Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

Op 19 juni 2019 13:30:55 schreef rew:
Maar dan nog: Eur 0.10 per Wp is heel weinig. Mijn natte-vinger richtgetal is nog steeds 10x meer.

Paar jaar geleden 40euro/165Wp (~25ct/Wp) en 60euro/185Wp (~33ct/Wp) betaald voor nieuwe panelen. Per stuk, maar waarschijnlijk ook een (paar) jaar oud.
Was ik best tevreden over ;) Maar geen normaal maar een asymetrisch frame (de 33ct/Wp), dus bevestigen was wat lastiger.

Die 25ct/Wp waren buispanelen, waar recent iemand hier er een heleboel van had gekocht. Heb toen dit bedrag niet genoemd voor het geval dat hij meer betaald had...

Recent (paar maanden terug) 290W Victron panelen op marktplaats gezien voor 95euro/st. Waren gebruikt.
Waar zouden jullie voor kiezen? Nieuwe zonder garantie zoals deze 'auction' van 5 jaar oud of tweedehands van een zeer gerenomeerd merk, nog minder oud, maar óók zonder garantie?
Overigens zijn die Simax panelen van de link nog niet ingeklaard, dus geen idee wat dat nog gaat kosten...

Lucky Luke

Golden Member

Op 24 mei 2019 09:20:59 schreef 2N3055:
Elecrow heeft pcb's in de aanbieding de komende maand.
10x 10x10cm van $4,99 voor $0,99

https://www.elecrow.com/blog/where-do-you-find-the-opportunity-to-expe…

Jep. Heel leuk, de verzendkosten zijn alleen wel bijna evenredig gestegen. Netto kosten de printjes uiteindelijk ongeveer hetzelfde.

Alsnog niet duur, daar niet van. En ze moeten daar ook gewoon eten.

(Plus, elecrow doet gratis "kleurtjes", bij seeed moet je dan bijbetalen. Ook RoHS HASL is goedkoper bij elecrow)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op woensdag 19 juni 2019 20:46:05 (10%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Allemaal Lidl:

Accu 3s2p 4Ah 10 euro

Accu 3s1p 2Ah 7 euro

Da's dus iets minder en iets meer dan 2euro per losse cel (ik gok dat het gewone 18650 cellen zijn, hun 20V pack zijn dat wel) en gezien het gebruiksdoel neem ik aan dat ontladen met, pak 'm beet, 25C geen probleem is.

Accu (5S1P) + lader 25 euro
Boormachine ZONDER accu 25 euro
Samen 50 euro.
Of je neemt deze: vrijwel zelfde boormachine + accu + lader 25 euro

LET WEL OP DAT ER TWEE 20V SYSTEMEN ZIJN! Dit is het 'oude' systeem: de 4Ah accu (5S2P) is wel eens 25 euro geweest, nu weer 35 euro.

Verder nog een lijmpistool met basisstation voor 5euro, hetelucht pistool 7 euro, etc.

joopv

Golden Member

Op 19 juni 2019 12:06:20 schreef joopv:
Voor de zonnepanelen installateurs die hier meelezen:

https://www.moyersoen-auctions.com/ords/f?p=2008:11:::NO:::

Wauw, 20-30 euro per paneel (tot op heden)... Ben benieuwd wat die kavels vanavond opgebracht blijken te hebben.
edit
ik zie dat het 200-250W panelen zijn met bouwjaar 2014. Dat is wel wat minder dan wat tegenwoordig de standaard is.

Nou alle partijen zijn blijkbaar verkocht, en er is stevig op geboden. Wat ze uiteindelijk opgebracht hebben kan je niet meer zien.

Ik ben benieuwd hoe deze 4200 simax panelen verkocht / geinstalleerd gaan worden. Zou er bij verteld worden dat ze uit 2014 komen?

Met garantie kan je wat als de boel in het eerste jaar kapot gaat. Waar je bang voor moet zijn is dat ze na 5 of 10 jaar stuk gaan/onbruikbaar worden waardoor je ze niet kan terugverdienen.

Als je de panelen voor 10ct per Wp koopt, dan moeten ze het iets van 2 jaar doen voordat ze afgeschreven zijn. Alles wat je er meer uit haalt, dat is meegenomen. Dus ook als er drie van de tien kapot gaan na een jaar of drie dan is zo'n investering gewoon een goede geweest.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

vCraenenbroek heeft weer portable LED-bouwlamje in de aanbieding
Ik heb er al een paar jaar een van ze en dat bevalt prima.
Het LiPo ladertje (16850 accu) werkt, maar kan beter (veiliger). Dat kan je oplossen (Misschien iets voor een beurs projectje??).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

Inderdaad fijne lampjes en gaan best lang mee op de accu.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Weet je zeker dat dit lampjes op een accu zijn? Dat staat niet vermeld in de advertentie en op het plaatje lijkt onderaan een (net)snoer aan de lamp te zitten.

Het prijsverschil tussen 10W en 20W is dusdanig klein dat je al snel de 20W zou nemen. Echter gaat een 10W misschien langer mee op z'n batterij. Is de lichtsterkte (en daarmee het verbruik) misschien in een paar standen regelbaar?

Op 24 juni 2019 15:23:38 schreef Tidak Ada:
Het LiPo ladertje (16850 accu) werkt, maar kan beter (veiliger). Dat kan je oplossen.

Wat kan er precies beter/veiliger?

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

't Is maar een heel simpel ladertje met een tor, een twee kleuren LED en wat componenten. Geen sophisticated LiPo lader, maar het werkt en slaat naar verloop van tijd af.

Anders even bellen 073-5430728.
Duinweg 24, Schijndel is het dichtst bij voor jou.

Ander filiaal is in Landgraaf en je weet wie daar woont.... ;)

Ze verkopen dezelfde lampjes zonderonderstel in het zwart voor 230V, die kosten dan €3,-. Die draaien nu al langere tijd bij ons in de keuken dan de veel duurdere van de reguliere bouwmarkten.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Ah, made in china lampje met ditto lader :)

Als de cellen er uit kunnen dan gewoon los opladen.

Ik zie gewoon een 230V snoertje, en de advertentie vermeldt geen "accu", "batterij" of "oplaadbaar", dus het is als je het mij vraagt een reguliere lamp met een stekker, op een staandertje.

Als ze een oplaadbare hebben dan staat dat er op allerlei manieren bij vermeld:
https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/1417/1417763.jpg
[oude advertentie]

[Bericht gewijzigd door Jochem op maandag 24 juni 2019 18:56:50 (35%)

If you want to succeed, double your failure rate.

heb al meerdere van die dingen onder handen gehad, meestal te lang zonder lader gezeten en daardoor cel overleden, uiteraard halen die cellen de specs niet. er hoort een 8,4V ladertje bij van 1,5A. direct op 12V laden stookt de cellen op, er zit wel een lader met sigarenaanstekerplug bij maar daar zit dus iets in.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Hmm ingestonken :o Ik heb dat netsnoertje aangezien voor een handgreepje om het ding te richten.
Anderzijds heb ik toch goede ervaring met de mijne, ondanks het gammele ladertje, dat je natuurlijk niet een nacht in het stopcontact moet laten zitten.
Inderdaad kan je de accu er uit halen, maar waarom niet gewoon een degelijkere lader in het connectortje steken.
Het prijsverschil is er wel naar....

Anderzijds het ik toch een betere ervaring met die LED-stralers uit die tent dan met wat je elders koopt :( Zeker meer vaule for money!

@TESTMAN:
Geen autolader bij de mijne. Ladertje dat er bij mij bij zit is 5V (USB-plug) en inclusief de laadelektronica. In de lamp zit niets, behalve de batterij. Er zit ook maar één cel in, waar op het lampje (10W) lang genoeg brandt om je klus te doen :)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 27 juni 2019 22:44:49 (19%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 19 juni 2019 21:53:41 schreef r-p:
Allemaal Lidl:

Accu 3s2p 4Ah 10 euro

Accu 3s1p 2Ah 7 euro

Da's dus iets minder en iets meer dan 2euro per losse cel (ik gok dat het gewone 18650 cellen zijn, hun 20V pack zijn dat wel) en gezien het gebruiksdoel neem ik aan dat ontladen met, pak 'm beet, 25C geen probleem is.
[/url], etc.

Hier wat foto's. Gemaakt door Grizzly voor Parkside, dus googelen op Grizzly zal vast geen info over de cellen opleveren...
https://i.imgur.com/AugcPy9l.jpg

Lijkt een uitgebreid BMS maar balanceert het ook? Eerste gedachte is dat er 3 cellen zijn dus ook 3 FETs. Maar nog niet gezocht of dat ook inderdaad FETs zijn. Zal ze eens vergelijken met 3s printjes die ik heb liggen (ongebruikt) uit China...

https://i.imgur.com/sXlUiVSl.jpg

https://i.imgur.com/QbN0qdDl.jpg

Ik probeer straks uit te vinden of het compatibel is met het 10,8V Parkside systeem...

Antwoord: ja en nee. 1 minuut met een zaagje en hij klikt vast, maar de "+" en de "-" zijn omgedraaid, dus boormachine draait de verkeerde kant op ;) Deze kunnen in de boormachine worden omgesoldeerd en de lader is dusdanig dat deze zonder al te veel problemen ook omgebouwd kan worden (beetje hak-en-breek-werk, maar waar de "+" naar toe moet worden verplaatst, is een leeg soldeereiland voorzien voor de laadpen wat nergens op aangesloten zit).
Links de nieuwe 12V, rechts de oude 10,8V.
https://i.imgur.com/NeZztHhl.jpg

Het extra ronde contact is via (volgens mij een gewone) weerstand van 4k3 (gemeten) aangesloten op de "T".
Een nieuwerwetse lader doet daar vast iets mee, de oude heeft daar geen aansluiting zitten.
https://i.imgur.com/fWV0wLjl.jpg

Kruimel

Golden Member

Julian Ilett heeft er een filmpje over gemaakt: link.
Om de prijs hoef je het niet te laten iig... Weet niet of er balancering op zit, die TO-252 zijn waarschijnlijk alleen schakelaars voor beschermin tegen over- en onderspanning. Misschien doen die SO-8 dingen wat? Lastig te zien.

Voor de mensen die goedkoop een wifi camera willen en of willen stoeien met esp32.... hier voor 4.44 euro dus complete bouwset.
https://m.banggood.com/Geekcreit-ESP32-CAM-WiFi-bluetooth-Camera-Modul…

Jeez... een 32 bit CPU, flash ROM, RAM, WiFi + een digitale camera voor wat meeste mensen verdienen met 10..15m werken als niet nog minder. Gratis verzending vanaf andere kant v/d aardkloot ook nog. We zijn definitief het "post scarcity" tijdperk binnen gestapt. :)

Volgende week bij de Aldi:
Metalen stellingkast € 25. Draagvermogen 175 kg, zal wel voor de hele kast zijn niet per plank gok ik zo. :p Ook interessant:
Draadsnijset 2 tientjes.

Nee ik wordt niet betaald door Aldi om dit soort aanbiedingen hier onder de aandacht te brengen! :+ Kom 't gewoon tegen en ja lijkt wel leuk.

Op 12 juli 2019 14:44:21 schreef BenI2C:
Voor de mensen die goedkoop een wifi camera willen en of willen stoeien met esp32.... hier voor 4.44 euro dus complete bouwset.
https://m.banggood.com/Geekcreit-ESP32-CAM-WiFi-bluetooth-Camera-Modul…

Als ik zo'n ding koop gaat het natuurlijk weer op de plank liggen wachten tot ik er nooit aan toe kom...

Gelijk bestellen dus :)

Hier een link naar de niet-mobiele-versie van de site. (edit: speciaal voor Peter112 nu met CN warehouse voorgeselecteerd)

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 12 juli 2019 16:32:21 schreef Jochem:
[...]Als ik zo'n ding koop gaat het natuurlijk weer op de plank liggen wachten tot ik er nooit aan toe kom...

Gelijk bestellen dus :)

Hier een link naar de niet-mobiele-versie van de site.

Wel voor meer dan de dubbele prijs...

rob040

Golden Member

Hangt af van waaruit verstuurd wordt (China of UK).

dijkmane

Golden Member

https://www.ebay.nl/itm/2in1-898d-Soldering-Iron-Rework-Station-Hot-Ai…

heb er 1 besteld, ik ben benieuwd.

zal wel weer te mooi om waar te zijn wezen ...

In no Sense, Nonsense
rob040

Golden Member

Ik zie objectlocatie USA staan, dat in combinatie met prijs en gratis verzenden is zeer verdacht.
Na 2 keer een krimptang besteld te hebben laat ik het maar voor bij gaan, ondanks dat ik mijn geld terugkreeg.

Sine

Moderator

zal wel weer te mooi om waar te zijn wezen ...

Hahaha, wat denk je zelf :P

Ben benieuwd.
Geen returns, maar 51 feedback en geen van deze set, 110V.
Aan de andere kant, als de heatgun echt is is het al Eur 10 waard.

vergeten

Golden Member

De dollarprijs is een euro minder dan het typenummer!
Zou er sprake zijn van een tikfout? :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Dit topic is gesloten