Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

"2in1 898d Soldering Iron Rework Station Hot Air Gun Tip 11 Tips Heat Gun"

Misschien dat je er alleen een soldeerpunt voor krijgt? Tip 11?

dijkmane

Golden Member

Volgens description krijg je o.a. :
Feature:
Hot air and hot iron 2in1 rework soldering station
Extremely low noise and space saving design
Dual LED digital displays to show precision temperature
..... Etc ....

Van die krimptang ga ik ook de refund aanvragen, a.s. Woensdag loopt de uiterste leverdatum daarvan af..

In no Sense, Nonsense

Van dezelfde verkoper:

Combo-Set-3CFM-1-4hp-Air-Vacuum-Pump-HVAC-Refrigeration-AC-Manifold-Gauge-r134 miniatuur $11,88 (170 verkocht)

https://www.ebay.nl/itm/Combo-Set-3CFM-1-4hp-Air-Vacuum-Pump-HVAC-Refr…

En er is feedback voor dit artikel:

LET OP: 110Vac 60Hz uiteraard !

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 20 juli 2019 22:57:09 schreef dijkmane:
https://www.ebay.nl/itm/2in1-898d-Soldering-Iron-Rework-Station-Hot-Ai…

[bijlage]

heb er 1 besteld, ik ben benieuwd.

zal wel weer te mooi om waar te zijn wezen ...

Ik heb even op het type gezocht want ik hoopte te kunnen zien of het is aan te passen voor 230v. Helaas is het een echte 110v hulptrafo onderin. Waarom ze daar geen switcher in hebben gezet? In deze review kan je op 17.17 zien dat het geen 2x110v trafo is.

Ook kwam ik een filmpje tegen van Dave over een originele die aan zelfsdestructie heeft gedaan.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
dijkmane

Golden Member

voor iets van 20 euro heeft ome Ali de 230V variant : https://nl.aliexpress.com/item/26V-34V-10-6V-Transformer-220V-input-30…

is t alsnog geen geld.

ik wacht eerst maar even af of ie wel geleverd wordt...

In no Sense, Nonsense

Nou ja, ook al heb je er niks aan, een koopje heb je! _/-\o_

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 1 juli 2019 14:56:50 schreef Kruimel:
Julian Ilett heeft er een filmpje over gemaakt: link.
Om de prijs hoef je het niet te laten iig... Weet niet of er balancering op zit, die TO-252 zijn waarschijnlijk alleen schakelaars voor beschermin tegen over- en onderspanning. Misschien doen die SO-8 dingen wat? Lastig te zien.

Ik had je link gemist. Bedankt!!! ((Betreft 12V Lidl 4Ah accu's)
Korte samenvatting: geen balancering ondanks vele andere beveiligingen... En de extra aansluiting wordt niet gebruikt ;)

Op 22 juli 2019 09:44:14 schreef dijkmane:
voor iets van 20 euro heeft ome Ali de 230V variant :
is t alsnog geen geld.

ik wacht eerst maar even af of ie wel geleverd wordt...

Ik zat al te bedenken of ik een trafo had die deze spanningen afgeeft maar kon me niet voorstellen dat het hetelucht soldeerding daarop draait dus dat die nog steeds 110V nodig heeft.
Of vergis ik me totaal in hoeveel vermogen een reworkstation nodig heeft?

Het hetelucht/soldeer-station noch de manifold & pomp zal geleverd worden. Het gaat vrijwel zeker om een gehackt ebay account. De prijzen zijn 1/10 van de werkelijke prijzen en bij de prijs zit ook nog eens de Trump-heffing in :)

Op 20 juli 2019 23:22:48 schreef Sine:
Hahaha, wat denk je zelf :P

Voor het geval "te mooi om waar te zijn", of nepperds: iemand ervaring daarmee?

Ik zou verwachten: lang wachten op levering, vast stellen dat levering niet deugt / nep / zaken ontbreken oid, navraag bij verkoper, geen of onbevredigende reactie, claim bij eBay danwel PayPal, weer lang wachten, waarschijnlijk geld terug, 'rommel' mogen houden? Iemand hier dit traject al eens doorlopen?

(P.S. m'n ex-vriendin heeft dit ooit eens gehad met een tattoo machine die nooit geleverd werd (wrs. niet eens verzonden :o ). Duurde héél lang (maanden) maar uiteindelijk wel geld terug).

De procedure is vrij simpel : over 3 weken beginnen veel mensen te klagen over niet ontvangen goederen. Dan wordt duidelijk dat de verkoper in gebreke blijft, wordt het account gesloten en krijg je je geld wel snel terug. Zowel koper als verkoper schieten er niets mee op.... Een individuele klacht is lastiger : er moet toch enig bewijs gevonden worden dat de koper niet de oplichter is. Zo kreeg ik eens een waardeloze munt toegestuurd i.p.v. het gekochte product. Ook in dit geval verliep de afhandeling soepel. Reden voor mij om op ebay te blijven kopen.

dijkmane

Golden Member

Op 23 juli 2019 00:20:31 schreef RetroTechie:
[...]
Voor het geval "te mooi om waar te zijn", of nepperds: iemand ervaring daarmee?

Ik zou verwachten: lang wachten op levering, vast stellen dat levering niet deugt / nep / zaken ontbreken oid, navraag bij verkoper, geen of onbevredigende reactie, claim bij eBay danwel PayPal, weer lang wachten, waarschijnlijk geld terug, 'rommel' mogen houden? Iemand hier dit traject al eens doorlopen?

(P.S. m'n ex-vriendin heeft dit ooit eens gehad met een tattoo machine die nooit geleverd werd (wrs. niet eens verzonden :o ). Duurde héél lang (maanden) maar uiteindelijk wel geld terug).

van de krimptang uit deze post : https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2077591#2077591
heb ik afgelopen maandag een geschil geopend op ebay, vandaag is het geld weer verschenen op paypal.
ik heb dus een week of 6 op niets zitten wachten, maar het kost me ook niets, behalve een paar muisklikken. Zolang je met paypal betaald en niet via wazige sites aankoopt, is t wel veilig.

zo'n verkoper hoopt er waarschijnlijk op dat mensen het vergeten en geen claim indienen, dat is dan de winst.

In no Sense, Nonsense
Tidak Ada

Golden Member

Voor wie het kan gebruiken:

HBM Biedt een hand inductie verwarmer voor o.a. het lossen van bouten, moeren en lagers, maar bijvoorbeeld ook voor het verhitten van een getters.

https://www.hbm-machines.com//producten/werkplaatsinrichting/overigewe…

Helaas geen info over vermogen

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Je zou bijna zeggen dat je aandelen HBM hebt ;)

Alex P

Golden Member

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

de grote C heeft het moeilijk in de vakantietijd, kreeg al per post een 10% korting geldig tot eind augustus.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

@Sine:
Nee hoor, maar ik krijg toch een mailing van ze en als ik het dan interessant vind, zet ik het hier neer; belangeloos...

Ik ken verder genoeg mensen, die geïnteresseerd kunnen zijn en dit ding is bovendien niet alledaags ;)

Dalibor Frany (heb jij daar echt geen belangen bij? >:) - :P)) heeft er al een, maar ik ken er nog meer....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hubie

Special Member

Volgende week,Aldi,USB 3.0 128 GB Stick,13 euro.

Op 29 juli 2019 17:26:23 schreef Tidak Ada:
Voor wie het kan gebruiken:

HBM Biedt een hand inductie verwarmer voor o.a. het lossen van bouten, moeren en lagers, maar bijvoorbeeld ook voor het verhitten van een getters.

https://www.hbm-machines.com//producten/werkplaatsinrichting/overigewe…

[bijlage]

Helaas geen info over vermogen

Ik heb er een nodig van zeer hoog vermogen, veel meer dan deze heeft. Weet iemand waar dat te vinden is?

Arco

Special Member

Wat is 'zeer hoog', en 'veel meer'?... ;) (banggood heeft losse units tot 2500W)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het gaat erom heel dikke bouten te kunnen lossen die al vele jaren vastzitten in heel dikke staalplaten. M30 etc. Geen idee van het vermogen.

High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
dijkmane

Golden Member

Op 20 juli 2019 22:57:09 schreef dijkmane:
https://www.ebay.nl/itm/2in1-898d-Soldering-Iron-Rework-Station-Hot-Ai…

[bijlage]

heb er 1 besteld, ik ben benieuwd.

zal wel weer te mooi om waar te zijn wezen ...

en inderdaad...
claim ingediend, geld terug en weer klaar.

toch jammer dat je wacht op niets...

In no Sense, Nonsense
Kruimel

Golden Member

Op 23 augustus 2019 23:38:44 schreef Hoeben:
Het gaat erom heel dikke bouten te kunnen lossen die al vele jaren vastzitten in heel dikke staalplaten. M30 etc. Geen idee van het vermogen.

Dat is niet heel specifiek, misschien heb je gewoon een grotere sleutel nodig. Heb je het al geprobeerd met een stevige ringsleutel en een pijp er op?

Dit topic is gesloten