Hoe bepaal ik het maximale vermogen (in V/A of Watt) dat ik kan opwekken met een bepaalde magneet sterkte ?

Ik heb nog nauwelijks ervaring met Simetrix en AC heb ik nog nooit gedaan. Ik dacht dat Simetrix ook bij niet-sinusvormige repeterende pulsen iets zinvols kon doen, doe ik uiteindelijk ook (hum).
Voor de door jou genoemde mogelijkheden moet ik eens rustig gaan zitten.

Nog een gemeen(?) vraagje. Bij een wisselstroomdynamo is de opgedrongen flux afwisselend afkomstig van N- en Z-polen van magneten met min of meer directe overgangen en met symmetrie. Een min of meer sinusvormige flux lijkt realistisch.
Is bij gegeven amplitude die sinusvorm optimaal? [Antw: nee.]

[Bericht gewijzigd door aobp11 op (13%)]

Na veel vallen en opstaan is het me gelukt om in Simetrix met één druk op de Run-knop zo'n power grafiekje te produceren bij gegeven L en R. Ik kan niet omzeilen de simulatie een paar perioden door te laten lopen en dan pas over de laatste periode het gemiddelde vermogen te laten bepalen. Dit is (zoals ik het doe) nodig om de repeterende limiet-situatie te benaderen.

Het opent voor mij wel perspectieven voor toepassing van Simetrix in andere situaties. Bijvoorbeeld het simuleren van zo'n magnetronvoeding met shunttrafo. Dat heb ik al eens gedaan met Freemat.
[Dwaalt nu wel erg af van de vraag in de startpost.]