Dag, Ik heb het schermpje stuk van mijn tester Fluke T5-1000 weet iemand waar ik dit kan kopen of kan iemand mij dit herstellen?(schermpje van een defect apparaat) Bedankt, suzannev.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Laten repareren lijkt me wat overkill bij een ding van 150 euro, kinderarbeid is hier verboden 
Fluke levert onderdelen maar mijn ervaring is dat ze je eerst proberen af te schepen met nee. Maar mijn ervaring is alleen met Fluke scopemeters en calibrators (en een heel ander prijskaartje)
Als ze het leveren is vervanging meestal niet moeilijk. (meestal connector of zebrastrip)
Is het gebarsten of zie je niks ?
Die kun je helaas niet vervangen. Het geheel is zit in een dicht gelaste behuizing en display zelf zit met heatbonding vast aan de print.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op 12 november 2019 09:58:31 schreef Al_Bundy:
Die kun je helaas niet vervangen. Het geheel is zit in een dicht gelaste behuizing en display zelf zit met heatbonding vast aan de print.
dat is dus niet waar, de eerste T5 modellen waren idd dichtgelijmd. de latere modellen niet. heb er onderdelen van liggen, aan t display zit een flexkabel met stekker op de print. ik zou dus eerst kijken of dat het vervangen mogelijk is, hangt van bouwjaar en model af..
verhip... ik zie het. Dan zijn ze toch verstandig geworden, die oude T5's vielen met bosjes uit en konden niet (officieel) gerepareerd worden.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
er zijn voor die meter geen interne reserve onderdelen, de meetsnoeren is het enige. dat komt omdat deze meter voor fluke normen goedkoop is, en men dan maar een nieuwe moet kopen. de meters van 300€ en meer kun je wel van alles aan onderdelen los voor kopen.