Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

er is niet lang meer te gaan maar een deel van de inboedel van mapper staat te koop
https://www.troostwijkauctions.com/nl/electronics/01-28645/

I would rather attempt something great and fail, than to attempt nothing and succeed
flash2b

Special Member

Crazy prijzen in die veiling. Een Tenma voeding (is gewoon Korad) voor meer dan de nieuw prijs. Rest is ook veel te duur.

Haha! Ja, nummer 16 is die tenma. Ik heb een identiek ding met ander naampie voorop bij Eleshop gekocht voor ongeveer 100 euro.

Dan moet je je bedenken dat op de veilingprijs meestal nog BTW en opgeld komt, dus als de veilprijs al boven de nieuwprijs ligt.....

Effe gechecked: Ze rekenen inderdaad opgeld, maar vinden het tactisch om het niet openbaar te vermelden hoeveel dat is.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
LetterHenk

Golden Member

De soldeerstations gingen als je dat erbij optelt voor nieuwprijs weg?
Wie doet dat nou?

Action expresses priorities LH
flash2b

Special Member

Een TEK TDS 2014B voor €950 ex opslag + btw. Crazy.......

Op 12 maart 2019 07:47:07 schreef Helmond:
er is niet lang meer te gaan maar een deel van de inboedel van mapper staat te koop
https://www.troostwijkauctions.com/nl/electronics/01-28645/

Even gekeken naar de voedingen en multimeters. Er is erg hoog geboden. Bij die prijzen komen nog veilingkosten en 21% btw.

Bijvoorbeeld nr 254, een steroviewer microscoop voor 570 euro ex kosten ex btw. Nieuw is die volgens mij veel goedkoper.

De soldeerstations gingen best duur weg.

Ik vind dit vreemd overkomen. Misschien dat iemand de opdracht had het hele bedrijf over te nemen tegen wat voor prijs dan ook? Of is de prijs op een andere manier opgedreven?

Als er tegen afloop van de gestelde termijn nog steeds geboden werd dan werd de sluitingsdatum gewoon weer wat verder gezet.
Nee, het is niet koste wat het kost naar 1 bedrijf gegaan.
Het is al lang zo dat er op veilingen soms dingen weggaan boven de nieuwprijs.
Het is net als gokken, je blijft bieden omdat je niet wil dat de prijs aan je neus voorbij gaat.

Op 12 maart 2019 17:09:10 schreef Brainbox:
Het is net als gokken, je blijft bieden omdat je niet wil dat de prijs aan je neus voorbij gaat.

Knettergek dus.

Ik gok alleen maar als ik win....

dijkmane

Golden Member

de prijzen gingen inderdaad sky high.

ik had best zo'n 6,5 digit DMM willen hebben, ze hadden er verschillende, de goedkoopste ging uiteindelijk weg voor 530 euro.
lijkt op zich nog wel redelijk, maar er komt 16% opgeld bij en er komt daarbovenop nog eens 21% BTW over dat opgeld.
dat wordt dus 530 + 84,80 + 17,80 = 632,60
en dan heb je een Agilent 34410A waarvan je niet weet of ie t doet ( tja, dan moet je op de kijkdag maar even naar delft komen ), zonder manuals, meetsnoeren etc.

de Keysight; type: DSOX2004A ging weg voor uiteindelijk netto 1062,30
en die krijg je zo mee, zonder doos, boekje, probes, etc.
ik zou dat nooit doen voor die prijs, dan kies ik voor zekerheid en koop wel een nieuwe.

bij die veilingen moet je echt voor jezelf een duidelijke grens stellen, overboden, jammer dan !

In no Sense, Nonsense

@dijkmane: Een kleine correctie: het opgeld bedraagt 17%, en de BTW wordt over het totale bedrag berekend. Dus die Agilent multimeter komt op een slordige €750,32.

Op 12 maart 2019 22:00:42 schreef RFDude:
@dijkmane: Een kleine correctie: het opgeld bedraagt 17%, en de BTW wordt over het totale bedrag berekend. Dus die Agilent multimeter komt op een slordige €750,32.

Ik heb mijn 34401A's (heb er twee, de rest is Keithley) nog voor ongeveer 200 euro gekocht, lang geleden. Gebruikt maar in goede staat. Ze zijn nu ook obsolete.

dijkmane

Golden Member

Op 12 maart 2019 22:00:42 schreef RFDude:
@dijkmane: Een kleine correctie: het opgeld bedraagt 17%, en de BTW wordt over het totale bedrag berekend. Dus die Agilent multimeter komt op een slordige €750,32.

je hebt gelijk.
nog eens een oude factuur erop nagekeken, in 2018 was het opgeld 16% ( dus daar ging ik nog van uit ) in 2019 hebben ze het een % verhoogd..
en de BTW inderdaad ook over het aankoopbedrag.

zo is de opbouw van een veiling factuur dan :

dan gaan enkele zaken gewoon over de nieuwprijs weg ...

In no Sense, Nonsense
echtepino

Golden Member

Word lid van de Benelux DX Club

Ik vind het niet echt een heel interessante prijs...?

edit: nouja, misschien is het gezien de ongebruikelijke vorm/indeling voor sommige mensen juist handig en is de aanbieding daardoor interessant. Voor mij juist een nadeel omdat ik veel dezelfde raaco's naast elkaar heb hangen.

[Bericht gewijzigd door Jochem op zaterdag 23 maart 2019 08:43:33 (68%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Of de prijs goed is mag je zelf beoordelen, maar ze zijn de enige (naar mijn weten) in Nl die ze kan leveren. In mijn ogen best een interessant houdertje zo'n BLC5 accu houder dus..link

(P.S. de BLC5 is de ouderwetse nokia accu en handig voor het voeden van kleine projectjes)

[Bericht gewijzigd door Robvansuilen op zaterdag 23 maart 2019 09:29:13 (16%)

Met vriendelijke groet, Rob
bprosman

Golden Member

Voor diegenen die altijd hun schuifmaat kwijt zijn. Er zijn tegenwoordig “Plastic” versies. 1 digit achter de komma. De “schuif-helemaal-uit-en-snel-weer-in-en-kom-op-0” test doorstaat hij glansrijk. De afwijking is +/- 0.2 mm (volgens de handleiding maar zit er dik binnen) maar voor “dr bij” helemaal prima zeker gezien de prijs van 3.75 Euro bij Action.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik heb ook weer eens iets. Zou ook deze weer nep zijn, net als mijn vorige "spot"?
Een krimptool met verwisselbare hulpstukken voor zes en een halve euri. Welke vent (vrouw) wil dat nou niet voor zo'n prijs?
En dan ook nog verzenden vanuit de USA... gratis?

Ik heb er eentje gekocht, we gaan het zien :-)

TonHek

p.s. Objectnummer : 392286379384

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 1 mei 2019 00:01:39 schreef TonHek:
Ik heb ook weer eens iets. Zou ook deze weer nep zijn, net als mijn vorige "spot"?
Een krimptool met verwisselbare hulpstukken voor zes en een halve euri. Welke vent (vrouw) wil dat nou niet voor zo'n prijs?
En dan ook nog verzenden vanuit de USA... gratis?

Ik heb er eentje gekocht, we gaan het zien :-)

TonHek

p.s. Objectnummer : 392286379384

Het is het proberen waard dus maar besteld. Ik vond ze tot nu toe “te duur” omdat ik een aantal tangen al afzonderlijk heb.

Kruimel

Golden Member

Ja ik heb ook maar de gok gewaagd, ziet er interessant uit, wie weet is het wat!

@TonHek: Hoe kom je aan die dingen? Zit jij continu eBay af te speuren of zo? (Ik klaag niet :))

rob040

Golden Member

Ook eentje besteld. Maar ik verwacht elk moment een mail dat de deal geannuleerd wordt. Gratis verzenden vanuit de USA, dat kan eigenlijk niet.
Of een filantroop is aan het uitverkopen.
Zal toch wel uit China komen...

hier op ali dezelfde voor 3 a 4x deze prijs.

Nog niemand heeft een annulering binnen?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

De order staat op betaald en niet verzonden.

Ik heb vanmiddag even de verkoper bekeken, actief sinds 2017, geen enkele feedback. Ik vermoedt dat het een gehacked eBay account is. Ze hangen er een nieuw Paypal account aan en dan is het vermoedelijk “cashen” tot ze tegen de lamp lopen.

Ik heb een soortgelijke tang (wel een 'merk') en wil de ontbrekende bekken erbij bestellen. Ik ben blij als ik een setje bekken voor 10 euro ex verzending kan vinden...

Dus ik ben benieuwd...

PS Ik had per ongeluk de EX BTW prijs gelinkt, zelfde adres zit deze zaak, zelfde ding (incl.) maar wel 40% duurder (???)

Op 23 maart 2019 09:25:27 schreef Robvansuilen:
Of de prijs goed is mag je zelf beoordelen, maar ze zijn de enige (naar mijn weten) in Nl die ze kan leveren. In mijn ogen best een interessant houdertje zo'n BLC5 accu houder dus..link

(P.S. de BLC5 is de ouderwetse nokia accu en handig voor het voeden van kleine projectjes)

Spijtig dat de middelste pen ook niet mee is naar buiten gebracht :(

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 1 mei 2019 00:01:39 schreef TonHek:
Ik heb ook weer eens iets. Zou ook deze weer nep zijn, net als mijn vorige "spot"?
Een krimptool met verwisselbare hulpstukken voor zes en een halve euri. Welke vent (vrouw) wil dat nou niet voor zo'n prijs?
En dan ook nog verzenden vanuit de USA... gratis?

Ik heb er eentje gekocht, we gaan het zien :-)

TonHek

p.s. Objectnummer : 392286379384

Ik ga me denk ik niet gelieft maken maar.

Het is verre van ideaal alleen de adereindhuls bekken zijn goed .

De rest zoals bijv de ongeisoleerde klauwkabelschoen zijn absoluut bagger hij vormt de klauwen niet goed om de draad en de isolatie .

Waardoor je geen betrouwbare verbinding hebt . :(

De set die ik heb is van sonic ietsje duurder .

Dan toch maar een knipex of een weidmuller scheelt ergernis.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Dit topic is gesloten