leds aan op bepaald geluid met uitschakelvertraging

Beste leden,

Ik ben handig maar een leek op vlak electronica.
Ik ben al maanden op zoek naar wat ik zou willen maar vind het niet
dus mijn vraag:
Graag zou ik enkele leds willen laten oplichten (brandduur leds instelbaar van vb 10sec tot 60seconden) die aangaan als een bepaald niveau (instelbaar) geluid bereikt wordt
zie voorbeeld van wat ik echt zou willen in foto bijlage
- geluidssterkte regelbaar
- tijd dat leds blijven branden instelbaar
- werking op lithium batterij 11,6V of blokbatterij 9V DC
als iemand me hiervoor een schema kan bezorgen hoe dit moet aangestuurd worden, of als dit bestaat in een kit zou dit een grote hulp voor me zijn

Dit blijkt een Bivylight te zijn waarvan er meer soorten op internet te koop aan worden geboden.
Maar klaarblijkelijk wil jij er een zelf bouwen, mogelijk met meer opties o.i.d.

Ik denk dat je op zoek moet naar een combinatie van een sound triggered swtich en een timer relais.
Als de twee losse modules die met elkaar kunnen werken gevonden hebt en deze werken ook beiden op een accu c.q. Li-Ion pack, dan is het een kwestie van een Li-Ion lader module toevoegen en het geheel in een behuizing maken.

Deze benadering is misschien heel theoretisch maar ik denk wel dat je in die richting moet beginnen met zoeken en ontwerpen. Maar of je qua prijs onder de €99,00 voor een orignele Bivylight zal blijven, inclusief alle tijd en moeite en een mooi resultaat... Ik vraag het mij een beetje af.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Niet echt een antwoord, maar als het ietwat licht moet geven en meer moet branden dan heel af en toe, dan kom je er niet met een 9V-blokje.