38e Radio Onderdelen Markt 'De Lichtmis'

bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
elmowww

Golden Member

Zijn er nog last minute lifters vanuit regio eindhoven /veldhoven?

Ik ga waarschijnlijk toch nog even heen een weer rijden...

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Was mooi weer en mooie volle markt, rondom het restaurant stonden geen kramen erachter wel maar waren nauwelijks bezet.
Meest handelaren ook wat duits en heb wel engels gehoord maar weet niet of dat de bezoekers waren of de handelaar.
Alleen een paar motortjes en een paar relaissvoetjes gekocht.

flash2b

Special Member

Het was weer een leuke markt en ik was gelukkig voor de hoos buien weg. Er waren wel wat minder kramen als verleden jaar en ook een stuk minder bezoekers. Hierdoor was er ook minder aanbod. Ik heb weer veel bekende COers en andere gezien en gesproken wat de dag nog leuker maakte.

Om 8:24 was het nog niet zo druk:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20190928_082439_resized.jpg
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20190928_082802_resized.jpg

Iets later al weer wat meer:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20190928_084410_resized.jpg

Maar er waren ook lege kramen :'(
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20190928_084540_resized.jpg

https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20190928_162921_resized.jpg

Mijn buit is zeer bescheiden:

  • Analogic DP100 5½ digit 0,015% multimeter
  • Sanwa 360-YTR multimeter
  • Sloop print met daarop 2 potted op-amps en precieze weerstanden (van de Shiptronic stand)

Het koopje van de dag was voor mij zeker de Analogic DP100 die natuurlijk niet werkte toen ik hem thuis inplugde ;(. Er bleek een NiCd akku pack in te zitten en door die los te nemen, starte hij gelukkig op :) . Heb net een korte DC en R test uitgevoerd, en daar is die binnen specs. Ik zal hem uitgebreid showen in het test apparatuur topic.

blackdog

Golden Member

Hi,

Ondertussen weer terug in Amsterdam en hieronder een plaatje van de score...
Verder hebben Henk en ik diverse mensen de hand kunnen schudden maar vreemd genoeg heb ik Tidak Ada niet gezien...
Met moetwil natuurlijk heeft hij mij ontlopen :-)

http://www.bramcam.nl/Diversen/Lichtmis-2019.png

.
Links bovenaan een mooi +-50uA metertje, dan daaronder wat Vectron 1KHz ja dat lezen jullie goed oscilatoren,
alleen ik kan van deze CO-236 geen aansluitgegevens vinden.

Dan een XR-2206 en drie zakjes Video stuurtorren voor ruisarme versterkers of lineaire versterker trapjes.

Twee bosjes mooi coax om mijn NTP Server eindelijk netjes bij de andere netwerkapparatuur te zetten.
Bijna 70 stuks hef4517, ik kocht deze week in een winkel er één voor 3,75€ en nu was ik voor de hele zak 3€ kwijt. :-)
Nooit krijg ik dit natuurlijk op, ik gebruik dit IC (64bit Shift reg) in een digitale ruisgenerator, komt later hier als topic op CO.

Dan een ELV DCF ontvangen, kon ik ook zo snel niets van vinden, er komt 77,5KHz uit en seconde pulsen.

Vijf potmeters de linker twee zijn ruim 300 Graden 10K potmeters die vreselijk mooi lopen.
De drie andere, alle drie verschillende merken zijn deze keer laag Ohmige typen die mooi draaien,
dus niet met dik draad gewonden de meest rechtse loop erg mooi voor een 200 Ohm 10 slagen potmeter.

En dan nog een paar blauwe printjes voor het aanvullen van de voorraad

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
fzwart

Golden Member

Jammer dat die markten allemaal zo ver weg van het westen van het land zijn. Om nu 260 kilometer (heen en terug) te rijden is me gewoon te ver. Ik ben dan langer onderweg dan ik op de markt ben.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar
bprosman

Golden Member

Vandaag met mijn dochter geweest en ook weer wat CO-ers tegengekomen, Flash2B, Miedema (nogmaals dank voor de Acorn Atom "ingewanden"), Ship uiteraard op zijn stand, Henri, Mans, en nog wat anderen.

Vandaag was ik in de kastjes "mood". Lege keyboard kast, wat gewone inbouw kastjes (Zwart) die ik voor 3 voor 5 Euro niet kon laten liggen.

Wat BB varicaps voor de TDA7000 radio, wat losse componentjes en de soldeerlitze bij van Dijken.
Paar netadapters van 7.5V, ideaal voor de toch al heetlopende MPF-1B's

En een Eprom programmer op de stand van Ship waar ik inmiddels de software en het manual van gevonden heb en het ook lijkt te doen, althans de zelftest doet het al.

P.S Die slippers had ik al ;-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
KGE

Golden Member

Vanmorgen mooi weer en goede temperatuur. Maar weer kleiner als vorig jaar helaas. Weinig bijzonders gescoord: paar 7/16 coax spulletjes en een 2.8" SPI displaytje, paar lithium cellen en een losse lader. Hopelijk doet het ding zijn naam geen eer aan... (Ultrafire).
Wel weer gezellig.

Op 28 september 2019 17:15:49 schreef fzwart:
Jammer dat die markten allemaal zo ver weg van het westen van het land zijn.

"Het westen" ligt ook zo'n verrekt eind weg. Wat doe je ook in zo'n uithoek?! :9

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
miedema

Golden Member

Lichtmis blijft een leuke markt :-)
Gezellig, veel CO'ers gezien en gesproken, met flash2b uitgebreid rondgelopen.
Op de Lichtmis zijn er toch meer stands met amateurs die aan het opruimen zijn. Met navenante leuke prijsjes.

Weinig gekocht.... Na thuiskomst meteen zo druk aan het klussen geslagen dat de spulletjes nog in m'n auto liggen :-)
Wat onderdelen, zware 12V voeding met mooie koelplaat en grote ringkern, paar kleine ringkerntrafootjes, BNC 50->75 Ohm adapter etc.

Het meest blij ben ik met een stuk héél breed krimpkous (plat 12cm). Al een paar jaar naar gezocht, en nooit gevonden. Ik ga het gebruiken om weer accupacks voor mijn Princeton Applied Research model 113 pre-amp te maken, zodat die weer aardlus- en potentiaalverschilvrij kan voorversterken :-)

Bij aanvang van de markt (zeg een uur of acht) was er wel vrij veel interessante meetapparatuur. En bij een paar stands ook vriendelijk geprijsd (daar komt ook flash2b's 5,5 digit meter vandaan). B.v. veel scopes voor Eur 12,50, en niet de minste: Hamegs en Teks.
Maar er zat niks bij wat mij kon bekoren, en om een uur of negen was het mooiste daar wel weer weg.

Al met al toch een prima dagje :-)

groet, Gerjan.

Op 28 september 2019 19:17:05 schreef flipflop:
[...]
"Het westen" ligt ook zo'n verrek eind weg. Wat doe je ook in zo'n uithoek?! :9

Als ze de pensioenleeftijd hebben bereikt willen ze graag naar het oosten (Twente) verhuizen voor de rust en de mooie natuur.

Daarvoor hebben ze nooit oog gehad voor het oosten van Nederland. :-) :-)

I love it when a plan comes together !

Als bestuurslid uiteraard ook de markt over gegaan. Mijn buit bestond uit 400m stereo audio kabel, welke hopelijk ook gebalanceerd goed werkt, 4 condensatoren 10000mu 40v (bij kwakkelstein weg) en een paar vinyl singeltjes.

Voor de rest was het een goede markt. Op naar volgend jaar, proberen om de markt weer wat voller te krijgen

Groeten rick

bprosman

Golden Member

Op naar volgend jaar, proberen om de markt weer wat voller te krijgen

Mijn dochter had nog een idee : "Valet parking" :+

(bij kwakkelstein weg)

Zag bij Kwakkelstein geen hondje (meer), durfde er ook niet naar te vragen ;(

Jutberg is Jutberg niet meer, dit begint toch wel (na Rosmalen) mijn favoriete markt te worden ondanks de afstand (145Km enkele reis).

[Bericht gewijzigd door bprosman op zaterdag 28 september 2019 22:10:06 (21%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Hé Blackdog, dacht ik toch dat jij me had ontlopen.... :+ Er werd mij verteld dat jij mij had gesignaleerd; dat zal wel een misverstand zijn geweest. Ik liep vanaf negen uur samen met Heer Pietplof rond. Die man zie je, gezien zijn postuur (lengte) toch niet snel over het hoofd ;) Bovendien droeg ik een toch vrij opzichtige amber-gele jas. Misschien werkte die jas tot mijn incognito? Je was trouwen ook obscuur bij de koffie rond 11 uur! Helaas was dát deze keer een staande receptie.

Afijn, toch weer velen mogen ontmoeten.
Van mijn boodschappenlijstje helaas niets kunnen vinden, maar toch wat opmerkelijke zaakjes kunnen scoren:

• Een drievoudige 30A ampère meter voor een 3-fase installatie
• Een mooie connector set voor een inschuif unit (ongebruikt)
• Een Valvo PL5 thyratron
• Twee dikke (10mm) rode LED’s en een verlichte IP68 drukbouton op de stand van Zirconium (was zelf niet aanwezig).

Tijdens de laatste seconden van mijn aanwezigheid toch nog nat geregend tijdens het inladen van de spullen in de auto. Aan een groepsfoto van het gekochte spul wordt gewerkt.....

Heer Pieter, nogmaals mijn dank voor de ontvangst gisteren!!
Toch vond ik die tweede nieuwe ‘Jutberg’ al beter dan de eerste Oisterwijkse. Misschien wat geduld hebben..... Onbekend maakt onbemind, ook voor handelaren......

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

op de stand van Zirconium (was zelf niet aanwezig).

Lucien heeft zijn bedrijf verkocht.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Toch stond zijn moeder op de stand....

Op 28 september 2019 17:42:21 schreef bprosman:
Vandaag met mijn dochter geweest ......
[bijlage]

En... wat vond de dochter er van ? ;)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 28 september 2019 23:39:06 (72%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@blackdog,

Ha Bram hierbij de gegevens van je Vector oscillatoren Vector CO236.

DSAP002401.pdf

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
blackdog

Golden Member

Hi Henk!

Mijn dank is GROOT, de eerste module die ik aansloot zat +3ppm te hoog boven de 1KHz, wat de uitgangs frequentie is.

Kom dit document uit je eigen collectie? wat ik heb echt goed gezocht...

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Ha blackdog,

Ik heb het origineel een zilver kleurige sheet maar daar kan ik natuurlijk nog niet bij :( dus deze komt van een archief ;)
Je frequentie is wel interesant voor de AC bron :P succes er mee.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.
blackdog

Golden Member

Hi,

Henk, nog wat bewijs dat je info zinvol was, ik heb mijn Miedema 10MHz referentie opgestart en de Siglent functie generator/Counter hier op aangesloten.
Dan zijn mooi de statistieken te zien van de paar uur dat deze Vectron aan staat.

http://www.bramcam.nl/Diversen/Vectron-CO-236-01.png

Hier is weinig mis mee voor 4 uur aan staan, ik ben er tevreden mee.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.