AVR externe eeprom monitoren

Arco

Special Member

in dat geval word de horizontale lijn met vertikale lijntjes op gebouwd :).

Geen idee wat je bedoelt.
Een horizontale lijn is een horizontale, en een vertikale een vertikale. Niks vertikale lijntjes in horizontale lijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
trix

Golden Member

ik dacht dat je bedoelde om de de volledige letter P te tekenen met alleen verticale bewegingen, bij vert. lijnen worden dat lange lijnen natuurlijk, maar bij de hor. lijnen worden dat dan allemaal vert. lijntjes naast elkaar.

maar je bedoelde natuurlijk de letter P tekenen met hor. & vert. bewegingen.

verkeerd geinterpeteerd van mijn zijde, sorry voor het misverstand.

Op 12 april 2019 16:02:06 schreef NarwhalLeo:
[...]
Verder zoals eerder aangegeven lijkt het me makkelijker om met lijnen te werken, je wilt toch geen rondingen enz gaan verwerken in je karakters. Waarom niet gewoon lijnen / vectors opslaan, hiervoor heb je in jou geval 8 bytes nodig per lijn start X positie (2 bytes want 300pixels > 256) start y positie, stop x positie, stop y positie. Eventueel kun je ook nog een lijndikte specificeren dan kom je op 9 bytes per lijn.

zoiets inderdaad, maar daar zitten nog wat stappen voor, het bepalen waar die X,Y pos. b.v. is.
er is een methode in C om in een 2D array te werken met losse bits.

http://www.mathcs.emory.edu/~cheung/Courses/255/Syllabus/1-C-intro/bit…

eigenwijs = ook wijs

Heb je wel eens een Logic Analyser geprobeerd?

Tegenwoordig kun je voor < EUR10 een logic analyser kopen met 8 kanalen die uitermate geschikt is om allerlij seriele protocollen (I2C, SPI, UART, enzo) te bestuderen. Je kunt niet alleen de data bekijken, maar met Sigrok / Pulseview kun je ook hele protocollen decoderen. Bij I2C EEprommetjes kan hij bevoorbeeld adressen en data uit elkaar halen, en lees en schrijf opdrachten van elkaar onderscheiden. Ook situaties die niet in overeenstemming zijn met het geselecteerde protocol worden vaak herkend en deze fouten worden dan in rood weergegeven. Erg handig! Op het moment ondersteunt Sigrok ongeveer 100 verschillende protocollen, en bijna elke maand komt er wel eentje bij.

Deze hardware werkt dan samen met Sigrok / Pulseview. Dit is Open Source software en daarmee dus ook niet duur :)

Sigrok werkt met best veel verschillende hardware:
https://www.sigrok.org/wiki/Supported_hardware

Voor beginners wil ik aanraden om op Ebay / Ali / China hardware te kopen die luistert naar de string "24MHZ 8ch"
https://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText="24MHz+8ch"

Ik ben van mening dat zo'n logic analyser een vast onderdeel zou moeten zijn van elk "arduino" starters pakket. Ik heb zelf ook een Rigol oscilloscoop, maar als ik met microcontrollers bezig ben maak ik meer gebruik van mijn EUR7 Logic Analyser dan van mijn EUR300 Oscilloscoop!

trix

Golden Member

nee nog niet geprobeerd, staat wel op mijn verlang lijstje. me eens een keer in verdiepen.

eigenwijs = ook wijs
Arco

Special Member

Als er firmware bestaat om bitmaps te tekenen, is het simpel om een 'echte' bitmapfile ervan te maken (alleen header en color table toevoegen)
Kans dat er al eens iets voor is gemaakt is voor echte .BMP files denk ik groter...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com