Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Als ik me door Dave z'n gemauw heen worstel dan is zijn conclusie dus "geen thumbs up voor deze 100MHz claimende scoop".
Voor $70 (nog ex BTW etc) kun je mijns inziens ook weinig anders verwachten en doe je er beter aan een leuke tweedehands scoop op de kop te tikken.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 10 november 2019 20:29:17 schreef High met Henk:
Das meer V & A dus.. Zie hiernaast vraag en aanbod.

Daar heeft ie al een keer op gestaan, maar ik denk dat ik hier meer bereik heb. En het is in dit geval meer dat ik iemand een plezier wil doen, dan dat ik er wat aan over houd. Naar de recycling brengen vind ik wat zonder van goed nieuw materiaal.

zit sinds 2009 in de PV.
hobby luke

Honourable Member

Als de Belgische kust niet te veraf is:
Gobin elektronica in Oostende houdt uitverkoop wegens pensioen leeftijd.
Verminderingen van 10 tot 30%.

MVG,
Luc.

RAAF12

Golden Member

Black Friday folder in de bus, een actie van de KPN geldig t/m 2 december

Of hier https://www.kpn.com/aanbiedingen/black-friday.htm
NLEX en Oxxio zijn goedkopere aanbieders van Internet op de glasvezelkabel van de KPN.
Deze is het goedkoopst, met cashback Oxxio https://www.cashbackxl.nl/webshops/oxxio-telecom#
NLEX is van naam veranderd en heet nu Budget Alles-in-1.
Voor de 'shoppende' klant is elk jaar overstappen om voor de instapkorting in aanmerking te komen een must.

Op 26 november 2019 19:39:02 schreef RAAF12:

-knip-

Of hier https://www.kpn.com/aanbiedingen/black-friday.htm

-knip-

Enigszins off topic, maar storen meer mensen zich aan termen als hussel (variant van de straattaal term husle (betekent: vage/semi-legale deals maken)), en kreten als "niet omdat het moet maar omdat het kan" (je hebt het dus niet nodig, maar toch moet je het kopen ?!?) om dit soort telecom producten aan de man te brengen. Zo degradeer je volgens mij je brand acuut gevoelsmatig naar C of D merk. Zeer vreemd (maar blijkbaar werkt het anders deden ze het niet) ..

maar storen meer mensen zich aan termen als hussel (variant van de straattaal term husle (betekent: vage/semi-legale deals maken))

Het rekensommetje dat je de tv die je "gratis" krijgt gewoon zelf in termijnen betaald kan ik wel maken. De doelgroep van deze deals die met dit soort taal aangesproken word waarschijnlijk niet.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 27 november 2019 09:58:20 schreef RickD007:
[...]

Enigszins off topic, maar storen meer mensen zich aan termen als hussel (variant van de straattaal term husle (betekent: vage/semi-legale deals maken)), en kreten als "niet omdat het moet maar omdat het kan" (je hebt het dus niet nodig, maar toch moet je het kopen ?!?) om dit soort telecom producten aan de man te brengen. Zo degradeer je volgens mij je brand acuut gevoelsmatig naar C of D merk. Zeer vreemd (maar blijkbaar werkt het anders deden ze het niet) ..

Uhm husselen is een normaal nederlands woord
https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/hussele…

Ik denk dat kpn het ook in die zin bedoeld aan gezien je een aantal producten in een bundel afneemt.

Met vriendelijke groet, Rob

Laten we alsjeblieft geen telecom-deals in dit topic gaan zetten...

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Big Bazaar biedt en set van 12 AAA en 24 AA Philips batterijen aan voor €9,-

Wel duurder dan de 60 Panasonic alkaline AA's voor €10 bij de Action, maar ja, het is Philips ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Voor deze prijs (€0,25/stuk) liggen de Philips alkaline batterijen ALTIJD bij Big Bazar.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Ah, Ik dacht dat het een tegenstunt t.o.v. de Panasonics bij de Action was. Die zijn inderdaad goedkoper: €0,166/stuk

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

Ik haal altijd zink/kool batterijen bij de action of bij Blokker, net welke in de aanbieding zijn.. 10 AA voor 1 euro vind ik wel goed geprijst.. ;)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Sine

Moderator

2,30 voor een pakje Ni-MH bij de lidl.

Zo ongeveer de enige toepassing voor zink-chloride zijn klokken, en ik heb een gruwelijke hekel aan die tikkende quartz herriemakers.

Enige waar niet oplaadbare cellen in gaan zijn mijn muiltimeters.

Tidak Ada

Golden Member

Heb ooit NiMH accuutje in m’n muis gestopt, dat kon ik maandelijks (of meer) opladen. Met een alkaline cel doe ik meer dan een jaar. Muis zet ik nooit uit :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Daar gebruik ik de oude 'luie' cellen in, het is maanden geleden dat ik die vervangen heb.

fred101

Golden Member

Op 28 november 2019 07:44:02 schreef Sine:

Enige waar niet oplaadbare cellen in gaan zijn mijn muiltimeters.

Daar gebruik ik ook oplaadbaar (dat zijn 9V blokjes) In mijn muis zit wel een gewone batterij, ik zet hem ook nooit uit.

Ik heb ooit (20 jaar geleden) wat testen gedaan op batterijen. Dat waren D cellen in een gewone zaklamp. Kool-zink in de ene, alkaline in de andere. Dit met diverse merken.
De alkaline van diverse merken zaten allemaal rond de 30-40 uur bruikbare licht opbrengst. De kool-zink gaven 1 tot 2 uur bruikbaar licht. Sindsdien heb ik nooit meer kool-zink gebruikt. Ik gebruik verder alleen nog maar oplaadbaar cellen (9V, AAA en AA) Ik heb een goede intelligente lader. Ik moet nu eigenlijk weer wat cellen bijkopen want ze beginnen uit te vallen. (de meeste zijn nu rond de 10 jaar oud)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
RAAF12

Golden Member

Op 28 november 2019 08:06:41 schreef Tidak Ada:
Heb ooit NiMH accuutje in m’n muis gestopt, dat kon ik maandelijks (of meer) opladen. Met een alkaline cel doe ik meer dan een jaar. Muis zet ik nooit uit :P

Ik ook niet een Microsoft (gna) muis vreet stroom en een Logitech hier amper. Die gaat diep slapen als die met rust gelaten wordt.
Allemaal muizen met USB dongle. Ik had ooit Bluetooth muizen van oa. Apple maar dat gaf alleen maar problemen. Jaren terug gebruikt op een Hackintosh laptopje, om in stijl te blijven :-)
Ik geloof dat de huidige BT apparaten wel beter zijn, gezien de massale toepassing op hoofdtelefoons en earplugs.
Mijn batterij/accu merken voor in huis toepassingen (zal er een paar vergeten zijn die in de kelder liggen)

Lambiek

Special Member

Op 28 november 2019 08:06:41 schreef Tidak Ada:
Heb ooit NiMH accuutje in m’n muis gestopt, dat kon ik maandelijks (of meer) opladen.

Ik gebruik een opwind muis. :+

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
mel

Golden Member

Ik een muis met een lang staartje ;)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 28 november 2019 17:21:09 schreef Lambiek:
[...]
Ik gebruik een opwind muis. :+

Misschien zijn opwindbare groene batterijen een gat in de markt .. :) Al heeft iemand zo iets vast al eens geprobeerd (waarschijnlijk zonder succes omdat het rendement te laag is). Zag vorige week overigens wel een atmos clock (op tv) die puur op wisselende luchtdruk/temperatuur permanent blijft werken, dus misschien is een elektrische variant voor kleine devices nog wel mogelijk ook ..

@Rick, je beweegt een muis natuurlijk altijd, dus wat dat betreft een ideaal ding om op een alternatieve manier op te laden. Het hoeft maar heel klein te zijn want met een gewoon batterijtje doen ze heel lang. Ik gebruik er liever één met een staart, die heeft dat soort problemen niet.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
High met Henk

Special Member

is in het verleden gedaan met die bal muizen: kleine generator erin om ze draadloos te maken.

was niet echt een succes....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dit topic is gesloten