Kan ik dit eventueel met een eenvoudige multimeter nameten?

Hierbij ook een aantal foto's.

Hartelijk dank voor de input.

De elco's staan niet bol. Met de krimpfolie om de elco wordt meteen een klein rond plastic schijfje boven op de elco meegekrompen. Door uitzetting van het plastic zal het bol gaan staan en komt naar boven. Als je met je vinger er op drukt, zal je bemerken dat het gewoon iets ingedrukt kan worden.

De elco's staan niet bol. Met de krimpfolie om de elco wordt meteen een klein rond plastic schijfje boven op de elco meegekrompen. Door uitzetting van het plastic zal het bol gaan staan en komt naar boven. Als je met je vinger er op drukt, zal je bemerken dat het gewoon iets ingedrukt kan worden.

Hartelijk bedankt, ik had ook een vermoeden dat dit plastiek schijfje gewoon wat omhoog stond. Daarmee dat ik ook stelde dat wel ervaring had met elco's waarbij de kopse kant wel uit zichtbaar metaal bestaat. Hier is de kopse kant verborgen achter een plastiek schijfje... Geen idee waarom met dit doet, dit maakt het niet makkelijker...

Op 27 december 2018 16:23:15 schreef flipflop:
Die PLC kastjes injecteren zoveel troep in de kabels en ook nog in de Ether dat hele volksstammen daar last van hebben. En jezelf nu gelukkig ook.
De bedrading van je netspanning zijn ontzettend ongeschikt om high-speed data over te versturen. Als je dat wel doet gaat het enorm stralen, en dus storen op oa de kortegolf en ook op apparatuur dat op de netspanning is aangesloten. Gevolg: overlast voor jezelf en anderen. Stop ermee. Trek gewoon een paar Ethernet kabels, die zijn daar voor bedoeld. Of anders desnoods wifi gebruiken.

Waarom worden die dingen dan gewoon verkocht, terwijl die veel storing veroorzaken? En vaak is de ernst van de storing ook afhankelijk van het netwerkverkeer tussen de PLC-adapters onderling.

Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.

Op 28 december 2018 09:25:08 schreef Dinobe:
... Als het zo'n ellende is, waarom mogen ze dan verkocht worden vraag ik mijn af....

Je bent niet de eerste die zich dat afvraagt. Daar is ook wel de nodige discussie en protesten aan voorafgegaan hoor. En nog steeds. Het punt is dat er geen professionele gebruikers overlast ondervinden (luchtvaart, telecom, politie/brandweer/ambu, ...). Storing zit vooral op korte golf.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Powerline communicatie is al een oud idee. Elektriciteitsbedrijven waren er al in de jaren '80 mee bezig. O.a. om er op afstand meters mee uit te lezen. Maar het is altijd een problematische techniek geweest en dat komt, kort gezegd, doordat het elektriciteitsnet er niet voor is ontworpen. Ik heb de indruk dat de grote firma's er afstand van hebben genomen maar er zijn altijd mensen die er nog in geloven.

mel

Golden Member

Op 28 december 2018 10:56:36 schreef flipflop:
[...]
Je bent niet de eerste die zich dat afvraagt. Daar is ook wel de nodige discussie en protesten aan voorafgegaan hoor. En nog steeds. Het punt is dat er geen professionele gebruikers overlast ondervinden (luchtvaart, telecom, politie/brandweer/ambu, ...). Storing zit vooral op korte golf.

Dat is niet helemaal waar. Defensie, Radio Nederland Wereldomroep( bestaan die nog) hebben er wel degelijk last van. En de zendamateurs natuurlijk, maar dat interesseert niemand.. :S

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 28 december 2018 11:33:54 schreef mel:
... Defensie, Radio Nederland Wereldomroep( bestaan die nog)

Houden we alleen nog Defensie over. Maar zitten die niet vooral boven 50Mc?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
maartenbakker

Golden Member

Op 28 december 2018 09:25:08 schreef Dinobe:
[...]

Hoopgevend dit... Als het zo'n ellende is, waarom mogen ze dan verkocht worden vraag ik mijn af....

Omdat ze soms goed genoeg werken en dan de gebruikers op zijn minst enige tijd heel blij maken dat ze geen kabeltjes hoeven trekken of wifirepeaters hoeven in te stellen. Bij KPN was het vroeger een standaardoplossing, nu alleen op aanvraag. Dat zegt ook al een hoop.

Op 28 december 2018 09:54:17 schreef Dinobe:
[...]

Hartelijk bedankt, ik had ook een vermoeden dat dit plastiek schijfje gewoon wat omhoog stond. Daarmee dat ik ook stelde dat wel ervaring had met elco's waarbij de kopse kant wel uit zichtbaar metaal bestaat. Hier is de kopse kant verborgen achter een plastiek schijfje... Geen idee waarom met dit doet, dit maakt het niet makkelijker...

Simpel. Onderdelen zijn in principe nooit gefabriceerd om met alleen visuele inspectie beoordeeld te worden, en bij elco's met hogere werkspanning vindt men de extra isolatie kennelijk nodig, zelfs al telt het officieel niet als isolatie.

Bij een elco kun je er sowieso niet op vertrouwen dat hij niet stuk is als hij er goed uitziet, je moet het eigenlijk zien als een gelukje, een shortcut, als hij bol staat. En dan nog kan er in het apparaat meer aan de hand zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."