Eagle zoom all is de kluts kwijt?

Ik heb eenzelfde probleem bij het maken van een afbeelding voor het maken van een print. Als ik een potmeter plaats in een ontwerp dan wordt de ruimte daarvoor overgenomen door de cam2image.ulp
Zie afbeeldingen:

wat we eigenlijk nodig hebben is een layer die wel wordt getoond maar niet in de berekeningen voor grootte wordt meegenomen. Dan zou jij de tekst in die layer kunnen schrijven. De as van de potmeter in mijn design is leuk om te zien, maar heeft niets met de grootte van de print te maken. Als er zo'n layer zou zijn dan kun je de libraries aanpassen zodat voor de pcb niet relevante info in die layer wordt getekend.
Ik ben al even met een aantal layers bezig geweest maar alles wat ik tot nu toe probeerde beinvloedt de grootte van de pcb

reading can seriously damage your ignorance
fatbeard

Honourable Member

Je kunt inzoomen tot datgene wat je wilt zien en dan bij de export opgeven dat je niet alles wilt hebben.

Beetje een klutz, maar toch.
Als je echt alleen de PCB wilt hebben moet je Gerbers maken...

[edit]
Ik zie nu dat je het met een ulp doet, wellicht kun je die aanpassen?

[Bericht gewijzigd door fatbeard op vrijdag 20 september 2019 12:32:26 (17%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Tja, er staat een kader in de dimension (layer 20) in het ontwerp. Daarmee zou eigenlijk de export en ook de zoomfunctie moeten werken. Meer hoef je toch niet te zien.
Ik zal eens kijken of ik de ulp kan aanpassen zodat het dimension kader maatgevend is.

[Bericht gewijzigd door hennep op vrijdag 20 september 2019 12:43:35 (21%)

reading can seriously damage your ignorance
fatbeard

Honourable Member

Beter nog: maak het selecteerbaar.
Misschien wil je in sommige gevallen wèl alles zien...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.