Op 1 augustus 2019 23:01:08 schreef MGP:
Uw verbeelding laten spreken
eens kijken in de manual naar die instructie...
Of eerst eens met sound of freqout proberen zodat je het programmeren wat meer in de vingers krijgt.
SOUND en FREQOUT lukt wel. Ik heb meerdere melodiën gemaakt. Dat krijg ik wel voor elkaar. Ook in diverse volgordes.
Echter zijn beiden het nét niet:
FREQOUT geeft de mogelijkheid om een exacte frequentie in te stellen, maar geeft een m.i. naar signaal wat redelijk 'schor' klinkt (filtering helpt best wel wat, maar de speaker blijft 'sissen', o.i.d)
SOUND geeft de mogelijkheid om meerdere tonen achter elkaar te laten spelen, geeft een redelijk nette blokgolf die ook wel klinkt, maar hierbij kan je de frequentie niet exact instellen, maar bij benadering met een çonstante die weer geen zichtbare relatie heeft met de frequentie (bv 104 = 438 Hz, 107 = 500Hz, etc).
HPWM geeft ook een mooie blok, met de duty-cycle kun je min of meer het volume regelen. Maar hij blijft in uitvoering (In de PIC basic cursus gebruiken ze het voor een motor, die bv op 25% blijft draaien en het programma verder gaat).
Dus ik kom er wel bij benadering, maar het mooiste zou zijn geweest als SOUND de mogelijkheid gaf de exacte frequentie te genereren. al dan niet gebruik makend van een extern kristal omwille van de stabiliteit en nauwkeurigheid.