Sorry voor mijn veel te late reactie. Nog even een update. De garage heeft hem uitgelezen en kwam (voor hun) de meest aparte meldingen tegen. Op de grote rode reset knop gedrukt en alles werkt weer naar behoren. Geen flauw idee wat de toedracht is geweest van dit gebeuren, maar we wachten het af.

Op 4 januari 2020 19:25:18 schreef daandc:
Christiaan stuur me even een mailtje als je interesse hebt in een werkplaats manual .

Ik heb al even gekeken jouw auto is uitgevoerd met een koppelingschakelaar(G476)en een rempedaalschakelaar(G100)

Bedankt, maar dat hoeft niet hoor. Althans, voor nu. Wie weet in de toekomst :D

Mag wat mij betreft een slotje op. Bedankt weer!

Als dat zo blijft zou je kunnen overwegen om de motorsturing te resetten. Kan je in de garage ook laten doen.
Oorzaak is wat wazig maar ik ken het uit de systemen van de landbouw. Bij zware landbouwmachines wordt het toerental van de motor vergeleken en de starter blijft draaien tot dit voldoende hoog is.
Het ZOU een sensorfout kunnen zijn maar vaak helpt het om de boel even te resetten.

Oorzaken kunnen allerlei zijn, resetten is mijn eerste optie bij wazige problemen.
Hier onlangs een auto waarvan de deur aan bestuurderskant niet meer op slot ging. Ook ging de interieurverlichting niet meer aan bij het openen van koffer of deuren. De garage kon geen kabelbreuk ofzo vaststellen. Dan zelf maar effe de boel losgehaald, resetten dus, en het was weer ok. Vreemde fouten komen vaak door piekspanningen of te lage spanningen, sensoren die kortstondig een abnormale waarde geven.

Wat doe je met je pc als die 'raar' doet? In de auto zitten ook een hoop controllers, resetten doen we die eigenlijk nooit, tenzij er zo'n dingen gebeuren.