Hallo,
Weet iemand een programma waarmee je makelijk een printlayout kan maken. De programma's op deze site zijn wel leuk, maar je kan er alleen niks mee. Als het kan lekker simpel. Bij de uitgebreide versies moet je eerst twee weken klooien voordat je iets hebt. Suggesties misschien?
Giel
Rene Zwart
Draaiwerk? Proto Type? of ander enkelstuks draaiwerk? - draaitechniek.nl
express PCB
kan je hele leuke layouts mee maken en het programma
is freeware
Ultiboard
Beste,
op school gebruiken wij UltiBoard, dit is een speciaal CAD programma voor elektrotechnici. Het programma bestaat uit UltiCap en UltiBoard en een projecte manager. In UltiCap word het schema gemaakt en in UltiBoard maak je de PCB layout. Dit heeft dus als vordeel dat je tijdens het maken van de print niet meer hoeft na te denken wat aan wat gekoppeld moet worden. Ik moet wel waarschuwen dat dit programma geen freeware is en in verschillende versies leverbaar. Wij hebben via school de mogelijkheid gekregen een studentenversie aan te schaffen met registratie. Deze kostte wel 80 gulden (sorry het was vorig jaar dat ik hem kocht dus reken zelf even om). Maar met dit programma kun je echt heel veel. Je kan het zo moeilijk maken als je wilt, maar ook kinderlijk eenvoudig. De fabrikant is Ultimate. Meer info en een demo download kan op <a href=www.ultiboard.com> www.ultiboard.com </A>
Ik hoop dat je er wat mee kan.
Groetjes
Sven
Ik heb sinds gisteren Protel 99SE SP2 en dit is een bijzonder mooi programma, kun je downen op protel.com.
Ik had al de 12 jaar oude dos versie en die werkte al heel lekker !
Rene Zwart
Draaiwerk? Proto Type? of ander enkelstuks draaiwerk? - draaitechniek.nl
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
de pcb designer van deze site werkt mij naar genoegen
geen moeilijke functies gewoon basis functies die je nodig hebt om een layout te maken een paar voorgeprogrammeerde onderdelen meer niet werkt perfect
Hallo,
Nog bedankt voor de reacties, heb nog wat programma's geprobeerd, op zich is expresspcb leuk alleen met het uitprinten heb je een rare achtergrond. Niks voor het etsen dus. Pcb designer vind ik toppie, simpel en duidelijk maar je niet uitprinten(misschien heeft iemand een crack hiervoor). Verder heb ik nog wat met Eagel geprobeerd, is effe te uitgebreid(je kan er wel alles mee). Weet iemand nog iets wat op PCB designer lijkt, maar waar je wel mee kan uitprinten.
Spike
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Op zo 17-02-2002 23:47:10 schreef Erik:
ik heb een crack voor pcb designer natuurlijk!
Zou ik die van je mogen hebben ??
Jeroen
Moderator
Requests -> Ontwikkeling
Op 18 februari 2002 10:18:07 schreef Spike:
Zou ik die van je mogen hebben ??
Niet via deze site regelen a.u.b.
edit:
handig Jeroen, lekker oud topic
[Bericht gewijzigd door Jeroen op ]
Hoi,
De PCB Designer 1.5.5 werkt bij mij niet.
Ik krijg steeds de foutboodschap: DDE EXECUTE TIME OUT ???
Is dit bij jullie ook het geval? Zo niet,...wat kan ik er aan doen?
Erik
toen ik hem heb gedownload was er al een versie 1.6 uit en misschien nu nog wel een nieuwere, probeer die eens zou ik zeggen
ik vind express pcb ook wel een fijn programma maar is er echt geen manier om die rare hokjes dan weg te krijgen wanneer je gaat printen? Ik vind dit anders wel stom gedaan van die fabrikant 
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Ik ben ook bezig met express PCB, maar ik vind de eilandjes van sommige componenten als IC's te klein. Is er een optie om hier wat aan te doen (groter maken dus)?
Erik
Op 24 december 2002 17:01:37 schreef Wouter SSijm:
ik vind express pcb ook wel een fijn programma maar is er echt geen manier om die rare hokjes dan weg te krijgen wanneer je gaat printen? Ik vind dit anders wel stom gedaan van die fabrikant
je hebt in eagle ook zoiets je hebt dan een aparte functie van layer dat je kan uitschakelen welke layers je wilt zien
Op 24 december 2002 19:18:47 schreef Erik:
[...]
je hebt in eagle ook zoiets je hebt dan een aparte functie van layer dat je kan uitschakelen welke layers je wilt zien
dat kan in expess pcb ook maar wanneer je hem dan uitprint doet ie als nog van die stomme hokjes
Op 24 december 2002 19:20:34 schreef Wouter SSijm:
dat kan in express pcb ook maar wanneer je hem dan uitprint doet ie als nog van die stomme hokjes
Is dat geen beveiliging die pas verdwijnt na registratie?
Bij de demo-versie van PCD-Designer werkt alles behalve printen.
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
Op 24 december 2002 21:02:38 schreef k.p.meinesz:
grid uitzetten voordat je gaat printen???
heb ik al geprobeert. Print ie als nog die hokjes
Express PCB is ook geen PCB ontwerp programma, je kunt printplaten bestellen via dit programma, je ontwerpt het en vervolgens stuur je het naar dat bedrijf en dat maakt voor jou de printplaat (Kost VEEL geld).
Ik heb wel een idee als je een niet al te grote printplaat hebt. Moet je de grid op een inch aanzetten en dan gewoon in en uitzoemen totdat je hem dus op ware grote hebt. Dit kun je dan wel gewoon meten met een liniaal. 1 inch is trouwens 2,54 centimeter. Dan moet je de grid uitzetten en gewoon op printscreen drukken en dan kun je hem gewoon in paint ofzo openen en uitprinten.
Erik