Elektrische kinderauto

Hoi!

Als eerst bedankt voor het toelaten op het forum.

Nu mijn vraag. Mijn dochter heeft een elektrische BMW X6 vanwaar de accu's slecht waren na 3 jaar. Vandaag nieuwe accu's ontvangen, echter na het installeren ervan slaat het stuur vast naar rechts (geen beweging meer in te krijgen) en de auto gaat ook niet meer aan.

Iemand een idee? Lijkt me dat als het misgaat de zekering eerst door zou moeten slaan. Maar kan de module een klap hebben gehad? Na de stuurinrichting los te hebben gekoppeld doet de auto verder nog niks. Ja, bij het indrukken van de knop geeft het dashboard ligt maar dat stopt weer zodra je het los laat.

Alvast bedankt!

Edit: Sorry trouwens dat ik het hier plaats maar vond een eerder bericht over een elektrische kinderauto in dit onderwerp

Tenzij iemand toevallig de exacte constructie van het ding kent, zul je wat meer details moeten geven, en een paar foto's van de accu's en zichtbare elektronica zouden kunnen helpen.

Is de accu wellicht verkeerd om gemonteerd geweest?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Is de accu wellicht verkeerd om gemonteerd geweest?

Ik ben er bang voor dat meneer hier hem inderdaad even verkeerd heeft aangesloten.. Piekspanning gehad? Ik ga morgen even foto's maken. Is nu toch te donker.

Nee, niet zozeer een piekspanning, maar een waarschijnlijk zeer grote stroom door de diodes van MOSFETs in motorregelaars. Het feit dat het stuur maximaal naar één kant draait betekend dat de regelaar daarvan waarschijnlijk om zeep is, en als de rest ook niet werkt is er waarschijnlijk nog veel meer stuk.

Voor de diagnose zijn foto's van alle elektronica nodig, indien mogelijk, en als je je woonplaats vermeldt is er misschien wel iemand die er even naar wil kijken. De kans is groot dat er dusdanig veel stuk is dat je dit echt niet zelf kunt repareren, en verder experimenteren zonder echt kennis van zaken richt mogelijk nog meer schade aan. Ik zou je aanraden om de accu niet meer aan te sluiten voordat er meer duidelijk is.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken